Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Larsson s Fabií sesadil Hansena z trůnu

V novém mileniu kraloval až dosud evropskému rallycrossu nepřetržitě Kenneth Hansen, který v letech 2000 až 2005 nikoho jiného před sebe nepustil. Teprve po letošní sezoně má rallycross konečně jiného mistra Evropy – Larse Larssona se Škodou Fabia!!

 

Lars Larsson

Lars Larsson

Larsson, Hansen

Larsson, Hansen

Isachsen

Isachsen

Častoral

Častoral

Groblewski

Groblewski

O pořadí rozhodly teprve až poslední dva závody v Polsku a v Německu. Ve Slomczynu se v tréninku dostal pod hranici 47 sekund jedině Rustad s Focusem, za ním se usadili Isachsen rovněž s Focusem a Larsssen se škodovkou. Zatímco v první rozjížďce zaparkoval Rustad svůj vůz předčasně s poškozeným hřídelem převodovky, zajel nejlepší čas Larsson před Hansenem a Paillerem. Překvapením byl výkon Rustana Minnikhanova, ministerského předsedy autonomní republiky Tatarstan, který s Fiestou ST skončil desátý. Poté však přestal vůz fungoval a politik odcestoval předčasně domů.

V druhé jízdě ukázal Larsson, že boj o titul zdaleka nevzdává, zvláště když krátce před tím obhájil švédský titul. Také tentokrát byl nejrychlejší a zajistil si pole-position. Na 2. a 3. místě opět skončili Isachsen a Pailler, a čtvrtým časem si řekl Hansen o postup do první řady. V třetí rozjížďce si zajistil nejlepší čas Hansen před Jernbergem a Isachsenem, Larsson využil jízdy pouze k otestování Fabie. Rustad se kvalifikoval jen do finále C, které vyhrál, stejně jako finále B a jako poslední jezdec postoupil mezi nejlepší sexteto.

Poslední jízda dne byla velice napínavá a hektická. Z druhé řady vyrazil do vedení Isachsen, na kterého dravě útočil Larsson. V průběhu šesti kol si několikrát vyměnili pořadí, ale cílem projel dřív Larsson. V druhém kole najel Hansen se svoji C4 do zádě Rustadova Focuse, přičemž si poškodil levou přední poloosu a propadl se na 6.místo.

V divizi 1A nepřijel do Polska náš Kalný, a tak měl domácí Groblewski s VW Polo titul v kapse ještě před startem. Přesto šel do závodu naplno a vyhrál před Čermákem. V divizi 2 si vítězstvím zajistil titul Roman Častoral, když nováček šampionátu Padgurski a věčný rival našeho jezdce Thörjesson obsadili 2. a 3.místo.

 

Buxtehude rozhodlo

Už v tréninku se ukázal ve výborném světle opět Larsson, který přijel do Německa nejlépe připraven, aby zabránil získat Hansenovi v pořadí 14. titul šampiona. Zajel nejlepší čas před Bermingrudem, Isachsenem, Rustadem a Hansenem. První rozjížďka skončila malou senzací, když nejrychlejší Bermingrud byl dodatečně diskvalifikován za opuštění tratě všemi čtyřmi koly. Nejrychlejší čas si tak překvapivě připsal Belgičan Coox s Golfem sledovaný Larssonem a Rustadem. Hansen po boji s nefungujícím zapalováním dojel osmý.

V druhé rozjížďce dal o sobě vědět Jernberg opět před Larssonem a Bermingrudem. Hansen si zopakoval až osmé místo a nad jeho šancemi se začala stahovat temná mračna, stejně jako nad Esteringem. Během třetí rozjížďky se rozpršelo, což zamíchalo pořadím. Hansen sice ještě stačil vyměnit pneumatiky, ale po devátém čase musel do finále B. Bermingrud, Jernberg a Isachsen stačili ještě odjet jízdu za sucha a v tomto pořadí také skončili, navíc si Jernberg zajistil pole position.

Rozhodnutí o mistru Evropy vlastně padlo ještě před poslední jízdou, když Hansenovi cestu do hlavního finále překazil vítězný Rustad, který si tak uchoval šanci na bronzovou medaili. Ve finále šel do čela hned Isachsen, ale po jezdecké chybě se před něj dostal Jernberg. Za chvíli si pořadí opět vyměnili a nakonec vzal Nor režii pevně do svých rukou a tvrdým útokem vyřadil Jernberga. Poté odstavil Xsaru mimo trať také Bermingrud. V cíli byl Isachsen odmávnut letos po čtvrté jako první, a přestože vyhrál nejvíce závodů, musel se spokojil v ME až s bramborovou medailí. Nejvíc´se však radoval Lars Larsson, který svoji Fabii dovedl konečně do zlatého konce, a ačkoliv uvažoval po skončení sezony o ukončení závodnické kariéry, tak zřejmě své rozhodnutí ještě přehodnotí.

V divizi 1A získal první evropské vítězství devatenáctiletý Jespersen, jenž porazil novopečeného mistra Evropy Groblewskeho. To samé se stalo v druhé divizi, kterou vyhrál Thörjesson před Romanem Častoralem.

 

Jindřich Lasík, 6.10.2006

 

Divize 1

 

Polsko

 

Německo

 

1. Larsson

Škoda Fabia

1. Isachsen

Ford Focus

2. Isachsen

Ford Focus

2. Eriksson

Ford Fiesta

3. Jernberg

Ford Focus

3. Rustad

Ford Focus

4. Pailler

Peugeot 206

4. Larsson

Škoda Fabia

5. Rustad

Ford Focus

5. Bermingrud

Citroën Xsara

6. Hansen

Citroën C4

6. Jernberg

Ford Focus

 

Divize 1A

 

Polsko

 

Německo

 

1. Groblewski

VW Polo

1. Jespersen

Peugeot 106

2. Čermák

Škoda Fabia

2. Groblewski

VW Polo

3. Jespersen

Peugeot 106

3. Larsson

Peugeot 307

4. Nowak

Škoda Fabia

4. van Branden

Citroën Saxo

5. Hansen

Citroën C2

5. Vimmer

Peugeot 206

6. Guranowski

VW Golf

6. Pinomäki

Renault Clio

 

Divize 2

 

Polsko

 

Německo

 

1. Častoral

Opel Astra

1. Thörjesson

Opel Astra

2. Padgurskis

Renault Clio

2. Častoral

Opel Astra

3. Thörjesson

Opel Astra

3. Kozak

Renaulr Clio

4. Kozak

Renault Clio

4. Lundmark

Renault Clio

5. Slastad

Opel Astra

5. Bánkuti

Peugeot 306

6. Tyszkiewicz

Opel Astra

6. Johansson

Peugeot 206

 

 

Konečné pořadí ME 2006

 

Divize 1

 

1. Larsson Lars

Škoda Fabia T16 4x4

142

2. Hansen Kenneth

Citroën C4 T16 4x4

139

3. Rustad Tommy

Ford Focus T16 4x4

128

4. Isachsen Sverre

Ford Focus T16 4x4

127

5. Bermingrud Morten

Citroën Xsara T16 4x4

117

6. Jernberg Michael

Ford Focus T16 4x4

111

7. Kuypers Jos

Ford Focus T16 4x4

101

8. Pailler Jean Luc

Peugeot 206 T16 4x4

99

9. Eklund Per

Saab 9-3 T16 4x4

73

10.Eriksson Andreas

Ford Fiesta T16 4x4

58

 

Divize 1A

 

1. Groblewski Krzystof

VW Polo

161

2. Jespersen Morten

Peugeot 106

131

3. Pinomaki Jussi

Renault Clio

121

4. Čermák Zdeněk

Škoda Fabia

109

5. Kalný Jaroslav

Peugeot 206

102

6. Veverka Václav

Peugeot 206

80

 

Divize 2

 

1. Častoral Roman

Opel Astra

168

2. Thörjesson Mattias

Opel Astra

154

3. Kotek Tomáš

Honda Civic R-Type

118

4. Slastad Tommy

Opel Astra

88

5. Snoejers Marcel

Renault Clio

77

6. Kozak Adam

Renault Clio

71

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar