Larsson s Fabií sesadil Hansena z trůnu
V novém mileniu kraloval až dosud evropskému rallycrossu nepřetržitě Kenneth Hansen, který v letech 2000 až 2005 nikoho jiného před sebe nepustil. Teprve po letošní sezoně má rallycross konečně jiného mistra Evropy – Larse Larssona se Škodou Fabia!!
V druhé jízdě ukázal Larsson, že boj o titul zdaleka nevzdává, zvláště když krátce před tím obhájil švédský titul. Také tentokrát byl nejrychlejší a zajistil si pole-position. Na 2. a 3. místě opět skončili Isachsen a Pailler, a čtvrtým časem si řekl Hansen o postup do první řady. V třetí rozjížďce si zajistil nejlepší čas Hansen před Jernbergem a Isachsenem, Larsson využil jízdy pouze k otestování Fabie. Rustad se kvalifikoval jen do finále C, které vyhrál, stejně jako finále B a jako poslední jezdec postoupil mezi nejlepší sexteto.
Poslední jízda dne byla velice napínavá a hektická. Z druhé řady vyrazil do vedení Isachsen, na kterého dravě útočil Larsson. V průběhu šesti kol si několikrát vyměnili pořadí, ale cílem projel dřív Larsson. V druhém kole najel Hansen se svoji C4 do zádě Rustadova Focuse, přičemž si poškodil levou přední poloosu a propadl se na 6.místo.
V divizi 1A nepřijel do Polska náš Kalný, a tak měl domácí Groblewski s VW Polo titul v kapse ještě před startem. Přesto šel do závodu naplno a vyhrál před Čermákem. V divizi 2 si vítězstvím zajistil titul Roman Častoral, když nováček šampionátu Padgurski a věčný rival našeho jezdce Thörjesson obsadili 2. a 3.místo.
Buxtehude rozhodlo
Už v tréninku se ukázal ve výborném světle opět Larsson, který přijel do Německa nejlépe připraven, aby zabránil získat Hansenovi v pořadí 14. titul šampiona. Zajel nejlepší čas před Bermingrudem, Isachsenem, Rustadem a Hansenem. První rozjížďka skončila malou senzací, když nejrychlejší Bermingrud byl dodatečně diskvalifikován za opuštění tratě všemi čtyřmi koly. Nejrychlejší čas si tak překvapivě připsal Belgičan Coox s Golfem sledovaný Larssonem a Rustadem. Hansen po boji s nefungujícím zapalováním dojel osmý.
V druhé rozjížďce dal o sobě vědět Jernberg opět před Larssonem a Bermingrudem. Hansen si zopakoval až osmé místo a nad jeho šancemi se začala stahovat temná mračna, stejně jako nad Esteringem. Během třetí rozjížďky se rozpršelo, což zamíchalo pořadím. Hansen sice ještě stačil vyměnit pneumatiky, ale po devátém čase musel do finále B. Bermingrud, Jernberg a Isachsen stačili ještě odjet jízdu za sucha a v tomto pořadí také skončili, navíc si Jernberg zajistil pole position.
Rozhodnutí o mistru Evropy vlastně padlo ještě před poslední jízdou, když Hansenovi cestu do hlavního finále překazil vítězný Rustad, který si tak uchoval šanci na bronzovou medaili. Ve finále šel do čela hned Isachsen, ale po jezdecké chybě se před něj dostal Jernberg. Za chvíli si pořadí opět vyměnili a nakonec vzal Nor režii pevně do svých rukou a tvrdým útokem vyřadil Jernberga. Poté odstavil Xsaru mimo trať také Bermingrud. V cíli byl Isachsen odmávnut letos po čtvrté jako první, a přestože vyhrál nejvíce závodů, musel se spokojil v ME až s bramborovou medailí. Nejvíc´se však radoval Lars Larsson, který svoji Fabii dovedl konečně do zlatého konce, a ačkoliv uvažoval po skončení sezony o ukončení závodnické kariéry, tak zřejmě své rozhodnutí ještě přehodnotí.
V divizi 1A získal první evropské vítězství devatenáctiletý Jespersen, jenž porazil novopečeného mistra Evropy Groblewskeho. To samé se stalo v druhé divizi, kterou vyhrál Thörjesson před Romanem Častoralem.
Jindřich Lasík, 6.10.2006
Divize 1
Polsko |
| Německo |
|
1. Larsson | Škoda Fabia | 1. Isachsen | Ford Focus |
2. Isachsen | Ford Focus | 2. Eriksson | Ford Fiesta |
3. Jernberg | Ford Focus | 3. Rustad | Ford Focus |
4. Pailler | Peugeot 206 | 4. Larsson | Škoda Fabia |
5. Rustad | Ford Focus | 5. Bermingrud | Citroën Xsara |
6. Hansen | Citroën C4 | 6. Jernberg | Ford Focus |
Divize 1A
Polsko |
| Německo |
|
1. Groblewski | VW Polo | 1. Jespersen | Peugeot 106 |
2. Čermák | Škoda Fabia | 2. Groblewski | VW Polo |
3. Jespersen | Peugeot 106 | 3. Larsson | Peugeot 307 |
4. Nowak | Škoda Fabia | 4. van Branden | Citroën Saxo |
5. Hansen | Citroën C2 | 5. Vimmer | Peugeot 206 |
6. Guranowski | VW Golf | 6. Pinomäki | Renault Clio |
Divize 2
Polsko |
| Německo |
|
1. Častoral | Opel Astra | 1. Thörjesson | Opel Astra |
2. Padgurskis | Renault Clio | 2. Častoral | Opel Astra |
3. Thörjesson | Opel Astra | 3. Kozak | Renaulr Clio |
4. Kozak | Renault Clio | 4. Lundmark | Renault Clio |
5. Slastad | Opel Astra | 5. Bánkuti | Peugeot 306 |
6. Tyszkiewicz | Opel Astra | 6. Johansson | Peugeot 206 |
Konečné pořadí ME 2006
Divize 1
1. Larsson Lars | Škoda Fabia T16 4x4 | 142 |
2. Hansen Kenneth | Citroën C4 T16 4x4 | 139 |
3. Rustad Tommy | Ford Focus T16 4x4 | 128 |
4. Isachsen Sverre | Ford Focus T16 4x4 | 127 |
5. Bermingrud Morten | Citroën Xsara T16 4x4 | 117 |
6. Jernberg Michael | Ford Focus T16 4x4 | 111 |
7. Kuypers Jos | Ford Focus T16 4x4 | 101 |
8. Pailler Jean Luc | Peugeot 206 T16 4x4 | 99 |
9. Eklund Per | Saab 9-3 T16 4x4 | 73 |
10.Eriksson Andreas | Ford Fiesta T16 4x4 | 58 |
Divize 1A
1. Groblewski Krzystof | VW Polo | 161 |
2. Jespersen Morten | Peugeot 106 | 131 |
3. Pinomaki Jussi | Renault Clio | 121 |
4. Čermák Zdeněk | Škoda Fabia | 109 |
5. Kalný Jaroslav | Peugeot 206 | 102 |
6. Veverka Václav | Peugeot 206 | 80 |
Divize 2
1. Častoral Roman | Opel Astra | 168 |
2. Thörjesson Mattias | Opel Astra | 154 |
3. Kotek Tomáš | Honda Civic R-Type | 118 |
4. Slastad Tommy | Opel Astra | 88 |
5. Snoejers Marcel | Renault Clio | 77 |
6. Kozak Adam | Renault Clio | 71 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout