Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Loeb - mistrem světa u televize

První vítězství ve své kariéře vybojovali Finové Mikko Hirvonen a Jarno Lehtinen s Fordem Focus WRC. Spíš se čekalo však prvenství jejich kolegů Grönholma a Rautiainena, kteří při neúčasti Loeba měli stále šanci na zisk titulu mistra světa. Všechno však rozhodla již první zkouška

 

Sebastien Loeb

Sebastien Loeb

Hirvonen - Lehtinen

Hirvonen - Lehtinen

Hirvonen - Lehtinen

Hirvonen - Lehtinen

Solberg - Mills

Solberg - Mills

Atkinson - McNeall

Atkinson - McNeall

Pons - del Barrio

Pons - del Barrio

Úvodní dvě diváckou zkoušky vyhrál sice ještě Grönholm, ale hned pět kilometrů po startu do prvního úseku v australských lesích obrátil Forda přes střechu, ztratil 11 minut a klesl na 56. pozici: „Najel jsem na kámen na vnitřní straně zatáčky. Sice jsem jel na dvojku, ale náraz byl tak silný, že nás vymrštil přes střechu. Auto se jednou přetočilo a skončilo na střeše. S pomocí dvou nebo tří lidí jsme ho dostali zpátky na kola tak nešikovně, že zůstalo zaklíněné na pařezu. Museli jsme ho zvednout heverem, což nás stálo asi 10 minut."

Přestože Focus nebyl vážně poškozen, po nehodě prasklo přední okno a rozbila se obě boční. Posádka vše sice zalepila lepící páskou jak nejlépe to šlo, ale nebylo možné zabránit pronikání prachu do vozu. Tak absolvoval dalších 70 km.

„Uvnitř to bylo peklo. Všude bylo tolik prachu, že jsem nemohl dýchat a nic nebylo vidět. Bolí mě oči a mám také namožená záda, jak jsem se pokoušel auto vyprostit".

Na stejné rychlostní zkoušce skončil s vadnou převodovkou také Sordo s Citroënem a Wilson, jenž o skálu poškodil svého Forda.

V následujících dvou zkouškách se dostal do čela Atkinson se Subaru s náskokem 12 sekund před Hirvonenem. V šesté zkoušce však opustil trať tak nešťastně, že se vlastními silami nedokázal dostat zpět na trať. Poté musela být zkouška zrušena, neboť rozpálené díly způsobil oheň australské buše. V tomto úseku havaroval také šestý Hennig Solberg, který s Peugeotem porazil hned deset stromů. Do čela šel Hirvonen, ale po dvou vyhraných zkouškách jej vystřídal Petter Solberg se Subaru. Jeho náskok byl 2,7 s před Hirvonenem. O třetí příčku bojoval Pons se Stohlem.

Po první etapě se tak pouze čtyři WRC dostaly do první desátky. K další výměně pořadí došlo po deváté zkoušce, v níž vedoucí Solberg přehlédl odbočku, čímž ztratil jednak půl minuty i vedení. Na první místo se tak vrátil opět Hirvonen a už nabídnutou šanci nepustil.

Druhý a třetí den si vítězství ve zkouškách rozdělili jen tři jezdci - Hirvonen (6), Grönholm (5) a Solberg (4). Zatímco Solbergovi se útok na první místo nezdařil, přesto mohlo být Subaru po několika „hubených" soutěžích nadmíru spokojeno. Naopak dravou jízdou se Grönholm dostal na páté místo, což mu sice na šanci bojovat o titul v posledních dvou soutěžích nepřineslo, ale za páté místo získal alespoň nějaký ten bod pro značku Ford.

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen vybojovali v Austrálii své první vítězství v podniku MS, když zvítězili s náskokem 37,1 sekundy. „Je to fantastické. Ověřil jsem si, že jsem dost rychlý na to, abych mohl bojovat o vítězství. Sledoval jsem Peterovy časy a podle nich jsem upravoval své tempo. Je krásné být schopen bránit si vedoucí pozici a naučit se jet pod tlakem. Byl jsem pod obrovským tlakem nejen kvůli vítězství, ale také kvůli důležitým bodům pro tým do hodnocení značek.  Nebyl jsem moc nervózní a soustředil jsem se na to, abych si kontroloval svou rychlost a tempo. Teď je naším cílem titul v šampionátu značek. Jsem ještě mladý a dosáhnout prvního vítězství v 26 letech je dobré. Tým ve mně vložil velkou důvěru a já jsem rád, že se mu to vrací zpátky. Dříve jsem se umisťoval na stupních vítězů, ale jediný způsob, jak se dále učit, je bojování o vítězství. A to jsem si vyzkoušel právě tady. Focus RS znám již dobře a v posledních čtyřech soutěžích jsem se hodně soustředil na jezdecký styl - můj výkon byl vyrovnanější při vysokých rychlostech," řekl v cíli šťastný Hirvonen.

Nyní má Ford šestnáctibodový náskok v šampionátu značek, přičemž ve hře zůstává již pouze 36 bodů z následujících dvou závěrečných podniků na Novém Zélandu a ve Velké Británii. Zatímco titul získal definitivně Sebastien Loeb s Citroënem, ve značkách se bude ještě tvrdě bojovat.

 

 

1. Hirvonen - Lehtinen

Ford Focus WRC

3:15.11,8

2. Solberg - Mills

Subaru Impreza WRC

+0.37,1

3. Stohl - Minor

Peugeot 207 WRC

+3.58,6

4. Pons - del Barrio

Citroën Xsara WRC

+4.45,4

5. Grönholm -Rautiainen

Ford Focus WRC

+12.23,8

6. Latvala - Attila

Subaru Impreza (1N)

+17.09,2

7. Baldacci - Agnese

Mitsubishi Lancer

+17.42,9

8. Herridge - Hayes

Subaru Impreza

+18.22,0

9. Atkinson - MacNeal

Subaru Imnpreza WRC

+27.05,0

10.Teiskonen -Teiskonen

Subaru Impreza

+27.06,5

 

Průběžné pořadí: 1. Loeb (112), 2. Grönholm (91), 3.Hirvonen (57), 4. Sordo (43), 5. Stohl (40), 6. P.Solberg (31)

 

Průběžné pořadí - značky: 1. Ford (167), 2.Citroën (151), 3. Subaru (94)

 

JL, 30.10.2006

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar