Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Kolomý s Tatrou nejen skákal, ale i driftoval

Za krásného jarního počasí se na autodromu v Sosnové uskutečnil druhý ročník akce nazvané Setkání Dakar, ovšem nikoliv však na provizorní trati jako vloni, ale pořadatelé připravili novou trať okořeněného hned několika skoky.

Původně mělo jít o velkolepou oslavu Dakaru, řada týmů domácích i zahraničních přislíbila předběžně účast, ale potom jeden za druhým se omlouval z nejrůznějších důvodů. Je to škoda, protože příprava tratě stála mnoho úsilí a nemalé finanční prostředky. Nakonec dorazil do Sosnové tým Buggyra s Martinem Kolomým a Davidem Vršeckým s Tatrami, dále KM Racing s Martinem Macíkem a Vlastimilem Vildmanem s Liazy a Robert Randýsek s MANem. S H3 EVO přijel Tomáš Ouředníček a „veterány“ zastupoval Tomáš Pour s Jirkou Moskalem s historickým Liazem.

I když tedy účast nebyla nejpočetnější, tak diváci byli nadšeni, protože viděli dakarské obry mnohdy poprvé v akci. Zvláště Martin Kolomý předváděl s Tatrou kousky při nichž se tajil dech. Jeho driftování na asfaltu prostě nemělo chybu a nikdo jiný ze zúčastněných nic podobného nepředváděl. Však také dostal historický volant za největšího dravce. Ale ani Martin Macík nezůstával pozadu a společně s Vlastou Vildmanem skákali, jak to jen šlo.

Skoky však byly přeci jen o něco menší, než ten jeden loňský. Důvodem byla často jejich větší rozjezděnost, jak jsme se dozvěděli od Roberta Randýska, jenž si liboval, že jeho kamion, který používá náš nejlepší jezdec v soutěžích cross country Mirek Zapletal jako rychlou asistenci, je o zhruba tisíc kilogramů lehčí, než při vlastních maratonech.

Diváci také mohli získat autogram od všech jezdců, včetně Ondřeje Klimčiwa, který po havárii není zcela fit a tak přivezl aspoň motocykl. Mezi hosty jsme potkali mimo jiné Markku Alena, kterému se u nás po podzimním Setkání mistrů zalíbilo. Dokonce se uvažovalo, že by si „zaskákal“ s truckem Iveco, ale bohužel k realizaci nedošlo.

V exhibiční jízdě se s kariérou okruhového truckera rozloučil David Vršecký a naposledy se divákům ukázal za volantem okruhového závodního kamionu. Bohužel záhy „odešel“ motor připravený na sezonu a bylo hotovo. Jak se ale říká, všechno špatné pro něco dobré. Horší, kdyby se problém ukázal v prvním závodě. Dvojnásobný evropský šampión v závodech trucků na okruzích se rozhodl ukončit svou úspěšnou kariéru závodníka na okruzích a chce se více věnovat své pozici konstruktéra závodních kamionů a testovacího jezdce pro Dakar.



J.Lasík 28.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar