Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Krumlovská rallye ve tříčtvrtečním taktu

Pokud si v letošním roce zvolíte pro cestu z Prahy do Českých Budějovic Strakonickou silnici, podstoupíte nechtěně test své psychické odolnosti. A proč jen do Budějovic, když jedete na Rallye Český Krumlov?

Nalézt kvalitní zázemí pro soutěž seriálu mistrovství republiky by asi bylo v krásném a turisticky velmi frekventovaném Krumlově nad síly pořadatelů. Proto je zde již několik roků situována “jen“ cílová rampa. Pro vše ostatní, včetně prostoru pro technické přejímky, servisního parku, trati zkušební rychlostní zkoušky a zahajovací super speciálky poskytuje prostory v míře více než dostatečné budějovické výstaviště.

Po Šumavě se i v místech konání tradiční výstavy Země živitelka objevil tovární tým Škoda v kompletní sestavě s Kopeckým a Tidemandem, kterému přijel kontrovat Václav Pech se svým sice ještě syrovým, ale přesto konkurence schopným Porsche 997 GT 3 RS 3,6. Jen z toho označení běhá mráz po zádech. Domnívat se, že je někdo z bohatého startovního pole schopný fabrikanty v přímém souboji porazit, by byla utopie. Tovární tým je tovární tým, málo platné. Bylo by smutné, kdyby to bylo jinak. Kromě Pecha ale přijelo do Budějovic ještě několik posádek, které by mohly “okřídlenému šípu“ ta jeho brka trochu počechrat.

Mezi historiky se po martýriu při jarním testování svého krásného Opela Ascona 1,9 dočkal dalších problémů Miroslav Krejza. V technickém průkazu objevil přepečlivý technik absenci jakéhosi razítka, bez kterého auto nesmí do veřejného provozu. Aby se diváci mohli tímto skvostem pokochat, odstartoval Miroslav ještě dopoledne do rychlostní zkoušky ČB-Praha-ČB. Informace o situaci na trati, získané z dopravního zpravodajství, mu předával telefonicky odpolední soupeř Břetislav Enge.

Dirigentskou taktovku závodu si letos přisvojilo počasí a mávalo s ní vehementně ve tříčtvrtečním taktu. Á, dva, tři, á, dva tři. Nad výstaviště poslalo nesnesitelné dusno, na klasickou RZ Kohout mělo ve své partituře průtrž mračen, křižující se blesky a nakonec kýčovitý západ slunce a za kopcem v Malontech jeho koncert vygradoval katastrofickým krupobitím. Do poslední chvíle před startem se v týmech hrála pneumatiková ruleta. Na jaké vsadit? Suché, mokré, média?

Ve Svatém Jánu způsobil ten meteorologický dirigent těsně před startem prvního vozu paniku. Liják a třesk hromu nahnal diváky pod střechu, pod níž byla uskladněna také hora pilin, či řezanky. Tím se ocitli v ohrožení zasypáním. Lépe ale tonout v pilinách, než v provazech vody. Bezpečnostní, ale i další jiní komisaři a předjezdci se vydali na trať, aby zkontrolovali její průjezdnost. Ve snaze pomoci či ochránit, vyrazil na uzavřenou trať i policejní vůz, bohužel v protisměru. Jeho posádka tak jistě učinila s dobrým úmyslem. Jejím nejlepším počinem ale bylo, když se po chvíli otočila, zastavila u mírně zmatených bezpečáků, vzniklou situaci společně vyhodnotili a pak všichni odjeli přes cílový stan mimo trať.
A zatím co na už osychajícím asfaltu předváděly první posádky špičkový sport, v Malontech, aniž by to kdo z diváků v Jánu tušil, vrcholila vše devastující přírodní katastrofa.

Před koncem páteční etapy začala protestovat převodovka Pechova Porsche a po zralé úvaze během noční přestávky tým svoji další účast odevzdáním jízdního výkazu zrušil. Tím soutěž přece jen ztratila na dramatičnosti.

Dva sobotní testy vedoucí přes těžce postiženou obec byly zrušeny. To bylo nepsanou, přinejmenším etickou povinností pořadatele vůči jejím obyvatelům. Držme jim palce, aby se jim podařilo za přispění krajských institucí následky katastrofy co nejdříve zlikvidovat.
Úvodní povzdech nad neutěšenou dopravní situací mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí působí teď v kontextu pátečních událostí jako zbytečná malichernost.



©Jiří Fryje 8.6.2016




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar