Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Koči bere v Německu stříbro

Posádka košického týmu Styllex motorsport Martin Koči – Lukáš Kostka dovezla svůj Citroën DS3 R3T Max do cíle ADAC Rallye Deutschland na druhém místě v hodnocení seriálů JWRC i WRC3 (18. absolutně). Díky tomu si v šampionátu JWRC o příčku polepšili, ve vyrovnané klasifikaci jsou pátí.

Německá rally zavedla posádky poprvé v sezoně na asfaltový povrch. Juniorské účastníky čekala hodně specifická trať, s řadou nepřehledných pasáží, s množstvím „katů“ a vytahaných nečistot v zatáčkách a tedy neustále se měnící přilnavostí pneumatik. Právě jejich volba, vzhledem k nestabilnímu počasí, sehrála v sobotní etapě důležitou roli.
Martin s Lukášem vstoupili do soutěže dvěma nejrychlejšími časy ze tří odjetých zkoušek a zaslouženě se ujali vedení. Po RZ4 se o pár sekund posunul do čela Simone Tempestini, jenž startuje v juniorském šampionátu již třetí sezonu v řadě. Šance na dobrý výsledek ztratil Nor Veiby, jenž hned v RZ1 vyletěl z trati a dolování citroënu zpět mu zabralo dvanáct minut.

„Hned od začátku se nám velmi dařilo. Byli jsme spokojeni s výsledkem i zajížděnými časy. I když podmínky na RZ1 byly hodně složité a také tam měla řada posádek nemalé problémy. Páteční etapa se dále odjela celá za sucha a příjemných teplot kolem 25 °C, takže jsme použili pneumatiky se středně tvrdou směsí. Jen RZ4 nám trochu nesedla, Simone nás přeskočil, ale stále jsme s ním byli v kontaktu, zatímco třetí Folb byl za námi více než minutu,“ vrací se k průběhu soutěže Martin Koči.

Už před závodem se očekávalo, že se Německá rally bude rozhodovat v průběhu nejdelší druhé etapy a to se také potvrdilo. I když junioři nakonec absolvovali nejdelší test Panzerplatte jen jednou, neboť úvodní průjezd byl zrušen po těžké havárii Stéphana Lefebvra. Během dopolední sekce se postupně Tempestinimu přiblížili jen na 2,1 vteřiny (po RZ11). V druhém průjezdu Panzerplatte však Martin s Lukášem kvůli ne zcela optimální volbě pneumatik ztratili 13,6 s na první pozici, a tak druhý den posádka Styllexu motorsport zakončila v průběžné klasifikaci na druhém místě, se ztrátou 17 s za vedoucími Tempestinim s Bernacchinim.

„V sobotu se počasí zhoršilo, bylo velmi proměnlivé, čímž se zkomplikovala volba optimálních pneumatik. Na kratších rychlostních zkouškách bylo převážně mokro, ať už z nočních dešťů nebo z přeháněk, které přišly v průběhu dne. V těžkých podmínkách jsme stahovali náskok Tempestiniho. Nakonec jsme se dostali jen dvě vteřiny od první příčky,“ popisuje Martin Koči, jenž během sobotní etapy pravidelně jezdil v Top 3.

V závěrečné etapě, která nabízela čtyři rychlostní zkoušky, se posádka na pokyn vedení týmu soustředila na zisk bodů v rámci JWRC a WRC3 a stejně jako v Portugalsku vybojovala druhé místo v JWRC i WRC3. Martinovi Kočimu patří průběžně v JWRC pátá příčka, na druhé místo Veibyho ztrácí jen čtrnáct bodů, na bronz Folba šest.


ADAC Rallye Deutschland – JWRC


1. Tempestini - Bernacchini (RO/I - Citroën DS3 R3T) 3:21:12.4
2. Koči - Kostka (SK/CZ - Citroën DS3 R3T) + 38.9
3. Folb - Le Floch (F - Citroën DS3 R3T Max) + 2:12.8
4. Martel - Lemoine (F - Citroën DS3 R3T) + 3:05.0
5. Dubert - Coria (F - Citroën DS3 R3T) + 6:17.1
6. Al-Mutawaa - McAuley (UAE/IRL - Citroën DS3 R3T) + 11:38.1
7. Veiby - Skjaermoen (N - Citroën DS3 R3T) + 1:12:05.9



Průběžný stav JWRC


1. Simone Tempestini (RO) 93
2. Ole Christian Veiby (N) 56
3. Terry Folb (F) 48
4. Vincent Dubert (F) 44
5. Martin Koči (SK) 42
6. Romain Martel (F) 40
7. Mohamed Al Mutawaa (UAE) 26,



Gekon 24.8.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar