Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

LRT - z Maroka do Mauretánie

Ještě krátce k pobytu v Tan Tanu. Noční písečná bouře napáchala poměrně velké škody v bivaku, kde srovnala se zemí zázemí pro účastníky rallye. Bivakem celou noc létalo všechno možné.

Andre de Azevedo

Andre de Azevedo

Hans Stacey

Hans Stacey

Hlásím se z pozice 220 45´ 051" N a 120 28´ 494" W (zkuste se podívat na satelitní snímek z Google maps), tedy z bivaku v mauretánském Zoueratu, kam jsme dorazili z marockého Tan Tanu. Dlouhá (414 km) spojovací etapa vedla částečně po asfaltu, částečně po písčité pistě. Z bezpečnostních důvodů jsme projeli západní Saharou, kterou si nárokují Maroko i Mauretánie, pouze v rámci spojovací etapy. Po cestě nešlo nepřehlédnout množství bezpečnostních složek, které zajišťují hladký a bezpečný průjezd závodních vozů a motocyklů. Na hranicích nám nadšeně mávali vojáci mírových sil OSN (modré barety). Místní policisté při průjezdu městy věčně pískají a něco ukazují ve snaze umožnit závodníkům hladký průjezd. Místní obyvatelstvo nás povětšinou vnímá velmi vstřícně. Zajímavé je, že jsou všude vidět spíše mladí lidé a děti. Po příjezdu do mauretánského Zoueratu sice místní děti na některé vozy, včetně obou našich Tater, házely kameny, ale naštěstí nedošlo k žádnému většímu poškození.
Šestá etapa byla opět velmi rychlá a dokonale prověřila zejména podvozky vozů. Opět jsme si užili drncání, s funkcí tlumičů jsme však byli vzhledem k povaze terénu přesto spokojeni. Do etapy jsme odstartovali jako sedmí s obavami z případného defektu. S rostoucí teplotou pneumatik však fungovalo vše zcela perfektně. Za polovinou rychlostní zkoušky jsme ztratili nějaký čas menším problémem s podhušťováním pneumatik po příjezdu k dunám. Za několik minut jsme mohli pokračovat dál.
Ke konci etapy, když se začalo smrákat, jsme zjistili, že nám nesvítí potkávací světla. Namísto laborování na trati jsme rozsvítili dálkové výbojky Hella a v mezích bezpečné jízdy ujížděli do cíle. Dobrou zprávou je, že dočasně opravený pravý kloubový hřídel funguje. Přesto se snažíme auto šetřit.
V pátek je na programu sedmá etapa ze Zoueratu do Ataru, kde budeme mít v volný den. Čeká nás opět písek, velbloudí tráva, štěrk a duny. S rostoucí únavou se potřeba regenerace stává velmi důležitou. Po čtyřech spojovacích kilometrech by měla následovat 542 km dlouhá rychlostní zkouška, do které budeme poprvé startovat s automobily dohromady (podle dosažených časů z předchozího dne) a nikoliv až po nich. Délka a charakter etapy budou klást velké nároky na navigaci.
Výsledky posádek obou Tater v předchozím článku a na www.dakar.com

Ladislav Lála, LRT, 12.1.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar