Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MS v rallycrossu Hansen Peugeot mistrem světa v týmech

Na italském okruhu Franciacorta se o víkendu uskutečnil předposlední závod světového šampionátu v rallycrossu, doplněný evropským mistrovstvím. Zatímco v sobotu bylo krásné teplé počasí, tak v neděli se závodilo za typického anglického počasí.

Až na Matthiase Ekströma, kterému se rallycross překrýval s DTM, přijeli na prémiový závod do Itálie všichni hlavní protagonisté včele s úřadujícím a historicky prvním mistrem světa v rallycrossu Peterem Solbergem, který na sebe také přitahuje největší počet příznivců. Ne nadamo se mu přezdívá Mr.Hollywood. Největší zastoupení má pochopitelně kategorie Super Car, v níž se jede jak MS, tak ME s označením RX, dále se představila kategorie Super 1600 a juniorská RX Lites.

Předpisy pro rallycross jsou trochu odlišné třeba od autokrosu. V každé divizi se jedou čtyři série rozjížděk, za které jezdci dostávají tzv.pomocné body: 50-45..Z těchto výsledků se udělá pořadí prvních dvanácti jezdců kteří dostanou body, započítávané už do MS nebo ME (16-15-14…). Ti také postoupí do dvou semifinálových jízd (opět se přičítají body 6-5-4..) a první tři pak do finále 8-5-4-3..). Trochu složité, ale na druhou stranu, nějaké velké taktizování jde stranou a prakticky po oba dne se závodí.
Rallycross se často rozhoduje hned v první zatáčce po stratu, v níž nouze o kolize souboje nebývá, často sem přijedou auta i pozadu. Ačkoliv jde o hodně kontaktní sport, tak jsme neviděli, že by si šel některý z jezdců snad stěžovat, že ho soupeř poškodil. Tak to prostě bylo a hotovo, žádné diskuse se nepřipouštějí.

Do prvního semifinále postoupili Kristofferson (VW Polo), Solberg (Citroën DS3 RX), Larsson (Audi A1), Timerzyanov (Ford Fiesta), Doran (Citroën DS3) a Jeanney (Peugeot 208). S velkým náskokem projel první cílem Kristofferson, který nedal favorizovanému Solbergovi nejmenší šanci. Třetí místo vybojoval Timerzyanov, jenž v závěru předjel Larssona, zatímco Jeanney se vyřadil z boje sám po jezdecké chybě.


Druhé semifinále obsadili Bakkerud (Ford Fiesta ST), Hansen (Peugeot 208), Niits (Ford Fiesta ST), Marklund (Audi S1), Linnerud (VW Polo) a Stohl (Ford Fiesta). Hned v první zatáčce po startu se dostal „do mlýnice“ Timmy Hansen a s poškozeným vozem pro něj závod skončil. V tu chvíli už měl Bakkerud tak velký náskok, že nikdo neměl šanci se před něj dostat. Za ním dojeli Marklund, Stohl a Niits. Tím se zkompletovalo vyvrcholení dne – finále Super car. Asi většina diváků sázela na Solberega, ale od stratu opět vypálil Bakkerud a s velkým náskokem kroužil před Kristoffersonem a Solbergem a v takovém pořadí také projeli cílem. Solberg si připsal o něco víc bodů než jeho největší soupeř Hansen a před posledním závodem je mezi jen 26 bodový rozdíl. Rozhodovat se bude koncem listopadu v Argentině, ale přeci jen větší šanci má Solberg. Dnes se mi bohužel moc nedařilo. Byli jsme silní, pokud šlo o největší rychlost na rovince, ale starty byly naší slabostí. V semifinále jsem se dostal do těsného kontaktu s jiným jezdcem, který mě natlačil do zdi. Tím můj den skončil a mé šance vyhrát mistrovský titul mezi jezdci jsou nyní hodně mizivé,“ řekl po závodě Timmy Hansen.


Ale tým Hansen Peugeot si už v Itálii zajistil světový titul v týmech. Kenneth Hansen, šéf týmu:„Je to fantastický pocit, když získáte titul. Letos jsme jako tým pracovali bezvadně, zejména naši dva jezdci, a dnešní úspěch je výsledkem tohoto úsilí. Opravdu cítím, že jsme nejsilnějším týmem a je tomu tak proto, že všichni táhneme za jeden provaz. Tento projekt začal vloni se zpožděním a velmi usilovně jsme pracovali na tom, abychom se stali konkurenceschopnými. V letošní sezoně jsme byli připraveni lépe. Zpočátku jsme nezískávali tolik bodů, kolik jsme doufali, ale brzy jsme ostatním týmům ukázali, že s námi musí počítat. Vítězstvím v pěti závodech se Timmy a Davy opravdu vyznamenali.“

Divizi Euro Super RX ovládl zkušený Rustad, který po oba dny vyhrával s VW Polo vše co se dalo. Druhý dojel Dubourg s Citroënem C4 a třetí Veiby s VW Polo.

Divizi „juniorů“ RX Lites se stala kořistí K.Erikssona před sedmnáctiletým Kevinem Hansenem, který tak zachraňoval čest rodinného klanu, a zároveň vybojoval celkové prvenství pro rok 2015 v této divizi. Třetí místo vybojoval Hvaal.



J.Lasík 19.10.2015

Super Car RX
1.BakkerudFord Fiesta ST
2.KristoffersonVW Polo
3.SolbergCitroën DS3
4.MarklundAudi S1
5.StohlFord Fiesta
6.TimerzyanovFord Fiesta



Průběžné pořadí
1.SolbergCitroën DS3279
2.HansenPeugeot 208 WRX253;
3.KristofferssonVolkswagen Polo228
4.BakkerudFord Fiesta ST215;
5.JeanneyPeugeot 208 WRX189




Super Euro RX
1.RustadVW Polo
2.DubourgCitroëm C4
3.VeibyVW Polo
4.HedströmFord Fiesta
5.Grosset-janinPeugeot 208
6.KissPeugeot 208



Pořadí
1.RustadVW Polo135
2.Grosset-JaninPeugeot 208117
3.VeibyVW Polo86


RX Lites
1.K.Eriksson
2.K.Hansen
3.Hvaal
4.O.Eriksson
5.Wago
6.Olofsson



Průběžné pořadí
1.K.Eriksson166
2.Hansen178
3.Bryntessen160




Super 1600


Finále
1.LinnemannPeugeot 208
2.ShigabutdinovRenault Clio
3.BraginRenault Clio
4.MisyulyaŠkoda Fabia
5.SzaboŠkoda Fabia
6.BaumannisRenault Twingo



Pořadí
1.Baumannis158
2.Linnemann134
3.Szabo128

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar