Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mareš se blýskl na šotolině při Lausitz Rallye

Oblíbená šotolinová soutěž Lausitz Rallye uzavírala šampionát European Central Rally Trophy. Odhodlaní uhájit pozici lídrů v hodnocení „dvoukolek“, dorazili do městečka Boxberg i zástupci projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, v obvyklém složení Filip Mareš a Jan Hloušek.

Samotnému startu tak předcházel potřebný test, situovaný přímo do místa konání závodu. Po jeho absolvovaní, neskrývali oba členové týmu nadšení z nových zkušeností: „Řízení našeho Peugeotu 208 R2 na šotolině jsem si hned od prvních okamžiků náležitě užíval. Téměř vše pro nás bylo ale úplně nové a každý ujetý kilometr byl tak nesmírně důležitý. Především odhad brzdných bodů, nebo nájezdové rychlosti do zatáček, byly pro mě nesnadnými úkoly. S tím mi dosud chyběly zkušenosti. Ve čtvrtek jsme navázali shakedownem, který měl jiný charakter než trať testu, což bylo skvělé k dalšímu poznávání vozu na pro nás neznámém povrchu,“ popisoval poslední předstartovní přípravy jezdec Filip Mareš.

Nejdříve čekaly na posádky dva průjezdy dvou náročných rychlostních zkoušek, zahalených tmou. Trať navíc skrápěl lehký déšť a podmínky tak nebyly vůbec jednoduché. Filip s Honzou se ale se všemi nástrahami první etapy skvěle vypořádali, v jedné zkoušce stanovili dokonce nejrychlejší čas a po pátku jim patřila druhá příčka mezi „dvoukolkami“ a 13. v absolutním pořadí.

Ve druhé etapě byla připravena o poznání větší porce soutěžních kilometrů, kterých bylo bezmála 140. „V úvodu sobotní etapy byly na programu opravdu pěkné RZ, na které jsme těšili. Bohužel nás několik kilometrů po startu druhé vložky postihla závada v podobě spadlého řemenu alternátoru, jenž pohání také čerpadlo servořízení. Zkoušku i celou sekci jsme naštěstí dokončili a dařilo se nám dokonce hájit i vedoucí pozici mezi vozy s jednou poháněnou nápravou,“ líčí patálie z úvodu sobotního dne Filip.

Ani ve druhé sekci se posádce nevyhnuly technické problémy, ale tentokrát už na přetřes přišlo i jejich vedoucí postavení. „Těsně před startem nejdelší sekce závodu, prošlápl Filip při ohřívání brzdový pedál. V té době jsme ale byli už za ČK, v oblasti startu a zkoušku jsme tak museli absolvovat pouze za použití ruční brzdy. Na krátkém přejezdu, který následoval, se nám sice závadu podařilo odhalit, v časovém limitu ale nebylo reálné ji odstranit. Rozhodli jsme se proto pro absolvování i další RZ a za ní se o opravu pokusit. To se nám nakonec, i za cenu obdržené penalizace za pozdní příjezd do ČK, povedlo. Bohužel se nám nepodařilo brzdy dokonale odvzdušnit a ani na následující, téměř 30 kilometrů dlouhé RZ, jsme se na jejich účinnost nemohli 100% spolehnout,“ zdůvodnil propad pořadím jablonecký spolujezdec Honza Hloušek.

V servisu se mechanikům týmu Sparrow Racing podařilo uvést Peugeot 208 R2 zpět do té nejlepší kondice a Filip s Honzou se tak mohli vydat vstříc posledním rychlostním zkouškám závodu. V nich se jim podařilo zajet dva nejrychlejší časy a posunout se tak alespoň na konečnou 15. příčku celkově a 4. ve třídě RC4. Třetí místo z Lausitz Rallye mezi juniory, pak pro Filipa Mareše znamená senzační úspěch, když k titulu Juniorského mistra ČR, přidává i titul ERT Junior v rámci European Central Rally Trophy!




PR 10.11.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar