Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Le Mans Series - Peugeot před Audi

Už před začátkem bylo zřejmé, že první závod Le Mans Series v Barceloně bude velmi napínavý. A splnil očekávání! 1000 km neočekávaných zvratů s velmi bouřlivým začátkem i závěrem v režii týmu Peugeot Total. Výborné třetí místo vybojovala dvojice Charouz – Mücke.

Portugalec Pedro Lamy udržel vedoucí pozici, kterou vybojoval v kvalifikaci Stéphane Sarrazin, a vytvořil si mírný náskok před konkurencí i druhým vozem Peugeot 908 s Nicolasem Minassianem, který na startu zaváhal.
„Překvapil mě Pedrův nástup při startu.Vyrazil rychle dopředu a já jsem se najednou ocitl na čtvrté pozici,“ řekl Minassian.
Francouz se rychle propracoval na třetí místo a pustil se do tvrdého boje s Allanem McNishem na Audi. Po předjížděcím manévru ve 13. kole našel Minassian prostor a vyrazil kupředu, aby dotáhl 7 sekund, které ho dělily od Pedra Lamy, jenž měl menší problémy s provozem na trati. Vzájemný duel obou Peugeotů přerušil zásah Safety Cars, což umožnilo McNishovi převzít vedoucí pozici. Souboj s Audi začal znovu. Sarrazin se pokusil o několik předjížděcích manévrů, ale ve 42. kole došlo ke kolizi s vozem Aston Martin, řízený Engem.
„McNishův manévr jsem opravdu nepochopil V jednu chvíli jsem myslel, že má poruchu, protože začal prudce brzdit na neobvyklém místě. Donutil mě, abych také přibrzdil, ale Engemu se už nepodařilo se vyhnout.“
S poškozenou pravou zadní stranou vozu Peugeot 908 HDi FAP musel Sarrazin do boxu na opravu difuzéru, čímž ztratil 11 kol, což znamenalo konec nadějí v bitvě o vítězství.
O další vzrušení se postaral Marc Gené, který přeletěl jeden z obrubníků ve výšce téměř jednoho metru nad zemí.
O dvě kola později mělo Audi problémy s mechanikou a Marc Gené se dostal do čela závodu a až do konce závodu si jej s přehledem jistil. Nicméně 10 kol před cílem přenechal Gené pro křeč v noze řízení Minassainovi, který pak projel cílem jako vítěz.
Bruno Famin : „Technická bilance je uspokojivá, nesetkali jsme se s žádným problémem. Všechny problémy byly způsobeny situací v závodu. Jezdíme se stejnou konfigurací jako v Sebringu a některé díly,stejně jako motor mají za sebou všechny jízdy v USA. Celkem máme na kontě 5500 km.“
Nicolas Minassian : „Fantastické jsou stálé pokroky, které tým dělá, a jeho schopnost rychle reagovat na vzniklé problémy. Jeli jsme na maximum a vůz je rychlý a spolehlivý. Vítězství je pak jednoduché.“


Charouz – Mücke třetí

Skvělá premiéra, tak hodnotí odborníci i fanoušci debut prototypu LMP1 s motorem Aston Martin v barvách týmu Charouz Racing System. Dvojice Jan Charouz, Stefan Mücke vybojovala v 1000 km Barcelony třetí příčku. Výkony týmu Charouz Racing System budily pozornost od začáttku. Předzvěst, že nový vůz bude nejen nejrychlejším mezi vozy s benzinovými motory, ale potrápí tovární kolosy Audi a Peugeot s výkonnějšími turbodiesely, na sebe nenechala dlouho čekat.
V trénincích byli druzí, v kvalifikaci pak čtvrtí. Pečlivá práce Aston Martin Racing, jež vůz ve spolupráci s českým týmem připravuje, se vyplatila. V samotném závodě jeli mladí piloti zodpovědně a rychle.
Všechny zastávky v boxech proběhly bez větších potíží, za což si stáj zasloužila v Barceloně velký obdiv. Nejen od soupeřů či organizátorů LMS ale také od Davida Richardse, šéfa značky Aston Martin a společnosti Prodrive. Brit plný dojetí okamžitě po projetí cílem gratuloval Antonínu Charouzovi a celému týmu.
Pro Charouz Racing System je třetí místo druhým největším úspěchem na světové scéně sportovních vozů, do které tým vstoupil loni. Nejlepším umístěním zůstává loňské druhé místo v 1000 km Valencie, kde s Charouzem a Mückem startoval i malajský Alex Yoong.
Tomáš Enge se španělským kolegou Antonio Garciou odstoupili pro technickou závadu na palivovém systému Astonu Martin DBR9 britské stáje Modena. Než museli vzdát, většinu času vedli, nejhůře byli na druhém místě třídy LMGT1.
Stefan Mücke: „Fantazie, jiných slov není zapotřebí. Je až neuvěřitelné, jak vše fungovalo. Naše stáj byla velmi dobrá již loni při své první sezoně, nicméně letos jsme opět o kus dál. Úzká spolupráce s Aston Martin Racing je bezvadná. V samotném závodě jsem neměl jediný větší problém, auto šlapalo skvěle. Už se nemůžu dočkat na další závod v Monze!“

1.Gene, MinassianPeugeot 908 Hdi-FAP LMP1215 kol
2.Premat, RockenfellerAudi R10 TDI LMP1-1kolo
3.Mücke, CharouzCharouz Lola Aston Martin LMP1-3
4.Collard, BoullionPescarolo Judd LMP1-5
5.Capello, McNishAudi R10 TDI LMP1-6
6.van Merksteijn,VerstappenPorsche RS Spyder LMP2-7




JL, 9.4.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar