Le Mans Series - vítězství české posádky
Závod roku absolvoval na německém Nürburgringu tovární tým Aston Martin Racing. Modro-oranžové vozy Aston Martin LMP1 v barvách petrolejářské společnosti Gulf obsadily kompletní stupně vítězů, když se z vítězství radovala česko-německá posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke.
Druhé místo vybojoval Aston Martin britsko-švýcarské dvojice Darren Turner, Harold Primat. Úspěch Astonu korunovali Britové Chris Buncombe, Stuart Hall a Portugalec Miguel Ramos s Aston Martinem startujícím pod českou vlajkou a pod hlavičkou týmu AMR Eastern Europe.
Za vítěznou posádku závod rozjížděl vítěz kvalifikace Stefan Mücke, který se také ujal vedení a postupně zvyšoval náskok před Darrenem Turnerem pilotujícím sesterský vůz. Z pohledu vývoje šampionátu se důležité věci odehrávaly i za jejich zády. V LMS dosud vedoucí posádka týmu Pescarolo bojovala až ve druhé polovině první desítky, navíc po hodině zamířila do boxů a musela vzdát kvůli poruše převodovky.
„V úvodních kolech auto fungovalo výborně, proto jsem mohl jet na doraz. Během druhého stintu jsme měli trochu problémy se zadními pneumatikami a vyvážení vozu nebylo úplně ideální. Po odstoupení Pescarola jsme se soustředili na zisk maximálního možného počtu bodů a tomu jsme také přizpůsobili naší taktiku,“ hodnotil úvod závodu Stefan Mücke.
Jan Charouz, který za volantem vystřídal Stefana Mückeho si dokázal vybudovat třičtvrtěminutový náskok před sesterským vozem, ale v závěru svého dvojitého stintu se ne vlastní vinou dostal do problémů. Pilot jednoho z vozů nižších tříd si počínal neopatrně při návratu na trať a překřížil dráhu rychlejších prototypů, které musely prudce brzdit. Jan Charouz vykroužil hodiny, ztratil drahocenné sekundy a klesl na druhou příčku za Aston Martin posádky Turner, Primat.
Přibližně po takřka čtyřech hodinách zamířily oba vedoucí vozy k dotankování paliva, výměně pneumatik a střídání jezdců. Do kokpitu usedl Tomáš Enge, který po čtyřech hodinách kroužil na druhém místě s odstupem 9 s za vedoucím Astonem. Krátce poté ale zamířil k výměně pneumatik. Na trať se vrátil jako druhý, ovšem již se ztrátou 1:22 min na vedoucí vůz. V následující části závodu pravidelně dosahoval rychlejších časů než vedoucí vůz a postupně zkracoval rozestup mezi oběma Astony. Poté, co vedoucí Darren Turner zajel do boxů, aby se nechal vystřídat Haroldem Primatem, klesl na druhou pozici, zatímco Tomáš Enge se vrátil do čela. Pořadí na čele se ale znovu měnilo třicet kol před cílem závodu, kdy do boxů k poslední plánované zastávce zamířil Tomáš Enge, kterého vystřídal Stefan Mücke, 55 sčekund za vedoucím Primatem a rychle začal svůj odstup snižovat a osmnáct kol před cílem ztrácel na Švýcara již jen rovnou půlminutu.
Ve chvíli, kdy do konce závodu zbývalo 16 kol, Harold Primat zamířil k mechanikům a bylo rozhodnuto. Na trať se vrátil 31 s za vedoucím Stefanem Mückem, který s přehledem dovedl tovární Aston Martin ke druhému vítězství sezony.
Stefan Mücke: „Je to jedno z největších vítězství mé dosavadní kariéry. Na mé domácí půdě jsme startovali z pole position, vyhráli jsme závod a dostali se do čela šampionátu. Celý tým je velice spokojený, ale já mám vážně obrovskou radost. Každopádně před sebou máme ještě poslední krok. I dnes jsme viděli, že se při závodech může stát cokoliv, takže se teď musíme co nejlépe připravit na Silverstone a musíme tam ze sebe vydat maximum.“
Po vítězstvích v Barceloně a na Nürburgringu, druhém místě v Algarve a třetím místě ve Spa se posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke ujala vedení v šampionátu se sedmibodovým náskokem před francouzskými jezdci J.-C. Boullionem a C. Tinseauem. Závěrečný závod Le Mans Series 2009 se jede na britském okruhu Silverstone ve dnech 11. až 13. září.
JL, 26.8.2009
Za vítěznou posádku závod rozjížděl vítěz kvalifikace Stefan Mücke, který se také ujal vedení a postupně zvyšoval náskok před Darrenem Turnerem pilotujícím sesterský vůz. Z pohledu vývoje šampionátu se důležité věci odehrávaly i za jejich zády. V LMS dosud vedoucí posádka týmu Pescarolo bojovala až ve druhé polovině první desítky, navíc po hodině zamířila do boxů a musela vzdát kvůli poruše převodovky.
„V úvodních kolech auto fungovalo výborně, proto jsem mohl jet na doraz. Během druhého stintu jsme měli trochu problémy se zadními pneumatikami a vyvážení vozu nebylo úplně ideální. Po odstoupení Pescarola jsme se soustředili na zisk maximálního možného počtu bodů a tomu jsme také přizpůsobili naší taktiku,“ hodnotil úvod závodu Stefan Mücke.
Jan Charouz, který za volantem vystřídal Stefana Mückeho si dokázal vybudovat třičtvrtěminutový náskok před sesterským vozem, ale v závěru svého dvojitého stintu se ne vlastní vinou dostal do problémů. Pilot jednoho z vozů nižších tříd si počínal neopatrně při návratu na trať a překřížil dráhu rychlejších prototypů, které musely prudce brzdit. Jan Charouz vykroužil hodiny, ztratil drahocenné sekundy a klesl na druhou příčku za Aston Martin posádky Turner, Primat.
Přibližně po takřka čtyřech hodinách zamířily oba vedoucí vozy k dotankování paliva, výměně pneumatik a střídání jezdců. Do kokpitu usedl Tomáš Enge, který po čtyřech hodinách kroužil na druhém místě s odstupem 9 s za vedoucím Astonem. Krátce poté ale zamířil k výměně pneumatik. Na trať se vrátil jako druhý, ovšem již se ztrátou 1:22 min na vedoucí vůz. V následující části závodu pravidelně dosahoval rychlejších časů než vedoucí vůz a postupně zkracoval rozestup mezi oběma Astony. Poté, co vedoucí Darren Turner zajel do boxů, aby se nechal vystřídat Haroldem Primatem, klesl na druhou pozici, zatímco Tomáš Enge se vrátil do čela. Pořadí na čele se ale znovu měnilo třicet kol před cílem závodu, kdy do boxů k poslední plánované zastávce zamířil Tomáš Enge, kterého vystřídal Stefan Mücke, 55 sčekund za vedoucím Primatem a rychle začal svůj odstup snižovat a osmnáct kol před cílem ztrácel na Švýcara již jen rovnou půlminutu.
Ve chvíli, kdy do konce závodu zbývalo 16 kol, Harold Primat zamířil k mechanikům a bylo rozhodnuto. Na trať se vrátil 31 s za vedoucím Stefanem Mückem, který s přehledem dovedl tovární Aston Martin ke druhému vítězství sezony.
Stefan Mücke: „Je to jedno z největších vítězství mé dosavadní kariéry. Na mé domácí půdě jsme startovali z pole position, vyhráli jsme závod a dostali se do čela šampionátu. Celý tým je velice spokojený, ale já mám vážně obrovskou radost. Každopádně před sebou máme ještě poslední krok. I dnes jsme viděli, že se při závodech může stát cokoliv, takže se teď musíme co nejlépe připravit na Silverstone a musíme tam ze sebe vydat maximum.“
Po vítězstvích v Barceloně a na Nürburgringu, druhém místě v Algarve a třetím místě ve Spa se posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke ujala vedení v šampionátu se sedmibodovým náskokem před francouzskými jezdci J.-C. Boullionem a C. Tinseauem. Závěrečný závod Le Mans Series 2009 se jede na britském okruhu Silverstone ve dnech 11. až 13. září.
| 1.Charouz/Enge/Mücke | Lola Aston Martin LMP1 | 195 kol |
| 2 Primat/Turner | Lola Aston Martin LMP1 | + 1:04,856 min |
| 3.Buncombe/Hall/Ramos | Lola Aston Martin LMP1 | -2 kola |
| 4.Karthikeyan/Meyrick/Zwolsman | Audi R10 TDi | -2 kola |
| 5.Ragues/Mailleux/Oreca Judd | -5 kol |
JL, 26.8.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










