Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Larssen s Fabií nejrychlejší ve Francii

Francie patří mezi země, kde se rallycross těší značné popularitě, kromě Skandinávie největší ze všech evropských zemí. Je jen škoda, že kromě Paillera se celého evropského šampionátu nezúčastní další jezdci, neboť rallycross je v zemi galského kohouta na vysoké úrovni.

 

Druhý letošní závod se uskutečnil na okruhu „Circuit Maurice Forget" v Mayenne, 90 kilometrů od Le Mans. Na této trati, kam zavítalo na 20 tisíc diváků, se evropský rallycross uskutečnil naposledy v roce 1996. O vysokou návštěvnost se postarali především domácí jezdci - Olivier Anne s Citroënem C4 a Jean Luc Pailler s Peugeotem 206. I když viděli dramatické souboje a rekordní účast 105 jezdců, tak odcházeli nakonec zklamáni.

Ovšem jak se říká - smutek jedněch - radost druhých. Nás může těšit, že závod vyhrál Lasse Larsson se Škodou Fabia T16. Naproti tomu ani tentokrát si  moc nezajezdil Pavel Koutný, který stále laboruje se svojí Fabií. V tréninku si připsal 14. čas a ve druhé rozjížďce desátý. Uvidíme, jestli do třetice protrhne v Sosnové smůlu.

Ve Francii je dnes hvězdou Olivier Anne, který si stejně jako Kenneth Hansen postavil Citroën C4. S ním by rád v příštím roce absolvoval celé ME, letos chce na zkušenou vyrazit ještě do Belgie, Nizozemí a Německa. Jeho účast by Evropu jistě obohatila, protože bezpochyby patří mezi nejrychlejší. Tentokrát však vyhrál pouze trénink před Paillerem a Rustadem.

Hned v první rozjížďce zchladil diváky Larsson, když zajel nejlepší čas před Paillerem, Rustadem a Annem. Hansen se musel spokojit se 7.příčkou. Také ve druhé Larsson zopakoval skvělý výkon, opět před Paillerem a Hansenem.

Zatímco si Larsson zajistil pro finále pole position a Pailler místo vedle něho v první řadě, tak pro Anneho závod skončil. Po startu druhé jízdy najel do Paillerova Peugeotu tak nešťastně, že došlo k poškození klínového řemenu a olejového čerpadla.

V třetí jízdě, při neúčasti Larssona, využil příležitosti Hansen a přivedl C4 k nejlepšímu času před Bermingrudem a „Knapickem". Tím si společně s Rustadem zajistil druhou řadu a Anne pátým časem vybojoval alespoň nejlepší pozici pro B-finále, do kterého však nakonec v obavách z dalšího poškození motoru raději nenastoupil.

Finálová jízda byla pak už jen Larssenovou záležitostí, kterou vyhrál stylem start-cíl. Jeho největší soupeř Pailler odstavil Peugeota pro poruchu motoru už v prvním kole a druhý Bermingrud s Xsarou udržel Hansena pod kontrolou až do cíle.

V divizi 1A (vozy skupiny A s pohonem předních kol) obhájil prvenství Belgičan de Kermaeckera, když Kalný podlehl Poláku Groblewskému. Divize 2 (vozy skupiny N s jednou poháněnou nápravou a motorem do 2 l) se stala kořistí domácího jezdce Chartraina před Romanem Častoralem, který tak oplatil Thörjessonovi porážku z prvního závodu.

Nyní už evropský rallycross zamíří do Sosnové - 3. a 4. června. Informace k závodu najdete na http://www.autodrom.cz/

 

 

Divize 1

1. Larsson Lasse

Škoda Fabia T16 4x4

2. Bermingrud Morten

Citroën Xsara T16 4x4

3. Hansen Kenneth

Citroën C4 T16 4x4

4. Rustad Tommy

Ford Focus 06

5. Jernberg Michael

Ford Focus

6. Pailler Jean Luc

Peugeot 206 T16

 

Průběžné pořadí: 1.Larsson (37), 2. Hansen (35), 3. Bermingrud (30), 4. Rustad (28), 5. Pailler (24)

 

Divize 1A

1.De Keermaecker Michael

Opel Corsa

2. Groblewski Krzysztof

VW Polo

3. Kalný Jaroslav

Peugeot 206

4. Martin Andy

VW Polo

5. Pinomäki Jussi

Renault Clio

6. Jespersen Morten

Peugeot 106

 

Průběžné pořadí: 1. De Keermaecker (40), 2. Kalný (30), 3. Groblewski (29), 4. Pinomäki (29), 5. Jespersen (24)

 

Divize 2

1. Chartrain Laurent

Honda Civic R-Type

2. Častoral Roman

Opel Corsa

3. Thörjesson Mathias

Opel Astra

4. Guillemette Eric

Honda Civic R-Type

5. Ericsson Magnus

Honda Civic R-Type

6. Tertrais Sebastian

Honda Civic R-Type

 

Průběžné pořadí: 1. Thörjesson (35), 2. Častoral (34), 3. Ericsson (24), 4. Monteiro (20), 5. Chartrain 20)

 

Jindřich Lasík, 18.5.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar