Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

LRT-Tomeček odstartoval s problémy

První etapa Rallye Dakar 2007 dokonale prověřila celé startovní pole. Pořadatelé v předvečer závodu účastníky závodu upozorňovali na úzké cesty vedoucí skrz hustý jehličnatý porost, na měkký písek, na ostré zatáčky.

Startovali jsme jako devatenáctý kamion. Zpočátku šlo vše velmi dobře. Hned v první zatáčce jsme minuli jeden ze zapadlých vozů, které startovaly před námi. Jeli jsme čistou stopu a proti očekávání se nám dařilo projíždět hladce i ostré zatáčky, z čehož jsme měli vzhledem k malému rejdu obavy.
Okolo dvacátého kilometru jsme se museli vyhýbat dvěma zapadlým automobilům, které zatarasily celou cestu. Na vrcholu zatáčky se najednou ozvala rána a Tatra se okamžitě zastavila.Trochu to s námi trhlo, ale okamžitě jsme vycouvali a vrátili se zpět na lesní cestu. Vše se zdálo být v pořádku snad až na to, že došlo k posunu geometrie přední nápravy. Na padesátém sedmém kilometru nám začalo ucházet pravé přední kolo. Zpočátku to vypadalo na defekt, který krátce před námi dostalo několik dalších kamionů. Pravá přední pneumatika byla prázdná, bohužel však ne díky defektu. Zběžným pohledem jsme zjistili mechanické poškození disku pravého předního kola. Snažili jsme se sundat stokilogramovou pneumatiku Michelin, což zabralo nějakou chvíli, protože byla zdeformovaná. Nasadili jsme novou a začali dohušťování. Bohužel však pravá přední pneumatika zlobila i nadále a nedržela tlak. Rozhodli jsme se dočasně obětovat dohušťování pravého předního kola a nafouknuli jsme pneumatiku přes hadici.
S takto poškozeným autem jsme pokračovali.. Výčet škod nárazu do něčeho, co jsme ani neviděli, bohužel neskončil hodinou strávenou výměnou pneumatiky a dočasnou ztrátou dohušťování pravého kola. Tatra přišla v důsledku prasklého kloubového hřídele o pohon na pravé přední kolo. Do cíle zkoušky jsme tak jeli v provedení 4x3, což bylo v hlubokém písku, prudkých zatáčkách a stoupáních velmi obtížné. Zkuste si představit, jak se jede s autem, jehož pravé přední kolo není poháněno a pouze se točí. Po zbytek cesty jsme viděli množství zapadlých a odstavených vozů. Na to, abychom někomu pomáhali jsme neměli, byli jsme rádi, že jedeme a doufali, že se dostaneme do cíle. To se nám podařilo, i když několik úseků jsme museli zdolávat na několikrát.
Po projetí cílem jsme pokračovali v přejezdu do cíle první etapy, města Portimao. Na dálnici jelo auto celkem dobře a bez problémů jsme se dostali do servisní zóny, kde se opravili geometrie řízení, dohušťování, rozbité zrcátko, utržená zástěrka a uchycení plachty. Některé úseky se totiž nedaly projet bez kontaktu s větvemi stromů. Do parc fermé jsme přivezli vůz s hodinou rezervou. Při kontrole GPS se potvrdila naše obava, že jsme neprojeli kontrolním bodem číslo 7, který se nacházel několik kilometrů od místa, kde jsme opravovali. To v praxi bohužel znamená zřejmě další časovou ztrátu. Nemá cenu řešit co, proč a jak se stalo. Prostě se to stalo a my chceme jet dál.
Po první zkoušce byla Tomečkova Tatra klasifikována na 66. místě se ztrátou 1.42 hodiny na prvního de Rooye (Ginaf), který byl nejrychlejší než Staceyem (MAN) a Čaginem (Kamaz). Nejlepší z našich – Martin Macík dojel devátý, Aleš Loprais třináctý. Brazilec Azevedo, který jede s druhou Tatrou s Jaromírem Martincem si stěžoval na pomalejší jezdce, kteří jej zdržovali při předjíždění. A k tomu všemu ztratili deset minut opravou pneumatiky, takže skončili desátí. Bez časové ztráty by se pohybovali kolem pátého místa. Podrobné výsledky na www.dakar.com




L.Lála (LRT) + JL, 7.1.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar