LRT - Jedeme a to je to hlavní
Druhá etapa a poslední v Evropě, vedoucí z Portimao do Malagy, byla pro kamiony pouze spojovací. Cesta proběhla bez problémů a na jejím konci jsme se nalodili na osmipalubový trajekt Mistrál, který nás přes noc převeze do Afriky.
Ještě něco k první zkoušce. Celé posádce se charakter rychlostní zkoušky velmi líbil. Tak trochu nám připomínal testovací polygon na Slovensku, kde jsme v průběhu roku absolvovali hned několik testů. V kritickém okamžiku rychlostní zkoušky okolo dvacátého kilometru, tedy v místě kde došlo k nárazu a poškození kloubového hřídele pravého předního kola, jsme jeli stejnou stopu jako žlutý Ginaf před námi. Přehráváme si tento klíčový okamžik znovu a znovu a pořád nám není jasné, co se vlastně stalo. Když jsme rozebírali průběh první zkoušky s Čaginem, který se vydal na trať jako vůbec první kamion, tak si stěžoval na to, že cesta byla velmi úzká, místy snad až příliš a musel svým mohutným strojem kácet menší stromy aby vůbec projel. Ostatní to tak již měli alespoň o trochu jednodušší. Velké poděkování patří i portugalskému publiku, které lemovalo prakticky celou trať a všemožně povzbuzovalo účastníky závodu. Diváci byli místy snad až příliš blízko stopě, kterou jsme jeli, takže jsme zejména v první polovině etapy používali z bezpečnostních důvodů téměř nepřetržitě klakson, což vyvolávalo nadšené reakce.
Dnes nás čeká Maroko a 649 kilometrů z Nadoru do Er Rachidie (z toho 252 km RZ) především po kamenitých površích. Organizátoři předem varují na náročnost navigace, mělo by se jednat tak trochu o jedno velké bludiště. Etapu absolvujeme i nadále v konfiguraci 4x3 a bez možnosti dohušťování pravého předního kola za jízdy. Po příjezdu do bivaku se přes noc pokusíme o výměnu kloubového hřídele pravého předního kola.
Kromě pochroumaného pravého předního kola je auto bezchybné. Víme přesně v čem spočívá problém i to jak jej napravit. Nezbývá nám než doufat, že všechno klapne, oprava se zdaří a budeme moci pokračovat dále. Následující etapa vedoucí z Er Rachidie do Quarzazate již slibuje duny, s nimiž bychom bez řádného předního pohonu mohli mít problémy.
Ladislav Lála, LRT
Dnes nás čeká Maroko a 649 kilometrů z Nadoru do Er Rachidie (z toho 252 km RZ) především po kamenitých površích. Organizátoři předem varují na náročnost navigace, mělo by se jednat tak trochu o jedno velké bludiště. Etapu absolvujeme i nadále v konfiguraci 4x3 a bez možnosti dohušťování pravého předního kola za jízdy. Po příjezdu do bivaku se přes noc pokusíme o výměnu kloubového hřídele pravého předního kola.
Kromě pochroumaného pravého předního kola je auto bezchybné. Víme přesně v čem spočívá problém i to jak jej napravit. Nezbývá nám než doufat, že všechno klapne, oprava se zdaří a budeme moci pokračovat dále. Následující etapa vedoucí z Er Rachidie do Quarzazate již slibuje duny, s nimiž bychom bez řádného předního pohonu mohli mít problémy.
Ladislav Lála, LRT
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout