LRT - rozbíjecí pátá etapa v Atlasu
Etapa z Quarzazate do Tan Tanu přinesla typický marocký rozbitý rychlý kamenitý povrch. Interně jsme ji etapu pojmenovali jako rozbíjecí - ne snad proto že bychom něco důležitého poškodili, ale protože to během jízdy pořádně drncalo.
Podél cesty jsme opět viděli množství odstavených osobních automobilů i motocyklů. A to ještě pravý Dakar vlastně ani nezačal.
Jeli jsme s vědomím, že pravý kloubový hřídel budeme potřebovat v dunách, takže jsme se auto snažili šetřit. Sedmé místo v etapě bylo příjemným překvapením i pro nás.
Krátce po startu jsme přišli o pravé zrcátko, což však v této etapě nebylo nic důležité. Zhruba po osmdesáti kilometrech jsme míjeli posádku Tatry Andrého de Azeveda, která právě dokončovala výměnu pravého zadního kola. Teprve po našem odjezdu se ukázalo, že po kontaktu s kamennou zídkou došlo k poškození huštění pravého zadního kola. Posádka nakonec kolo nafoukla a uzavřela poškozený příchod vzduchu. Další defekt je postihl dva kilometry před cílem zkoušky. Výměna pneumatiky by stála mnohem více času než jízda sníženou rychlostí, takže k výměně došlo až po projetí cílem speciálky.
Během zkoušky jsme míjeli stojící Kamaz suveréna posledních ročníků Čagina. Posádka právě dokončovala nějakou opravu, hned vedle seděl na zemi vrtulník. Kamion se startovním číslem 500 po chvíli pokračoval v jízdě a za pár minut na nás již houkal Sentinelem. Až v cíli jsme se dozvěděli, že měl později havárii, kvůli které musel odstoupit ze soutěže. Mělo k ní dojít na rychlé pláni ke konci etapy, kde se jelo mezi 130 až 150 km/h. Když jsme daným místem projížděli, tak bylo všude tolik prachu, že jsme žádnou nehodu neviděli.
Po pár hodinách po dojetí do bivaku na letišti v Tan Tanu se rozpoutala nepříjemná písečná bouře, která přes noc spíše nabrala na síle. Bivaky se většinou nacházejí na letišti nebo v jeho blízkosti. Organizátoři totiž využívají během rallye okolo třinácti letadel a několik vrtulníků. V Portugalsku i Maroku jsme se setkali s velkým zájmem o závod. Na nejrůznějších místech podél trati nadšeně všemožně povzbuzují všechny účastníky. Čas od času zahlédneme i českou vlajku - to nás samozřejmě těší a divákům děkujeme za podporu alespoň zamáváním a zahoukáním.
Šestá etapa nás zavede z marockého Tan Tanu do mauretánského Zoueratu. Je vůbec nejdelší celé rallye (414 km spojovačka, 394 km speciálka a 9 km spojovačka), což znamená že budeme vstávat již v 6. Čeká nás jízda po štěrku, brody, velbloudí tráva, písek a duny.
Ladislav Lála, LRT, 11.1.2007
Jeli jsme s vědomím, že pravý kloubový hřídel budeme potřebovat v dunách, takže jsme se auto snažili šetřit. Sedmé místo v etapě bylo příjemným překvapením i pro nás.
Krátce po startu jsme přišli o pravé zrcátko, což však v této etapě nebylo nic důležité. Zhruba po osmdesáti kilometrech jsme míjeli posádku Tatry Andrého de Azeveda, která právě dokončovala výměnu pravého zadního kola. Teprve po našem odjezdu se ukázalo, že po kontaktu s kamennou zídkou došlo k poškození huštění pravého zadního kola. Posádka nakonec kolo nafoukla a uzavřela poškozený příchod vzduchu. Další defekt je postihl dva kilometry před cílem zkoušky. Výměna pneumatiky by stála mnohem více času než jízda sníženou rychlostí, takže k výměně došlo až po projetí cílem speciálky.
Během zkoušky jsme míjeli stojící Kamaz suveréna posledních ročníků Čagina. Posádka právě dokončovala nějakou opravu, hned vedle seděl na zemi vrtulník. Kamion se startovním číslem 500 po chvíli pokračoval v jízdě a za pár minut na nás již houkal Sentinelem. Až v cíli jsme se dozvěděli, že měl později havárii, kvůli které musel odstoupit ze soutěže. Mělo k ní dojít na rychlé pláni ke konci etapy, kde se jelo mezi 130 až 150 km/h. Když jsme daným místem projížděli, tak bylo všude tolik prachu, že jsme žádnou nehodu neviděli.
Po pár hodinách po dojetí do bivaku na letišti v Tan Tanu se rozpoutala nepříjemná písečná bouře, která přes noc spíše nabrala na síle. Bivaky se většinou nacházejí na letišti nebo v jeho blízkosti. Organizátoři totiž využívají během rallye okolo třinácti letadel a několik vrtulníků. V Portugalsku i Maroku jsme se setkali s velkým zájmem o závod. Na nejrůznějších místech podél trati nadšeně všemožně povzbuzují všechny účastníky. Čas od času zahlédneme i českou vlajku - to nás samozřejmě těší a divákům děkujeme za podporu alespoň zamáváním a zahoukáním.
Šestá etapa nás zavede z marockého Tan Tanu do mauretánského Zoueratu. Je vůbec nejdelší celé rallye (414 km spojovačka, 394 km speciálka a 9 km spojovačka), což znamená že budeme vstávat již v 6. Čeká nás jízda po štěrku, brody, velbloudí tráva, písek a duny.
Ladislav Lála, LRT, 11.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout