Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kramolín je připraven na MS v sajdkárkrosu

Již čtyři desítky let se v Kramolíně na jih Čech jezdí sajdkárkros. Doposud se o světové body závodilo v letech 1995 a 1997 a nyní pak ve dvou posledních letech – 2012 a 2013. V závěru týdne bude Kramolín opět hostit MS v „sajdách“.

„Při žádání o MS jsme měli drobet ulehčenou pozici, protože naše dvě posádky v té době jezdily do desítky a v ČR nebyl nikdo, kdo by chtěl závod pořádat. Důvodem je fakt, že sajdy nejsou výdělečný podnik. Pořadatel nevybírá žádné vklady a navíc potřebuje 20 000 euro na praismeny pro jezdce. Celý závod tak stojí cca milion,“ odhaluje zákulisí šéf pořadatelského týmu Daniel Krob a zároveň předseda AMK Nepomuk v AČR.

Fanoušky jistě zajímají především startovní listiny. „Přihlášeno máme 59 jezdců do MS a 35 veteránských sajd, do závodu se kvalifikuje 30 posádek a dva náhradníci. Součástí programu víkendu je navíc i MMČR čtyřkolek a MMČR veterán čtyřkolek.

Pokud jde o nejzajímavější jména, pak v MS jsou do čísla deset posádky číslovány dle loňského pořadí a je přihlášeno osm jezdců z první desítky. Včetně čísla 5, naší domácí dvojice Václav a Marek Rozehnalovi, kteří skončili vloni celkově v MS pátí. Mezi veterány rozhodně stojí za zmínku Hansi Bächtold, čtyřnásobný mistr světa se svým EML Jumbo, z našich pak Josef Peták na Kawasaki nebo Jan Všetečka, první mistr ČSSR v sajdkárkrosu.

Pro méně znalé fanoušky doplňme, že se jedná o stejného Josefa Petáka, který se úspěšně již mnoho let prohání v rallye. Se sajdkárkrosem ovšem začínal a jak je zřejmé, stále se k němu vrací.
A jak jsou vůbec sajdy rozděleny a jaký je systém závodů? „Sajdy se nijak nedělí - systém je takový, že v sobotu se jede volný trénink a pak se rozdělí posádky na dvě skupiny, dle daného klíče. Každá skupina odjede kvalifikační závod a z každé skupiny postoupí 12 nejlepších. Ti, co nepostoupí, jedou v podvečer měřený trénink a z něj podle času postoupí 6 a 2 náhradníci, ostatní pak jedou domů. V neděli dopoledne mají půlhodinový warm up „na zahřátí“ techniky i posádek a odpoledne vše zakončí dvě rozjížďky na 30 min a dvě kola,“ pokračuje Dan Krob.

Medailové ambice pak mají především bratři Rozehnalové, kteří vloni v jedné jízdě v Kramolíně dojeli třetí a také vloni dokonce vyhráli závod na Ukrajině. Celkově je přihlášeno 11 českých posádek.

Pavel Jelínek, mediaservis
www.amk.nepomuk.cz

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar