Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Loprais Team - Tatra zapadlá v bahně

Ani šestá etapa nepřinesla pro Loprais Tatra Team normální průběh. Zapadnutí do soliska znamenalo časovou ztrátu na nejrychlejší, ale vzhledem k vysoké obtížnosti etapy i strmý vzestup v celkovém pořadí až na 12. místo.

Příležitostí napravit špatný průběh první poloviny dakarské rallye se povážlivě krátí a přesouvají se do poloviny druhé, pořadateli označované jako vysoce obtížná a rozhodující. Poté, co byly poslední dvě speciálky zkráceny od druhého kontrolního bodu, pořadatelé jen pro kamiony zrušili sedmou speciálku a všichni se tedy do Chile přesunou výhradně asistenční trasou. Vzhledem k vysoké obtížnosti dunových úseků posledních dvou etap pořadatelé zaznamenali vysoký počet vozidel, která jsou do rána ještě na trati a rozhodli se jim dát příležitost ztrátu dohnat.
„Ani trochu z toho nemám radost, přijel jsem závodit, sedmá speciálka v sobě měla stokilometrový úsek dunovými poli, na což jsem se těšil, neboť na rozdíl od ostatních v dunách umíme jezdit a mohli jsme si znovu výrazně polepšit po ztrátách minulých dnů. Je pravda, že ještě před třemi dny jsme byli skoro padesátí a teď jsme dvanáctí, ale chceme se zlepšovat dál, technické potíže jsou snad už minulostí,“ komentuje situaci Aleš Loprais.
Šestá etapa s cíle v Mendoze byla, jak již řečeno, zkrácena do druhého kontrolního bodu. Zejména úvodních 70 kilometrů v dunách bylo hodnoceno jako velmi obtížných. Už před dunovištěm pohřbil veškeré naděje poslední dakarský vítěz Hans Stacey, kterému praskl kardan, když zapadl do soliska. Celý tým tak podporu soustředí na Franze Echtera.
Znovu však přišla smůla na nenadálé události. Dvacet kilometrů před cílem v plné rychlosti Tatra zapadla do soliska poté, co se pod ní probořila suchá krusta, jež předtím udržela průjezd de Rooye i obou Kamazů.
Z bahenní pasti se Aleš dostal jen díky spojené pomoci posádek Tomáše Tomečka a Marka Spáčila.“"Tomáš s Markem zastavili za soliskem, natáhli jsme lano a na druhý pokus jsme Tatru dostali ven. Předtím jsme se dohodli na tom, že spojenými silami vysvobodíme ještě zapadlou Tatru Andrého Azeveda, který zapadl o 500 metrů zpět. Už mu pomáhal jeden z rychlých doprovodů týmu VW, ale při vysvobozování zapadl i on, tak jsme nakonec vytáhli jeho. Je jasné, že bez pomoci druhého kamionu se kamion sám ze soliska nedostane," řekl v cíli Aleš Loprais.
Do cíle dojeli Loprais, Spáčil Tomeček i Azevedo prakticky v jeden moment, téměř dvě hodiny za dvojicí Kamazů, která ve velkém stylu předvedla jeden z nejlepších výkonů kamionů na Dakaru v posledních letech. Pořadatelé si bohužel zatím nelámou hlavu s kontrolou maximální rychlosti a projetých waypointů, tak přísnou v minulých letech.
Rallye ve svém prvním týdnu zatím prosívá favority jednoho po druhém. Gerard de Rooy ztratil vedení poté, co mu oba Kamazy naložily 25 minut. V dunách zůstal ležet i kamion Ginaf Roba Vinka a jeho týmoví kolegové Van den Brink, Brouwers a Kies dorazili do bivaku až ráno.


Loprais Tatra Team

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar