Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Loeb na třech frontách

Po vítězství v Katalánsku a v Mexiku vyrovnal úřadující mistr světa v rallye Sébastien Loeb krok s Marcusem Grönholmem co do počtu letos vyhraných podniků. Nyní se král i korunní princ WRC setkají na březích „ostrova krásy“.

 

Jen deset dní po španělské rallye pokračuje světový šampionát na Korsice, kde se opět schází silná konkurence. S Fordy Focus WRC pojedou Grönholm, Hirvonen, Wilson, Latvalo, se Subaru pak Solberg, Sarrazin a Atkinson, do Peugeotů usednou Stohl, Bernardi, Bengue, Vouilloz, Mitsubishi Lancer bude řídit Galli a se škodovkami se představí Kopecký, Duval, Aigner a poprvé také Rovanperrä, který vystřídal Panizziho, jenž nebyl spokojen s fungováním týmu Red Bull. Ve výčtu favoritů chybí už jen Kronos tým, který vysílá dva Citroëny Xsara WRC 2006 s Loebem a Ponsem, zatímco klientské provedení 2005 bude řídit Sordo.

Vzhledem k návaznosti Korsiky na Katalánsko vyplývá nutnost použít stejný podvozek a motor, proto vozy jedou ve „španělském provedení". Citroën připravoval  vozy už v únoru na severu Katalánska, kde se piloti věnovali hlavně pneumatikám BFGoodrich, které mohou sehrát v proměnlivém počasí na Korsice velkou roli. 

Jak vidí dosavadní bilanci Marc Van Dalen, šéf týmu Kronos?

 „Před Korsikou vedeme šampionát jezdců i značek. Sportovní bilance se opírá o dvě vítězství Séba. Proto předpokládám dlouhý a vyrovnaný boj, který  musí potěšit diváky a příznivce obou pilotů. Musím ocenit výbornou spolupráci na přípravě vozů s lidmi od Citroënu. Xavier Pons je velice talentovaný, pracovitý chlapec, který se dokáže obětovat pro tým. Skvěle do něho zapadl už loni coby nesmělý mladíček. V úvodních dvou vystoupeních byl perfektní, když získal osm bodů do Poháru konstruktérů. Jsem optimistou a věřím, že právě na Korsice udělá super výsledek. Dani Sordu znám ještě z modelu C2 S1600. Je schopen pracovat pod tlakem a zajíždět výsledky. Bylo jen otázkou, jak rychle se přizpůsobí vozu WRC? Na to dal odpověď hned v Monte Carlu. Od té doby a za vydatné pomoci zkušeného spolujezdce Martiho dělá pokroky. Výsledky mluví jasně - v MS je třetí!"

Po španělské rallye čekal na Loeba velice náročný program, v němž hrála důležitou roli příprava na start v Le Mans. Hned v pondělí usedl do prototypu Pescarolo. „Soutěžní Citroën a sportovní prototyp jsou dva odlišné světy, ale kupodivu nebyl přechod z jednoho do druhého a naopak nikterak těžký. Myslím, že si v červnu užijeme hodně radosti", vidí Loeb optimisticky svůj výlet na závodní okruh.

O den později testoval nový model C4 WRC, s nímž se mají Francouzi v příštím roce vrátit do MS. „Určitě je zajímavé spolupracovat na vývoji nového vozu, objevovat nové věci a ty pak zkoušet. Vůz doslova roste před očima jako malé dítě".

Loeb bude na Korsice startovat už posedmé. Na ostrově dojde s největší pravděpodobností k dalšímu souboji s Grönholmem. „Určitě to nebude tak lehké jako vloni", předvídá loňský vítěz Loeb. V roce 2005 vyhrál Loeb totiž všechny rychlostní zkoušky. Ovšem k soupeřům nepatří jen Fin, který dvakrát vyhrál a průběžně je v MS druhý se ztrátou devíti bodů. Ačkoliv všichni považují továrního jezdce Fordu za vyloženého specialistu na šotolinu, tak po vynikajícím výkonu na katalánském asfaltu může i na Korsice pomýšlet hodně vysoko. Na startu však budou i další asfaltoví specialisté. Korsické zkoušky mají velké nároky hlavně na fyzickou kondici, vždyť šest úseků měří přes 32 km, nejkratší zkouška pak 24 km. Celkem musí posádky absolvovat v ostrém tempu od pátku do neděle 354 km z celkových 1045 kilometrů.

 

Jindřich Lasík

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar