Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kris Nissen - šest jezdců může vyhrát Dakar

V roce 2003 nastoupil do funkce šéfa sportovního oddělení VW Motorsport bývalý vynikající okruhový jezdec Kris Nissen. S nejrůznějšími typy automobilů získal mnoho úspěchů a titul. Shodou okolností vybojoval před dvaceti lety s monopostem Ralt-VW německý titul ve formuli 3.

Jaké cíle si stanovil Váš tým pro Dakar?
Chceme být první, kdo s dieselovým autem vyhraje tento náročný a dlouhý závod. S Race Touaregem 2 jsme měli už vloni prvenství na dosah ruky. Od té doby jsme na voze hodně zapracovali a postoupili s vývojem dopředu. Největší soupeř bude pro nás opět Mitsubishi, které vyvinulo nové auto. Tým také disponuje bohatými zkušenostmi v maratonském sportu. Z našeho pohledu může tucet automobilů vyhrát jednotlivé etapy a šest až sedm jezdců bojovat o celkové vítězství.

Které oblasti jste se věnovali nejvíce?
V uplynulých měsících jsme absolvovali náročný a velice intenzivní program, jehož součástí byly také starty ve vybraných soutěžích. Při Rallye Transiberico a v Maroku vyhrál de Villiers, Sainz vyhrál tři etapy ze šesti v Dubaji.
Optimalizovali jsme hlavně převodovku. Také nový vznětový pětiválec nabízí nyní se čtyřventilovou technikou lepší jízdní vlastnosti, více výkonu a celkově větší točivý moment v širším rozsahu otáček. Kromě toho jsme začali spolupracovat s novým partnerem ZF Sachs a společně připravili „dakarské“ tlumiče.

Jakou strategii jste sledovali při výběru továrních jezdců?
Chtěli jsme hlavně kombinaci jezdců a spolujezdců, kteří jsou rychlí a touží po vítězství, zároveň ale také zralí a zkušení. To se nám podařilo. Stáří pilotů není v maratonech tak rozhodující jako v jiných motoristických sportech. Najdeme jezdce, kteří jsou ještě v 45 nebo 55 letech hodně rychlí. Dakar vyžaduje souhru rychlé jízdy, dobré čtení terénu a ovládání vozu.

Co pro Vás Dakar znamená?
Při tak dlouhém závodě musí do sebe zapadat všechna kola, jinak nemáte šanci na vítězství. Ale ani pečlivá příprava neznamená záruku úspěchu. V jiných disciplínách můžete týden co týden vozidla vylepšovat a potom hned slavit úspěchy. Jakmile začne třítýdenní Dakar, neexistuje už žádná šance něco změnit jak na vozidle, tak organizaci nebo logistice. Každý z týmu musí každý den odvádět perfektní práci.


Pozn. Na poslední chvíli změnili pořadatelé část tratě, neboť už v polovině prosince byli varování vládami Mali a Francie, že nelze stoprocentně zaručit bezpečnost všech účastníků a diváků před teroristickými útoky. Místo etapy z mauretánské Nemy do Timbuktu se pojede okruh v okolí Nemy. V plánu je tedy 16. ledna 400 km dlouhá etapa se 366 km dlouhou rychlostní zkouškou. Místo 11. etapy z Timbuktu de Nemy bude o den později na programu jen spojovací etapa do Ayounu. Poté už by měla rallye pokračovat podle plánu.

JL, 29. 12.2006

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar