Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Macík - Dakar bude extrémnější než předchozí ročníky

Rallye Dakar 2023 se rozjíždí. Nový kamion pilota Martina Macíka, pojmenovaný Čenda, v Marseille úspěšně prošel technickými přejímkami a spolu s dalšími závodními i doprovodnými vozy vyplouvá ke břehům Saúdské Arábie.

„Poslední týdny jsme jeli s klukama na dílně téměř nonstop, abychom stihli techniku na Dakar perfektně připravit,“ říká palubní mechanik David Švanda. Do parády si mechanici postupně vzali nejen Čendu a Niciase, ale i další vozy, které byly v MM Technology postavené a zúčastní se letošní Rallye Dakar, Jendu vyrobeného pro Italtrans Racing i Arnošta, s nímž bude závodit Firemen Dakarteam. Současně mechanici museli připravit i 3 servisní vozy IVECO, bydlík, 6 novinářských aut a 2 karavany. Nakonec naložili i motorku kolegy Davida Pabišky. Přejezd do Francie pak už byl pro všechny téměř výletem. Nechyběla zastávka u přátel na farmě, kde si tým uložil podval a zamířil k městečku Castellet u závodního okruhu Paula Ricarda, kde probíhaly technické a administrativní přejímky.


Ze Sedlčan do Marseille a dál lodí směr Yanbu


Noc před přejímkami strávil sedlčanský tým v autech a hned ráno se šlo na věc. „Kontroluje se, jestli závodní auta odpovídají technickým předpisům, plombují se motory, montují se navigace, kamiony se váží, měří, doplňují se polepy, pořadatelé potřebují vidět i bezpečnostní vybavení – helmy, homologace u nehořlavého oblečení posádek. A také administrativní náležitosti,“ říká David Švanda. Po poledni už bylo vše hotovo. „Přejímky proběhly relativně hladce. Žádné zásadní problémy. Chyběly nám jen značky OK a SOS, byly tam, zmizely, to se stane, musíme je doplnit. Nejnapínavější bylo, když jsme se s tátou ztratili při přejezdu z přejímek do přístavu v Marseille. Přijeli jsme úplně poslední. Auta jsme předali pořadatelům a máme hotovo. Snad je tam všechno a na nic jsme nezapomněli,“ řekl Martin Macík.


Očekávání jsou naplněna, zažijeme extrémní Dakar


Mezitím pořadatelé odtajnili trasu příští Rallye Dakar. Martin Macík a 364 dalších vozidel (včetně 54 kamionů), se vydá na trať dlouhou téměř 5000 ostrých kilometrů. Na závodníky čeká 15 náročných závodních dní – prolog a 14 etap, o dvě více než během posledního ročníku. Jezdci se konečně dočkají i výletu do neprozkoumaných dun Pusté končiny, kde stráví 4 dny a ujedou 8 549 km (4 706 km měřených). V písku jedné z největších pouští světa proběhne také maratonská speciálka (11. a 12. etapa). „Očekávání se naplnila. Bude to řežba od samého začátku. Myslím, že nás čeká jeden z nejnáročnějších Dakarů v historii. Hned v úvodu je několik etap dlouhých přes 400 km, den volna se posunul až do druhé části. Navíc, terény se budou často měnit. Ale hlavně, v závěru proběhne maratonská etapa v Pusté končině. Tam se můžete zaseknout na hodiny. Auta dostanou hrozně zabrat. Bude to bolet. Nebude to jednoduché. Ale za mě spokojenost, strašně se těším,“ říká Martin Macík.



PR 1.12.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar