Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Loeb se soukromým Peugeotem pojede Dakar

Několik dní po předposledním světovém v rallycrossu Peugeot oznámil, že s rallycrossem po sezoně končí a dál se mu nebude věnovat. Hned vyvstaly diskuze, co bude se Sebastienem Loebem, který jako jediný dokázal jeden závod vyhrát.

Za pár dní startoval s Citroënem v Katalánském rally a dokázal, že tento vůz není vůbec špatný ani zastaralý, jak se o něm začínalo tvrdit. Na špičku přeci jen zaostával. Jenže Loeb je Loeb a předvedl jízdu z říše snů. Po chybě v úvodní speciálce byl až na 27.místě. Zkoušku za zkoušku postupoval kupředu a po patnácté z osmnácti už vedl a nakonec vyhrál o 3 sekundy před Ogierem. Začalo se spekulovat, jestli se nevrátí do světa rally. Zvláště Malcom Wilson by ho rád viděl v jeho M-Sport Týmu s Fordem. Žádné rozhodnutí nepadlo, naopak přišla další zpráva.

Devítinásobný mistr světa v rallye a nedávný vítěz Katalánské rallye Sébastien Loeb oznámil, že se vrací s podporou Red Bullu na trať Dakaru. Pojede opět se spolujezdcem Danielem Elenou ve voze Peugeot 3008 DKR, připraveným soukromým týmem.

Jde o podobný vůz, jako byl ten, se kterým se v roce 2017 umístil na druhém místě, jen 5 minut za vítězným Stéphanem Peterhanselem, stájovým kolegou a rekordmanem v počtu vítězství na Dakaru ať už v autě, nebo na motorce.

Vůz postaví na start nezávislý soukromý francouzský tým PH Sport –a Loeb se pokusí stát se prvním amatérským pilotem, který by vyhrál Dakar po Jean-Louis Schlesserovi, vítězi z roku 2000. 41. ročník Dakaru se pojede v Peru od 6. do 17. ledna a trať v délce 5 000 km bude rozdělena do 10 etap.

„Po celou dobé mé kariéry jsem byl považován za favorita,“ vysvětluje Sébastien Loeb.A i když je stále mou motivací zvítězit, důležité je také si to užít. Postavit se na start Dakaru 2019 společně s Danielem jako soukromí závodníci je fantastická výzva. Jsem připraven do toho jít, stejně jako jsem se letos zúčastnil tří závodů v mistrovství světa v rallye, kde nebyl úspěch zdaleka jistý. Po zbytek času jsem součástí soukromého týmu, takže je vše náročnější.“

Francouzský jezdec se Dakaru zúčastnil již třikrát, pokaždé s oficiálním továrním týmem. V roce 2016 se při prvním pokusu umístil za volantem vozu Peugeot 2008 DKR na devátém místě, v roce 2017 s vozem Peugeot 3008 DKR skončil druhý a v letošním roce byl nucen závod opustit po havárii a kvůli zranění Daniela Eleny, a to ve chvíli, kdy byl jejich Peugeot 3008DKR Maxi ve vedení.

Sébastien Loeb nebude mít na rozdíl od svých přímých soupeřů možnost si auto v závodech před Dakarem vyzkoušet. Místo toho otestuje vůz v prosinci, před odletem do Limy. V lednu na něj čeká spousta silných soupeřů včetně bývalých týmových kolegů Stéphana Peterhansela a Carlose Sainze, kteří vyhráli šest z posledních deseti rallye Dakar, dále Cyril Despres, všichni tři za volantem nejnovějšího buggy značky Mini. Mezi nejlepšími se budou bezpochyby držet i dva vítězové předchozích ročníků Nasser Al-Attiyah a Giniel de Villiers jedoucí v barvách stáje Toyota.

„Myslím, že všichni tito piloti budou obávaní soupeři,“ připustil Sébastien. „Vzhledem ke změnám v předpisech jsem nakonec nemohl jet ve stejném autě jako letos, v 3008DKR Maxi. Takže usedneme do vozu z roku 2017 s mírně upraveným motorem z roku 2018. Proti nám budou pochopitelně stát nová auta. Vůbec proto nevíme, jak moc konkurenceschopní budeme, ale je pár posádek, které mají šanci vyhrát a doufám, že budeme mezi nimi.“

Trasa příštího Dakaru je poprvé vytyčena jen v rámci jedné země. Téměř 70 % povede přes pískové duny, což je terén, kde se 3008 DKR už v minulosti prosadil, poslední tři ročníky vyhrál. Sébastien Loeb hodlá využít jak tento potenciál, tak svou obrovskou zkušenost, která se opírá o úspěchy v rallye, ve vytrvalostních závodech i v závodech cestovních automobilů.

„Duny mám moc rád. Nejdůležitější na tomto typu terénu je neuváznout. Na to se soustředím při zkušebních jízdách. Pro Daniela to bude také náročné, protože v tomhle terénu je navigace hodně ošemetná. O účasti v Dakaru jsem se rozhodl v poslední chvíli, protože pořád toužím vyhrávat. Asi nám bude v porovnání se soupeři chybět příprava, ale to, co jsem se naučil za předchozí tři roky, jsem nezapomněl! Moc se těším na dobrodružství, které je před námi!“


JL 2.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar