Martin Koloc s dcerou Aliyyah společně odstartují na Dakar
Buggyra ZM Racing potvrdila zprávu, která má potenciál zapsat se do historie Dakaru i českého motorsportu. Šéf týmu, dvojnásobný mistr Evropy závodních tahačů Martin Koloc, oznámil svůj jezdecký debut na Rally Dakar. V lednu se na start postaví společně se svou dcerou Aliyyah.
Vůbec poprvé se tak na start nejtěžší dálkové rally světa postaví otec a dcera v elitní kategorii Ultimate (T1+), přitom každý v jiném voze.
Martin Koloc usedne do atmosférického speciálu Red-Lined Revo T1+, Aliyyah – která se na Dakar vrací už počtvrté – pojede ve voze téže značky specifikace turbo T1+. Pro českého fanouška nejde jen o návrat známého jména. Jde o nový sportovní příběh, na jehož začátku stojí otec, který byl roky u Dakaru pouze v roli manažera, a teď se chystá do nejtěžších etap osobně.
Rok 2026 bude první, kdy se Martin a Aliyyah Koloc potkají nejen v jednom týmu, ale i v jedné třídě. Společně už testovali při Rallye du Maroc, která sloužila jako příprava právě na Dakar.
„Jako otec to beru jako něco výjimečného — jet po boku Aliyyah. Jsme týmoví parťáci se stejným cílem. A když se něco pokazí, konečně jí můžu pomoci přímo na trati. N jen sedět v bivaku a čekat, co uslyším v satelitním telefonu,“ říká Martin Koloc.
„Samozřejmě jsem nervózní, protože táta pojede Dakar. Ale věřím mu. Po třech Dakarech už mám víc zkušeností než on, takže mu pomáhám s přípravou — fyzicky, psychicky i se všemi maličkostmi v autě. A moc mě baví, že to můžeme sdílet společně.“
Martin Koloc: Z role šéfa na sedadlo jezdce
Martin Koloc strávil na Dakaru přes deset let jako šéf Buggyry, během nichž se podílel na vývoji a testování techniky, především v rámci závodního programu Aliyyah. Myšlenka na vlastní start se prý rodila postupně.
„Už letos jsem byl blízko startu, ale nenašel jsem nikoho, kdo by mě zastoupil v týmu. Najel jsem spoustu testovacích kilometrů, abych pomohl Aliyyah, a někde cestou mě napadlo, že bych to vlastně mohl zkusit sám. Moje děti poslouchají příběhy o závodění celé roky — teď je chci nechat zažít to naživo.“
Pro Martina je závodění také způsobem, jak jít příkladem: „Chci dětem i týmu ukázat, jak vypadá odhodlání a vůle uspět. Pořád miluju závodění a jsem připraven si tu výzvu společně užít.“
Posádku vozu se startovním číslem 251 doplní italský navigátor Mirko Brun, se kterým jel Martin Koloc už v Maroku.
Aliyyah Koloc: Zkušená navzdory věku
Ve 21 letech je Aliyyah Koloc klidně možné nazvat mladou veteránkou Dakaru. Debutovala ve třídě T3 už v osmnácti. V dalších ročnících přesedlala do elitní kategorie T1+ a postupně zrychluje i posiluje svou odolnost.
V roce 2024 dojela dvoudenní extrémní etapu Chrono48 v první desítce hodnocení světového šampionátu W2RC, o rok později byla během Chrono48 nejlépe umístěnou ženou ve třídě Ultimate.
„Dakar je extrém – velké emoce, tlak, drsná trať. Pořád se učím, ale moje jízda je čistší, a to znamená rychlost. A letos jsme měli hodně technických problémů, takže jsem se učila být odolná… i lepší mechanik!“
Aliyyah pojede se startovním číslem 250 a jejím novým navigátorem bude Marcin Pasek, 29letý polský spolujezdec se zkušenostmi z Dakaru.
Rodina v nejtěžší rally světa
„Jsme oba soutěživí, určitě tam proběhne přátelské hecování. A jasně, chci být rychlejší než táta. Ale hlavní cíl máme společný — dojet do cíle a podporovat jeden druhého,“ vysvětluje Aliyyah.
