Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kresta nejrychlejší v Českém Krumlově

Mezi jezdci jedna z neoblíbenějších soutěží Rallye Český Krumlov má za sebou již 35. ročník. Potřetí vyhrál Roman Kresta a srovnal tak skóre s Milanem Dolákem, ale na nejúspěšnějšího jezdce této soutěže Ladislava Křečka mu chybí ještě jeden úspěch.

Úvodní tři zkoušky zcela jasně ovládli Kresta s Grossem, čtvrtou vyhráli Pech s Uhlem, ale tím pro ně soutěž skončila. V následujícím úseku museli odstoupit z druhé pozice pro technického závadu svého Mitsubishi (spojovací hřídel). V tu chvíli ztráceli 16 sekund. Na druhé příčce se usadil nestárnoucí ing. Václav Arazim, na něhož neustále dotíral Karel Trojan. Služebně nejstarší jezdec Václav Arazim i ve svých 52 letech dokazoval, že stále patří mezi nejrychlejší naše jezdce a jeho jistá čistá stopa nedává spát o generaci mladším soupeřům.
Zbývající tři zkoušky první etapy si připsal na své konto opět Kresta, který tak šel spát s takřka minutovým náskokem před Arazimem, Trojanem a Petákem, které od sebe dělily jen sekundy.
Sobotní etapu začaly zkrápět dešťové kapky, jenž vyřadily z bojů Trinera, když se do řídicí jednotky zapůjčeného Subaru dostala voda. V servisu pak stačilo vzít fén, vodu vysušit a motor zase běžel. Ovšem to už bylo pozdě. První tři sobotní zkoušky vyhrál Kresta, který tak zvyšoval postupně svůj náskok a tvrdil, že kdyby jel i Pech, tak by dokázal ještě zrychlit. V desáté zkoušce prorazil pneumatiku Arazim, a než ji vyměnil, tak uběhly dvě minuty, což znamenalo propad na čtvrté místo za Josefa Petáka. Ač se Arazim v závěru snažil ze všech sil, následující zkoušku vyhrál a v posledních dvou dojel druhý za Krestou, tak mu v cíli na třetí místo chyběly pouhé 1,8 sekundy.
V závěru soutěže hodně zvolnil Karel Trojan kvůli zdravotním problémům, které vyvrcholily po dojezdu soutěže hospitalizací v nemocnici, údajně z důvodu přiotrávení.
Z pátého místa se v cíli radoval Vojtěch Štajf, ale jeho pohodu zhatila závěrečná technické kontrola, po níž byl ze soutěže vyloučen, a tak prvních deset míst ovládly vozy Mitsubishi Lancer, kromě Petákova Renaultu, kterému asfaltové zkoušky českokrumlovské zkoušky vyhovovaly. Útok na druhého Trojana mu překazil jen déšť.
Vydařeným zpestřením byly exhibiční jízdy členů italského Rally Clubu Sandro Munari, kteří přivezli do Českého Krumlova dvě Lancia Stratos a dva vozy Lancia 037. Ty doplňovala ještě německá posádka s Audi Quattro a naši jezdci se Škodou 130 RS. Italům se v jižních Čechách natolik zalíbilo, že není vyloučena ještě větší jejich účast v příštím roce. Mnozí, zvláště mladá generace viděla tyto vozy poprvé v životě, neboť před dvaceti lety, když startovaly na Rallye Bohemia nebo Barum rallye, ještě třeba ani nebyla na světě.



1.Kresta – GrossMitsubishi Lancer Evo 902:01.28,4
2.Trojan – ŘihákMitsubishi Lancer Evo9+3.15,6
3.Peták – BenešováRenault Clio+3.38,2
4.Arazim – GálMitsubishi Lancer Evo9+3.40,2
5.Votava – SynáčMitsubishi Lancer Evo9+4,54,2
6.Hozák – HršelMitsubishi Lancer Evo9+5.21,6
7.Barvík – BartončíkMitsubishi Lancer Evo9+5.55,4
8.Gavlák – HůlkaMitsubishi Lancer Evo9+6.29,9
9.Mifka – PlachýMitsubishi Lancer Evo9+7.03,8
10.Fiala – HeidenreichMitsubishi Lancer Evo8+7.38,2


Průběžné pořadí: 1. Pech (60), 2. Gassner (48), 3. Trojan (55), 4. Arazim (40), 5. Kresta (30), 6. Peták (29), 7. Votava (24), 8. Gavlák (23), 9. Valoušek (19), 10. Triner (15)

JL, 7.5.2007
Foto a více info: www.rallyekrumlov.cz

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar