Letka Racing Team se hlásí z Buenos Aires
Dnes v 11. hodin Rally Dakar 2009 začala úvodním briefingem v areálu výstaviště La Rural. Hned při vstupu všechny posádky vyfasovaly itinerář úvodní sobotní etapy, kdy už konečně odstartuje velká neznámá.
Briefing zahájil ředitel soutěže Ettiene Lavigne, který přivítal všechny závodní týmy a poděkoval jim, že i přes změnu kontinentu zůstali věrni dobrodružství jménem Dakar. Poté poděkoval i vládám a úřadům Argentiny a Chile za spolupráci při zajištění trati a podmínek pro konání soutěže. Dále zdůraznil některé odlišnosti od „africké verze“ Dakaru, zmínil dodržování zejména bezpečnostních hledisek a dodržování rychlostních limitů v etapách – opět budou sekce s omezeními na 30, či 50 km/h (zejména obce a osady, tankovací zóny), pro kamiony platí max. rychlost 150 km/h, pro doprovody 90 km/h a pro novinářské a pořadatelské vozy 110 km/h.
Novinkou na trati budou tzv. „public zones“, tj. místa, kde budou moci rally sledovat diváci, TV kameramani a novináři – neplatí zde sice žádná rychlostní omezení, nicméně si v těchto místech máme počínat opatrně.
Po řediteli soutěže si vzal slovo sportovní ředitel David Castera, který v úvodu popsal, co na závodníky čeká. Řekl, že úvodní část v Argentině bude méně náročná a spíše rychlejší, rozhodující a velmi obtížné etapy přijdou až v Chile a zejména pak po volném dni. Zdůraznil, že nás čekají velmi vysoké teploty – až 45 °C, a proto je nutné mít s sebou neustálou zásobu vody – v místech CP bude možnost doplnění. Dostali jsme informace ke startovním procedurám do etap – kamiony kromě první etapy budou startovat dle společné klasifikace s osobními auty.
Pak už se David věnoval dnešnímu a zítřejšímu programu. Dnešní podium začíná pro motorkáře v 17. hodin, kamiony jsou jako poslední, čas pro výjezd posádky „Livescore“ je 21.37 h. Zítra, tj. v sobotu je na programu etapa do Santa Rosa de la Pampa, 196 km spojovačky, 371 km speciálu a zbývajících 166 km spojovačky do bivaku. Terén nemá být příliš náročný a bude velmi rychlý. Start prvního motorkáře je v pět ráno, kamiony jdou na start po jedenácté, do speciálu odstartují po druhé hodině odpolední.
Důležitou informací pro všechny je, že pro dnešní den (a zároveň i pro poslední den rally – 18.1.) platí čas Buenos Aires (tj. proti Česku –3 hodiny), od zítřka již bude oficiální čas –1 h (tj. proti Česku –4 h)!Tolik poslední informace před startem rally, zítra konečně začneme závodit a Vy všichni nám (doufáme) budete moc držet palce.
Radek Smolka, LRT, 2.1.2009
Novinkou na trati budou tzv. „public zones“, tj. místa, kde budou moci rally sledovat diváci, TV kameramani a novináři – neplatí zde sice žádná rychlostní omezení, nicméně si v těchto místech máme počínat opatrně.
Po řediteli soutěže si vzal slovo sportovní ředitel David Castera, který v úvodu popsal, co na závodníky čeká. Řekl, že úvodní část v Argentině bude méně náročná a spíše rychlejší, rozhodující a velmi obtížné etapy přijdou až v Chile a zejména pak po volném dni. Zdůraznil, že nás čekají velmi vysoké teploty – až 45 °C, a proto je nutné mít s sebou neustálou zásobu vody – v místech CP bude možnost doplnění. Dostali jsme informace ke startovním procedurám do etap – kamiony kromě první etapy budou startovat dle společné klasifikace s osobními auty.
Pak už se David věnoval dnešnímu a zítřejšímu programu. Dnešní podium začíná pro motorkáře v 17. hodin, kamiony jsou jako poslední, čas pro výjezd posádky „Livescore“ je 21.37 h. Zítra, tj. v sobotu je na programu etapa do Santa Rosa de la Pampa, 196 km spojovačky, 371 km speciálu a zbývajících 166 km spojovačky do bivaku. Terén nemá být příliš náročný a bude velmi rychlý. Start prvního motorkáře je v pět ráno, kamiony jdou na start po jedenácté, do speciálu odstartují po druhé hodině odpolední.
Důležitou informací pro všechny je, že pro dnešní den (a zároveň i pro poslední den rally – 18.1.) platí čas Buenos Aires (tj. proti Česku –3 hodiny), od zítřka již bude oficiální čas –1 h (tj. proti Česku –4 h)!Tolik poslední informace před startem rally, zítra konečně začneme závodit a Vy všichni nám (doufáme) budete moc držet palce.
Radek Smolka, LRT, 2.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