„Nemám co dokazovat. Mám auto bez turba a Aliyyah má turbo, to není o přímém porovnání. Jsem tu, abych podpořil Aliyyah a pokračoval ve vývoji. Možnost jet to společně mi dává obrovskou motivaci,“ dodal Martin.
PR Buggyra 27.11.2025
Martin Koloc usedne do atmosférického speciálu Red-Lined Revo T1+, Aliyyah – která se na Dakar vrací už počtvrté – pojede ve voze téže značky specifikace turbo T1+. Pro českého fanouška nejde jen o návrat známého jména. Jde o nový sportovní příběh, na jehož začátku stojí otec, který byl roky u Dakaru pouze v roli manažera, a teď se chystá do nejtěžších etap osobně.
Rok 2026 bude první, kdy se Martin a Aliyyah Koloc potkají nejen v jednom týmu, ale i v jedné třídě. Společně už testovali při Rallye du Maroc, která sloužila jako příprava právě na Dakar.
„Jako otec to beru jako něco výjimečného — jet po boku Aliyyah. Jsme týmoví parťáci se stejným cílem. A když se něco pokazí, konečně jí můžu pomoci přímo na trati. N jen sedět v bivaku a čekat, co uslyším v satelitním telefonu,“ říká Martin Koloc.
„Samozřejmě jsem nervózní, protože táta pojede Dakar. Ale věřím mu. Po třech Dakarech už mám víc zkušeností než on, takže mu pomáhám s přípravou — fyzicky, psychicky i se všemi maličkostmi v autě. A moc mě baví, že to můžeme sdílet společně.“
Martin Koloc: Z role šéfa na sedadlo jezdce
Martin Koloc strávil na Dakaru přes deset let jako šéf Buggyry, během nichž se podílel na vývoji a testování techniky, především v rámci závodního programu Aliyyah. Myšlenka na vlastní start se prý rodila postupně.
„Už letos jsem byl blízko startu, ale nenašel jsem nikoho, kdo by mě zastoupil v týmu. Najel jsem spoustu testovacích kilometrů, abych pomohl Aliyyah, a někde cestou mě napadlo, že bych to vlastně mohl zkusit sám. Moje děti poslouchají příběhy o závodění celé roky — teď je chci nechat zažít to naživo.“
Pro Martina je závodění také způsobem, jak jít příkladem: „Chci dětem i týmu ukázat, jak vypadá odhodlání a vůle uspět. Pořád miluju závodění a jsem připraven si tu výzvu společně užít.“
Posádku vozu se startovním číslem 251 doplní italský navigátor Mirko Brun, se kterým jel Martin Koloc už v Maroku.
Aliyyah Koloc: Zkušená navzdory věku
Ve 21 letech je Aliyyah Koloc klidně možné nazvat mladou veteránkou Dakaru. Debutovala ve třídě T3 už v osmnácti. V dalších ročnících přesedlala do elitní kategorie T1+ a postupně zrychluje i posiluje svou odolnost.
V roce 2024 dojela dvoudenní extrémní etapu Chrono48 v první desítce hodnocení světového šampionátu W2RC, o rok později byla během Chrono48 nejlépe umístěnou ženou ve třídě Ultimate.
„Dakar je extrém – velké emoce, tlak, drsná trať. Pořád se učím, ale moje jízda je čistší, a to znamená rychlost. A letos jsme měli hodně technických problémů, takže jsem se učila být odolná… i lepší mechanik!“
Aliyyah pojede se startovním číslem 250 a jejím novým navigátorem bude Marcin Pasek, 29letý polský spolujezdec se zkušenostmi z Dakaru.
Rodina v nejtěžší rally světa
„Jsme oba soutěživí, určitě tam proběhne přátelské hecování. A jasně, chci být rychlejší než táta. Ale hlavní cíl máme společný — dojet do cíle a podporovat jeden druhého,“ vysvětluje Aliyyah.
„Nemám co dokazovat. Mám auto bez turba a Aliyyah má turbo, to není o přímém porovnání. Jsem tu, abych podpořil Aliyyah a pokračoval ve vývoji. Možnost jet to společně mi dává obrovskou motivaci,“ dodal Martin.
PR Buggyra 27.11.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










