Loprais Team - třetí místo v 8. etapě
Aleš Loprais získal v osmé etapě Rallye Dakar první letošní pódiové umístění s minimálním odstupem za dvojicí de Rooy, Čagin. V celkovém pořadí zůstává na dvanáctém místě.
Loprais odstartoval do etapy v souladu s pořadím určeným pořadateli na základě umístění v páté a šesté etapě jako desátý v pořadí. Ihned po startu postupně pět soupeřů a po celou dobu zajížděl mezičasy s minimálním odstupem za dvojicí de Rooy, Čagin. Dosud vedoucí Kabirov naopak mírně zaostal a v etapě ztratil sedm a půl minuty. I tak zůstává v celkovém vedení soutěže kamionů. „Dnes nebyly problémy s předjížděním, všechny manévry jsme provedli po začátku speciálky, kde na ně bylo dost místa a všichni soupeři bez výjimky na vyzvání sentinelem reagovali pozitivně, nebyl v tom problém. Ve druhé polovině by předjetí nebylo možné, i kdyby soupeři moc chtěli, tak byla trať úzká a technická,“ zhodnotil etapu Loprais. Zabrat dostaly na trati zejména brzdy a jejich opotřebení za jedinou etapu je společným jmenovatelem prakticky všech týmů mezi kamiony.
Podstatnou okolností je zlepšení zdravotního stavu Vojty Štajfa, který speciálku s mnoha prudkými změnami směru, ale bez citelných bočních rázů přestál bez problémů: „Není to sice stoprocentní, na to bych musel mít alespoň chvíli klidu, ale cítím se o hodně lépe. Namísto původně předepsaných injekcí beru uklidňující pilulky a zdá se, že zabírají. Ve zbytku dne se budu i nadále šetřit a zajdu si na masáž, kterou nám pořadatelé poskytují.“
Speciálka byla v poslední části dle původních plánů pro kamiony zkrácena, kamiony končily na CP1, zbytek trati byl pro ně příliš úzký a hrozilo by její ucpání.
Na řadu přichází zlatý hřeb rallye, a to tři etapy, které ji přesunou do pouště Atacama s až sto metrů vysokými dunami a pískem zcela jiné konzistence, než na co jsou závodníci zvyklí z Afriky. Pořadatelé je nazvali „rozhodující trilogie v Atacamě“ a zřejmě nebudou daleko od pravdy, byť na trilogii ještě naváže extrémně technická dunová speciálka na argentinské půdě. Do Atacamy se všichni těší a napětí se mísí s velkými očekáváními. Je zřejmé že podle toho, jak dopadne Atacama, se bude hodnotit celá rallye nejen výsledkově, ale i po stránce celkového dojmu.
Loprais team, 12.1.2009
Podstatnou okolností je zlepšení zdravotního stavu Vojty Štajfa, který speciálku s mnoha prudkými změnami směru, ale bez citelných bočních rázů přestál bez problémů: „Není to sice stoprocentní, na to bych musel mít alespoň chvíli klidu, ale cítím se o hodně lépe. Namísto původně předepsaných injekcí beru uklidňující pilulky a zdá se, že zabírají. Ve zbytku dne se budu i nadále šetřit a zajdu si na masáž, kterou nám pořadatelé poskytují.“
Speciálka byla v poslední části dle původních plánů pro kamiony zkrácena, kamiony končily na CP1, zbytek trati byl pro ně příliš úzký a hrozilo by její ucpání.
Na řadu přichází zlatý hřeb rallye, a to tři etapy, které ji přesunou do pouště Atacama s až sto metrů vysokými dunami a pískem zcela jiné konzistence, než na co jsou závodníci zvyklí z Afriky. Pořadatelé je nazvali „rozhodující trilogie v Atacamě“ a zřejmě nebudou daleko od pravdy, byť na trilogii ještě naváže extrémně technická dunová speciálka na argentinské půdě. Do Atacamy se všichni těší a napětí se mísí s velkými očekáváními. Je zřejmé že podle toho, jak dopadne Atacama, se bude hodnotit celá rallye nejen výsledkově, ale i po stránce celkového dojmu.
Loprais team, 12.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









