Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kowax Valašská rally vyhráli Pech s Uhlem

Letošní sezonu domácího mistrovství v automobilových soutěžích zahájila jubilejní 40. Kowax Valašská Rally ValMez. Rychlé a technicky náročné úseky legendární české soutěže dokonale prověřily připravenost posádek po zimní pauze.

Hned od první zkoušky se ujal vedení Jan Kopecký s Janem Hlouškem s Fabií a když po dvanácté zkoušce o 8,9 s před Marešem s Buchou, rovněž na Fabii a 13,5 sekundy před Pechem s Uhlem na Fordu Focus WRC, snad nikdo nepochyboval o jejich vítězství. A to ani když před poslední zkouškou udržovali náskok 9,4 sekundy na druhého Pecha. Pak přišel poslední úsek a lámal se chleba. Zatímco Mareš si držel druhou příčku, tak Pech se dostal na první místo a Kopecký se propadl na třetí.


Václav Pech: Soutěž jako taková byla strašně hezká, dobře zorganizovaná. Nikde jsme zbytečně nečekali a nestáli. Byla to takové klasická rally, jaké jsme jezdili před dvaceti lety. Bylo míň protikatů a o to víc vytahaného bahna, ale to prostě k rally patří a já bych takových soutěží přivítal víc. Takže až na tu Bystřičku Byla taková svižnější a musím říct, že jsem se po dlouhé době na rychlostní zkoušce regulérně bál. Chtěl jsem ale závodit, takže jsem se modlil, abych v té rychlosti nechyboval Gumy na druhý průjezd zvolil Petr. Celou sekci jsme odjeli na slikách, nic jsme neměnili.“


A jak zhodnotil výsledek Filip Mareš, který vlastně zvítězil v mistrovství republiky (Pech bodovat díky automobilu WRC nemůže)? „Taková pneumatiková loterie tu dlouho nebyla a jsem moc rád, že jsme toho byli součástí. Na poslední zkoušce se hodně střídalo počasí. Jeli jsme jednu mokrou a tři suché pneumatiky, což udělalo z auta celkem nervózní věc, ale nějak jsme se s tím popasoval

Co se stalo v závěru soutěže? Jan Kopecký tuší příčinu. „Od letošního roku jezdíme nově na pneumatikách Pirelli. Nemám s nimi zatím moc zkušeností, zvláště v náročných měnících se podmínkách a za nízkých teplot. Pokud bylo stabilní počasí, tak fungovaly velmi dobře. Suché na suchu, mokré na mokru, tam jsem byl spokojen. Problém nastával, pokud se podmínky měnily, což se stalo na poslední zkoušce. Odstartovali jsme za sucha, po chvíli začalo sněžit a dole u Bystřičky zase pršelo. Dal jsem do toho všechno, jel jsem naplno, ale chyběla nám prostě v těchto podmínkách dostatečná přilnavost. Musíme analyzovat data s techniky od Pirelli a pokusit se najít vhodné řešení, protože není vyloučeno, že podobné podmínky budou i na Šumavě. Musím ale ocenit i Václava Pecha a Filipa Mareše, kteří do toho šli naplno a nezbývá jim než pogratulovat“


Čtvrté místo vybojoval Polák Mikołaj Marczyk, rovněž na škodovce, který pojal rallye jako trénink na světovou Chorvatskou rally. Asfaltové zkušenosti přijel sbírat i pátý Tom Kristensson s vozem Hyundai i20 R5, připravený týmem Martina Vlčka. Tomu naopak domácí prostředí vyloženě nesvědčí. V první zkoušce šel lehce přes střechu, druhý den díky „volnějším“ řádům se vydal sbírat zkušenosti.


Vítězství ve skupině vozů s jednou poháněnou náprav ou so odnesl Jan Dohnal s Ivo Vybíralem s Renaultem Clio S1600. celkově se umístili na krásné dvanácté příčce před řadou posádek s vozy R5.
Nikoliv podle představ se úvod sezony vydařil zbývajícím dvěma ŠKODA dealerským týmům. Adam Březík ze zlínského Samohýl ŠKODA Teamu havaroval již ve druhé rychlostní zkoušce a druhý den nastoupil bez naděje na dobré umístění pouze kvůli sbírání zkušeností.


Dominik Stříteský z týmu ACA ŠKODA Vančík Motorsport byl diskvalifikován poté, co od konkurenčního týmu přijal po sérii defektů cizí pomoc v podobě náhradní pneumatiky. Dominik Stříteský: Kolem našeho účinkování na Valašce vzniklo hodně teorií a tak bych se s vámi chtěl podělit, jak se to celé událo. Hned na první RZ jsem škrtl o beton a udělal dva defekty. Byl jsem na sebe hodně naštvaný. Následně v zápalu boje jsme se jako posádka rozhodli půjčit kolo Karla Trojana. Kolo jsme namontovali a letěli na druhou RZ. Na dalším přejezdu se pak ukázalo, že jedna naše pneumatika se dá provizorně doplňovat z bombiček, takže jsme kolo Karlovi vrátili a nějak projeli třetí rychlostku na ní. Hodně jsem pak přemítal, jestli jsme udělali dobře, a nedocházelo mi, jak velký je to problém. Nakonec to večer vyřešili komisaři - byli jsme vyloučeni. I na slyšení pak zaznělo, že naše snaha dojet závod je pochopitelná, ale znění i výklad předpisů postup, který jsme zvolili, nedovolují. Pro mě je to velké poučení – jednak nepodlehnout překotně snaze za každou cenu závodit a jednak v případě pochybností vždycky počítat s přísnější interpretací a výkladem předpisů. Děkuji Karlovi za nezištnou pomoc, za kterou byl on také potrestán, bylo to velké sportovní gesto."





1.Pech – UhelFord Focus WRC+1:26:512
2.Mareš – BuchaŠkoda Fabia +4,1 s
3.Kopecký – HloušekŠkoda Fabia +8,6
4.Marczyk – GospodarczykŠkoda Fabia Rally2 Evo+1:59,0
5.Kristensson – JohanssonHyundai i20 R5+2:30,9
6,J. Melichárek – E. MelichárekFord Fiesta RS WRC+5:11,0
7.Trojan – JůrkaŠkoda Fabia R5+6:16,5
8.Lubiak – DachowskiŠkoda Fabia Rally2 Evo+6:18,0
9.Trněný – PritzlFord Fiesta R5+7:51,0
10.Šimek – BaďuraFord Fiesta R5+8:20,8





PR + JL 12.4.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar