Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

LRT Team v plné sestavě na Dakar

Po několika letech opět v duchu tradice odstartuje následující ročník Rallye Dakar prvního ledna. A v duchu rodící se tradice to bude již podruhé z Buenos Aires. Na startu nebude chybět česko-brazilský Letka Racing Team v plné sestavě.

I tentokrát budou všechny tři týmové vozy plnokrevné Tatry, tedy stojící na klasické tatrovácké koncepci tvořené páteřovou rourou a výkyvnými polonápravami osazené motory a převodovkami Tatra.
Tým bude opět pracovat podle osvědčené strategie minulých let – oba vozy jsou identické, na sobě nezávislé s tím, že si samozřejmě budou na trati podle potřeby pomáhat. Za volant modrostříbrné Tatry (Livescore) se opět posadí Tomáš Tomeček a navigátorský post zaujme taktéž Vojtěch Morávek. Nováčkem v posádce je Petr Vojkovský, který v „civilu“ působí jako zaměstnanec týmu a mechanik na plný úvazek.
Posádka žluto-zeleno-bílé Tatry Brazilce Andrého Azeveda zůstává opět stejná jako v předchozích čtyřech letech. Vedle Andrého zasedne na sedadlo mechanika Jaromír Martinec a své velké navigátorské kvality opět bude moci prokázat Maykel Vilarta Justo.
V loňském roce tým představil nový třínápravový doprovodný vůz Tatra 6x6 Assistance. Na jeho stavbu dohlížel šéfmechanik týmu Petr Vodák, který se také posadí za volant. Nejinak tomu bude letos, zkušenosti a odborné kvality Petra Vodáka jsou na rallye velkou pomocí. I další člen posádky doprovodného vozu – loňský nováček Tomáš Fajman – dostatečně prokázal svoje kvality. Třetím – opět tradičním členem posádky asistenčního vozu bude Brazilec Ronaldo Pinto, který ve večerních bivacích pomáhá s údržbou vozu Andrého Azeveda. Je to skvělý mechanik a skvělý člověk a nesmí na Dakaru chybět.
Všichni příznivci Rallye Dakar mají jistě v paměti hrozivou havárii Tomáše Tomečka v letošním ročníku v deváté etapě z La Sereny do Copiapa. Ta znamenala pro posádku (vyvázla nezraněna) konec nadějí v rallye, ovšem samotná závodní Tatra byla schopná po ose dojet až do přístavu v Buenos Aires. Za zmínku v této souvislosti stojí slova Petra Vodáka, který se poté, co se s ním posádka spojila a informovala jej o havárii, zeptal: „Je něco ulomeného na podvozku?“ Když se mu dostalo odpovědi, že ne, jednoduše prohlásil: „V tom případě auto rozchodíme.“ Každopádně – po návratu na dílnu byl podvozek vozu použit pro stavbu nového speciálu s využitím nasbíraných zkušeností. Proto se Tomáš Tomeček může pochlubit nově postaveným vozem, na kterém bylo zlepšeno zejména rozložení hmotnosti a nastavení podvozku.
Na vozidle Andrého Azeveda byla provedena tradiční kompletní repase, větších konstrukčních zásahů zůstalo pro letošní rok ušetřeno, počítá se s nimi až na ten příští.
Na obou soutěžních vozech se proto pracovalo tak, aby již na začátku října byly připravené a mohly absolvovat tradiční testování na Slovensku v písčitých terénech v okolí Senice. Poté se Tomáš Tomeček s Vojtou Morávkem vydali do Maroka na Rally Shamrock 2009, kterou s přehledem v nepočetné konkurenci kamionů vyhráli, ale bylo to spíše „povinné“ vítězství. Hlavním smyslem účasti bylo vůz otestovat před odjezdem do Jižní Ameriky.


J.Martinec, 9.12.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar