Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Marocký maraton přípravou na Dakar

Ve středu 31. května startuje v marockém městě Erfoud Rallye Orpi, v pořadí čtvrtý podnik Světového poháru dálkových soutěží. Vzhledem k tomu, že Dakar vede každoročně Marokem, přihlásily se ke startu mimo jiné i dva nejsilnější týmy – Volkswagen a Mitsubishi.

 

Po 2,5 týdnech od vítězství posádky de Villiers a von Zitzewitz v Transiberica rallye se Volkswagen Motorsport zúčastní další soutěže Světového poháru - Rallye Orpi Maroc. Tentokrát Jihoafričana doplní bývalá soutěžácká hvězda Carlos Sainz. „V Africe chceme pokračovat v přípravách na Dakar, který každoročně protíná Maroko. Účastí v rallye můžeme získat hodně cenných poznatků. Maroko nám nabídne další možnost otestovat Race Touareg 2 jak na písku, tak tvrdých, rychlých a kamenitých cestách", říká šéf týmu Kris Nissen.

„Pro mě je Maroko skoro domácím prostředím. Rallye se koná v regionu Ouarzazate a Erfoud, tedy v místech, kam jezdí velké týmy velice často testovat. Proto terén známe a víme, co nás čeká", doplňuje Giniel de Villiers, vítěz marocké rallye v roce 2003. Vloni zde oslavil vstup do týmu VW Motorsport druhým místem. Letos vede po třech soutěžích průběžnou klasifikaci Světového poháru.

Naopak pro Carlose Sainze bude marocká soutěž zcela nová, zatímco jeho spolujezdec Michel Perin bude obhajovat loňské první místo, kterého dosáhl s s Francouzem Brunem Saby. „Očekávám hodně náročnou rallye s četnými kamenitými pasážemi. Zkoušky nás zřejmě zavedou i do výběžku pohoří Atlas, přičemž podíl písečných dun bude určitě nižší než v Tunisu. Také klasických offroadových úseků nebude mnoho, což by nám mohlo vyhovovat", předvídá průběh soutěže Perin.

Největšími soupeři Touaregů budou tři tovární Mitsubishi Pajero Evo řízené Stephanem Peterhanselem, Joanem Romou a Hiroshi Masuokou. A zapomenout nesmíme ani na zkušeného harcovníka Jean Luise Schlessera s Buggy Ford vlastní konstrukce, do popředí mohou promluvit Jose Monterde (Nissan) nebo Phillipe Gache (SMG buggy).

Soutěž je rozdělená do šesti etap, z nichž nejdelší měří 479 km, nejkratší je hned úvodní etapa o délce 310 kilometrů.

 

JL, 30.5.2006   

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar