Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Macík s Brabcem jsou posedlí Dakarem

Blížící se 42. ročník Rallye Dakar bude pro tým Big Shock Racing plný změn. Jižní Ameriku vystřídá Saúdská Arábie, týmovou liazku nově postavené Iveco. Spolu s pilotem Martinem Macíkem, který se na start postaví už po osmé, bude v kabině speciálu sedět jeho osvědčený navigátor František Tomášek a nový mechanik David Švanda.

Týmový motocyklista Jan Brabec před Dakarem zažil jedno z nejdrsnějších období svého života. Během afrického testování se vážně zranil. Nehoda mu překazila start ve všech závodech letošní sezóny. Udělal ale maximum pro to, aby stihl Dakar. A podařilo se. Honza je v dobré kondici zpět ve hře a těší se, že potřetí zdolá slavný závod. Na české jezdce čeká další velké dobrodružství. Co konkrétně přinese, zatím nikdo netuší.


„Když jsem na posledním tréninku s fanoušky sednul do Karla, cítil jsem se fakt dobře. Měl jsem pocit, že sedím na správném místě a všechno je přesně tak, jak má být. Během závodů letošní sezóny jsme se s novým kamionem dobře sžili. A na Dakaru chceme dojet ve zdraví do cíle, ideálně v TOP 5,“ směje se Martin Macík.

Mechanici týmu Big Shock Racing při stavbě nového vozu vsadili na jistotu. Nezkoušeli převratné novinky. Všechny díly na novém speciálu, osazeném kabinou Iveco, jsou otestované a mnoho z nich bylo použito už na předchozím autě. „Celý rok jsme ladili nastavení tlumičů a povedlo se nám dostat na krásný výsledek, který je pro posádku hodně pohodlný. Pracovali jsme i s motorem, aby hodně vydržel. U dakarských aut je nejnáročnější vybalancovat právě stabilní výkon, rychlost, odolnost a pohodlí,“ popisuje šéf týmu Martin Macík starší.

Po Rallye du Maroc se měnila převodovka. A upravovala se také spousta detailů, například displeje v kabině pro perfektní přehled palubního mechanika.


Velký vtip seslaný na Jana Brabce

Jan Brabec považuje období, které předcházelo Dakaru 2020, za jeden velký vtip, který si pro něj někdo nahoře nachystal. Při nehodě během afrického tréninku si zlomil nohu, palce na rukou, žebra, sedřel záda, musel absolvovat několik operací a následně vleklou a náročnou rekonvalescenci. To vše se mu nakonec podařilo překonat a na Dakaru nebude chybět. Svou motorku s číslem 43, pojmenovanou po babičce Anežka, už odeslal do Saúdské Arábie. „Zdá se, že mi zase všechno funguje, jak má. Ale byla to dřina. Dodnes jedu každý den dvojfázové tréninky. Fyzioterapie, posilovna, pilates, motorka. Nabírám rychlost a nechávám hlavu, aby si po zážitcích z pádu zase zvykla na závodní podmínky. Odpočinu si až o Vánocích,“ popisuje Jan Brabec, který se chystá na svůj třetí Dakar. „Pokaždé si musíš dát cíl, já bych se rád umístil v TOP 25. A nechci zabloudit,“ říká Brabec a dodává, že má radost z avízovaných změn v dakarské navigaci. „Konečně už nebudu muset vybarvovat roadbook. To jsem nenáviděl. A ušetřený čas prospím,“ plánuje si Brabčák, kterého do Saúdské Arábie opět doprovodí tatínek Libor a také nový mechanik Zdeněk Cekr.


Dakar 2020 se rozjede za pár dní. Martin Macík s Františkem Tomáškem odlétají do Džiddy s předstihem, už 28. prosince, aby si stihli vyléčit svou tradiční rýmičku. Druhá část týmu dorazí do Saúdské Arábie 1. ledna. Slavnostní dakarské pódium čeká na závodníky 4. ledna a o den později závod odstartuje.



PR 19.12.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar