Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MEv rally ve Zlíně - Bitva o trůn pokračuje

V upraveném kalendáři Mistrovství Evropy v rally je sedm soutěží, když ještě před zahájením sezony došlo k několika termínovým přesunům. Evropa se tak rozjela teprve v polovině června Polskou rallye. Pak následovala lotyšská rally Liepaja a Rally di Roma. Čtvrtým podnikem v pořadí bude nyní Barum rally.

V druhé polovině seriálu se bude o body soutěžit ještě v Rally Azory, Rally Serras de Fafe, Maďarské rally a vše uzavře v druhé polovině listopadu Rally Kanárské ostrovy. Takový je program, jaká bude skutečnost, se teprve uvidí na podzim.

Úvod obstarala šotolinová Polská rally, která nejlépe vyšla úřadujícímu šampionovi Alekseji Lukyanukovi s Citroënem C3 Rally 2. Začal sice na druhém mistě za Gryazinem s VW Polo R5, ale po jeho odstoupení v polovině soutěže se ujal vedení před Andreasem Mikkelsenem se Škodou Fabia. V cíli je dělilo osmnáct sekund. Třetí dojel domácí Miko Marczyk rovněž se Škodou Fabia s takřka dvouminutovou ztrátou.

Také další soutěž Rally Lijapa se odehrávala opět na krásné šotolině. Od startu až do cíle vedl Nikolaj Gryazin většinu času před Craigem Breenem s vozem Hyundai i20 R5. Irský jezdec prohrál souboj těsně o sedmnáct sekund, třetí Lukyanukovi chyběly na vítěze půl minuty. Zatím nejlepší výsledek kariéry si připsal čtvrtý Španěl Efrem Llarena se Škodou Fabia, když o šest sekund předstihl Mikkelsena, jedoucího částečně se škodováckou podporou.

Ze severu se posádky aspirující na titul přesunuly až do Říma, kde je čekala asfaltová rally v okolí hlavního města. Tady přišli ke slovu italští specialisté Giandomenico Basso se Škodou Fabia a jeho krajan Andrea Crugnola s Hyundaiem i20 R5. Během třinácti zkoušek si několikrát vyměnili pořadí, až nakonec byl o půl minuty v cíli dřív Basso. Doslova senzací bylo třetí místo Maďara Norberta Herziga se Škodou Fabia, který v poslední zkoušce předstihl o tři desetiny sekundy Llarenu. Mikkelsen se musel spokojit až s osmou příčkou, o jedno místo za ním dojel Breen.

Mezi výše uvedenými jezdci musíme hledat největší favority na titul mistra Evropy. První čtyři jezdce v pořadí Lukyanuk, Mikkelsen, Llarena a Marczyk dělí pouhých šest bodů. Ze hry venku je nejspíš Gryazin, který ani v Itálii nezůstal dlužen své pověsti až příliš dravého jezdce a také tentokrát s Polem havaroval.


Erik Cais v Top10

Jeden z nejlepších výkonů své kariéry předvedl na jihu Evropy zlínský Erik Cais s Fordem Fiesta. Po technických problémech s diferenciálem začínal až na 21.místě. „Neměli jsme dobré nastavení, auto se chovalo jako předokolka. Zadní diferenciál nepracoval tak, jak měl.“ Po vyřešení problému se rozjel k velkému výkonu. Před poslední zkouškou držel dvanácté místo, ale pak zajel s Jindřiškou Žákovou druhý nejlepší čas a prodral se na desáté. Také v předchozích dvou soutěžích se vešel do Top10, v Polsku devátý, v Lotyšku osmý.
„Asi se ze mě stává specialista na závěry. Dokážu se v této fázi maximálně zkoncentrovat, což mě těší. S ohledem na konkurenci beru výsledek jako jeden z mých nejvýraznějších. Už mnohokrát se rozhodovalo na poslední zkoušce mezi mnou a někým jiným. A pokaždé jsem z toho vyšel vítězně. Dokážu se před cílem zcela vymáčknout, což mě těší,“ tvrdil Cais.






Pořadí před Barum rally
1.Lukyanuk – Armautov Citroën C3 Rally 2 67
2.Mikkelsen – Flone Škoda Fabia Rally2 Evo 66
3.Llarena - Fernandez Škoda Fabia Rally2 Evo 61
4.Marczyk - Gospodarczyk Škoda FabiaRally2 Evo 60
5.Herzig - Ferencz Škoda fabia Rally2 Evo 46
6.Breen – Nagle Hyundai i20 R5 43




JL 24.8.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar