Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Loeb - Zlobím se na sebe

O titul mistra světa v rallye letos bojovali od začátku vlastně jen dva jezdci Sébastien Loeb s Citroënem Xsara WRC a Marcus Grönholm s Fordem Focus WRC. Když si Francouz zlomil ruku, vysvitla Finovi naděje na celkové prvenství, ale musel by vyhrát všechny zbývající čtyři soutěže.

 

V Turecku nedal soupeřům ještě šanci, ale v Austrálii se po havárii nedostal dále než na páté místo, a to rozhodlo. Nutno dodat, že si Loeb titul zcela zaslouží, když vyhrál osm soutěží, zatímco jeho největší soupeř si jich zatím připsal pět.

V neděli ráno se Sébastien Loeb doma ve Francii dozvěděl, že se potřetí v řadě stal mistrem světa, přestože u protinožců vůbec nestartoval.

 

Sledoval jste Australskou rallye?

„Vlastně ani ne. Před dvěma týdny jsem pozorně sledoval Tureckou rallye a když jsem viděl, jak je Grönholm rychlý, a já nemohl nic dělat, necítil jsem se dobře. Dívat se na jeho létání v autě a já neměl žádnou možnost něco udělat. To bylo kruté. Takový pocit už bych nechtěl zažít."

 

Co jste si myslel, když jste si v pátek ráno zapnul mobil?

„SMS zprávy mi chodily po každé rychlostní zkoušce a hromadily se mi v telefonu celou noc, takže jsem je četl najednou. Když jsem zjistil, že na vedoucí jezdce ztrácí deset minut, měl jsem lepší náladu. Potom jsem zavolal Marku Van Dalenovi, z týmu Kronos, který mi popsal, co se stalo."

 

Neobával jste se, že by se Grönholm mohl dostat dopředu po odpadnutí několika jezdců?

„To se může vždy samozřejmě stát. První zkoušky ukázaly, že je třeba se vším počítat. Ale deseti minutová ztráta je už hodně velká, zvláště když potřeboval dojet  na stupně vítězů. Po poslední rychlostní zkoušce jsem mu poslal sms a poděkoval mu. Pogratuloval mi a varoval před příští sezonou."

 

Jak se cítíte, když jste dosáhl svého cíle - světového titulu.?  

Ještě jsem si všechno správně nesrovnal. Především mi spadl kámen ze srdce, když vidíte, co všechno se může stát. Hodně jsem se na sebe zlomil kvůli nehodě na kole. Myslím, že mnoho lidí nevěřilo, že bych mohl získat titul s privátním týmem, by´t s podporou  Citroën Sport. Jsem hodně rád za Kronos a naše partnery, zvláště BFGoodrich. Všichni jsme pracovali bezchybně, a tak jsme si během prvních dvanácti soutěží vybodovali dostatečný náskok, který nám pomohl dosáhnout našeho cíle."

 

Nyní se už můžete lépe koncentrovat na rehabilitaci?

„Ano, ale ještě je přede mnou hodně práce. Věci půjdou teď mnohem snáze. Nejsem už pod tlakem, abych se vrátil co nejdříve. Neznamená to ale, že bych si dopřál větší pohodu při rehabilitaci. Rentgen ukázal, že ruka srůstá dobře, ale zlomenina je hodně komplikovaná. Léčení si asi vyžádá ještě hodně času.  Potřebuji zapracovat na pohyblivosti celé paže a posílit ji. Některé dny si připadám, jako by se ani nic nestalo, ale vím, že všechno musí postupovat krok za krokem."

 

Kdy se vrátíte do MS?

„Už mohu jezdit svým autem v běžném provozu, ale řídit auto WRC je úplně něco jiného. Přesné datum nemohu říct ani já, ani nikdo jiný. Rád bych se ale zúčastnil alespoň seznamovacích jízd před Rallye Nový Zéland, kde se pojede po nové trati. Proto bych potřeboval nasbírat zkušenosti. Musím být trpělivý. Teď mám více času,  abych si vychutnal třetí titul mistra světa."

 

JL, 31.10.2006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar