Loprais Team - problémy a nářky
Celkem 505 kilometr byla dlouhá speciálka z Neuquenu do San Rafaelu, nabídla úseky rychlé i technické, přejezdy vádí i vysoké nadmořské výšky v masivu Sierra Nevada. Na závěr čekal úsek dunovým polem, který zamíchalo kartami vývoje závodu – jak se ukázalo, pouze dočasně.
Ještě v sedm hodin večer, při příjezdu novinářského vozu do bivaku, zel bivak prakticky prázdnotou, cílem speciály do té doby projelo jen 25 aut, 10 kamionů a 100 motocyklů. Na téměř všechny čekaly připravené doprovodné týmy a v bivaku bylo nezvykle ticho – nebylo na čem pracovat, všichni se v závěrečném úseku speciálky vydali ze všech sil.
Posádka Aleše Lopraise vstoupila do etapy naplno, ale od 220. kilometru se začala znovu projevovat trhlina v chladiči, provizorně opravená před dvěma dny. „Nezbylo než nabírat vodu z vádí a řek, místí lidé nám ji také nosili. Nalili jsme za celý den snad 80 litrů a stejně to bylo málo. Ztratili jsme dvě hodiny času, ale jinak to nešlo. Situace si žádá komplexní řešení. Závěrečné dunoviště asi proselo celý zbytek startovního pole, my jej ale projeli krásně. Milan Holáň upustil pneumatiky na 0,9 atmosféry a Tatra šla přes vrcholky dun jedna radost. Právě zde jsme mohli řadě soupeřů ujet, nebýt potíží s doléváním vody. Divoké kreace v dunách vyváděli třeba Duisters nebo Van Ginkel. Vlastně nás během jízdy za celou dobu rallye nepředjel jediný kamion, pouze když jsme stáli," řekl v cíli Loprais.
V cíli na briefingu oznámil ředitel soutěže Etienne Lavigne neutralizaci etapy po CP2, tedy i závěrečného dunoviště, z něhož se všichni však musejí vyprostit sami. „Tohle se mi nelíbí, pravidla by měla být stejná pro všechny, ne že nás tam pošlou závodit a pak nám úsek neutralizují. Také jsme tam mohli auto nechat při nějaké havárii. Kdyby stejný metr pořadatelé uplatnili ve druhé etapě, když nám klekla spojka, mohli jsme mít ztrátu ani ne poloviční," hořekoval Loprais.
Změna přišla i po stránce počasí. Pomalu se dostáváme do podhůří And, které vyslaly na bivak i trať nefalšovanou bouři, která byla oficiálním důvodem zrušení závěrečné části speciálky. Další speciálka do Mendozy bude zkrácena, zůstane v ní však padesátikilometrové dunové pole a na závodníky čeká hluboký brod. Proto pořadatelé sledují stav vody po horské bouři, aby zajistili, zda brod bude vůbec průjezdný.
Loprais Team
Posádka Aleše Lopraise vstoupila do etapy naplno, ale od 220. kilometru se začala znovu projevovat trhlina v chladiči, provizorně opravená před dvěma dny. „Nezbylo než nabírat vodu z vádí a řek, místí lidé nám ji také nosili. Nalili jsme za celý den snad 80 litrů a stejně to bylo málo. Ztratili jsme dvě hodiny času, ale jinak to nešlo. Situace si žádá komplexní řešení. Závěrečné dunoviště asi proselo celý zbytek startovního pole, my jej ale projeli krásně. Milan Holáň upustil pneumatiky na 0,9 atmosféry a Tatra šla přes vrcholky dun jedna radost. Právě zde jsme mohli řadě soupeřů ujet, nebýt potíží s doléváním vody. Divoké kreace v dunách vyváděli třeba Duisters nebo Van Ginkel. Vlastně nás během jízdy za celou dobu rallye nepředjel jediný kamion, pouze když jsme stáli," řekl v cíli Loprais.
V cíli na briefingu oznámil ředitel soutěže Etienne Lavigne neutralizaci etapy po CP2, tedy i závěrečného dunoviště, z něhož se všichni však musejí vyprostit sami. „Tohle se mi nelíbí, pravidla by měla být stejná pro všechny, ne že nás tam pošlou závodit a pak nám úsek neutralizují. Také jsme tam mohli auto nechat při nějaké havárii. Kdyby stejný metr pořadatelé uplatnili ve druhé etapě, když nám klekla spojka, mohli jsme mít ztrátu ani ne poloviční," hořekoval Loprais.
Změna přišla i po stránce počasí. Pomalu se dostáváme do podhůří And, které vyslaly na bivak i trať nefalšovanou bouři, která byla oficiálním důvodem zrušení závěrečné části speciálky. Další speciálka do Mendozy bude zkrácena, zůstane v ní však padesátikilometrové dunové pole a na závodníky čeká hluboký brod. Proto pořadatelé sledují stav vody po horské bouři, aby zajistili, zda brod bude vůbec průjezdný.
Loprais Team
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









