Kopecký vyhrál v Maďarsku o 0,8 sekundy
Fantastická soutěž s nervy drásajícím závěrem byla víkendová Mecsek Rally v okolí maďarského města Pécs. Nejtěsnějším vítězstvím v historii šampionátu IRC zvítězil Jan Kopecký na voze Škoda Fabia Super2000 před Thierry Neuvillem na Peugeotu o neskutečných 0.8 sekundy.
Jestliže na Barum rally porazil Kopecký svého rivala Loixe o 1,2 sekundy, tak tentokrát byl rozdíl mezi prvním a druhým ještě menší. Na Loixe tentokrát „zbylo“ třetí místo se ztrátou 1,2 sekundy.
Soutěž začala v pátek úvodním městským prologem (1,2 km) v centru města Pécs, jeho výsledky se však do celkového hodnocení soutěže nepočítaly. Sobotní i nedělní etapa se jela za slunečného počasí, modré oblohy, teplot přes 30 stupňů Celsia a rychlostních průměru přesahujících 120 km/h.
Celá soutěž se nesla především ve znamení souboje Jana Kopeckého a Andrease Mikkelsena na vozech Škoda Fabia Super 2000. Sobotní etapa, jež byla zkrácena o poslední erzetu, končila rozdílem 8.7 s mezi oběma jezdci. Souboj Mikkelsena s Kopeckým pokračoval i v nedělní závěrečné etapě, ve které Nor stále navyšoval náskok a nezadržitelně se blížil ke svému prvnímu vítězství v IRC.
V předposlední rychlostní zkoušce však Mikkelsen vyletěl z trati a soutěž pro něj skončila. Na první místo se tak posunul Kopecký a ve strhujícím závěru odolal mocně finišujícímu Neuvillovi o 0.8 sekundy! Skvělé páté místo obsadil při své IRC premiéře Hermann Gassner z týmu Red Bull Škoda, před ním byla jen kompletní špička IRC. Závěr sezóny však bude s ohledem na koeficienty posledních dvou soutěží ještě hodně zajímavý a napínavý.
Jan Kopecký: „Určitě si zde zasloužil vyhrát Andreas, byl nejrychlejší ze všech. My jsme měli štěstí, i to je však k závodění potřeba. Nyní jsme v čele šampionátu IRC, což je velmi pozitivní do závěrečné fáze seriálu.“
Freddy Loix: „Soutěž jsme rozjeli dobře, pak jsme však začali ztrácet, a přestože jsme se opravdu snažili a auto fungovalo výtečně, na lepší umístění to nestačilo. Nyní nás čeká Rally San Remo, to je má oblíbená soutěž, věřím, že na ní budeme úspěšnější.“
Průběžné pořadí IRC
JL, 12.9.2011
Soutěž začala v pátek úvodním městským prologem (1,2 km) v centru města Pécs, jeho výsledky se však do celkového hodnocení soutěže nepočítaly. Sobotní i nedělní etapa se jela za slunečného počasí, modré oblohy, teplot přes 30 stupňů Celsia a rychlostních průměru přesahujících 120 km/h.
Celá soutěž se nesla především ve znamení souboje Jana Kopeckého a Andrease Mikkelsena na vozech Škoda Fabia Super 2000. Sobotní etapa, jež byla zkrácena o poslední erzetu, končila rozdílem 8.7 s mezi oběma jezdci. Souboj Mikkelsena s Kopeckým pokračoval i v nedělní závěrečné etapě, ve které Nor stále navyšoval náskok a nezadržitelně se blížil ke svému prvnímu vítězství v IRC.
V předposlední rychlostní zkoušce však Mikkelsen vyletěl z trati a soutěž pro něj skončila. Na první místo se tak posunul Kopecký a ve strhujícím závěru odolal mocně finišujícímu Neuvillovi o 0.8 sekundy! Skvělé páté místo obsadil při své IRC premiéře Hermann Gassner z týmu Red Bull Škoda, před ním byla jen kompletní špička IRC. Závěr sezóny však bude s ohledem na koeficienty posledních dvou soutěží ještě hodně zajímavý a napínavý.
Jan Kopecký: „Určitě si zde zasloužil vyhrát Andreas, byl nejrychlejší ze všech. My jsme měli štěstí, i to je však k závodění potřeba. Nyní jsme v čele šampionátu IRC, což je velmi pozitivní do závěrečné fáze seriálu.“
Freddy Loix: „Soutěž jsme rozjeli dobře, pak jsme však začali ztrácet, a přestože jsme se opravdu snažili a auto fungovalo výtečně, na lepší umístění to nestačilo. Nyní nás čeká Rally San Remo, to je má oblíbená soutěž, věřím, že na ní budeme úspěšnější.“
| 1.Kopecký – Starý Petr | Škoda Fabia S2000 | 02:00:06.7 |
| 2.Neuville – Gilsoul Nicolas | Peugeot 207 S2000 | +00:00:00.8 |
| 3.Loix – Miclotte | Škoda Fabia S2000 | +00:01:00.0 |
| 4.Bouffier – Panseri | Peugeot 207 S2000 | +00:01:35.6 |
| 5.Gassner – Gottschalk | Škoda Fabia S2000 | +00:02:32.5 |
| 6.ASI – Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +00:02:38.2 |
| 7.Gardemeister – Suominen | Škoda Fabia S2000 | +00:03:05.6 |
| 8.Bútor – Bacigál | Peugeot 207 S2000 | +00:03:16.8 |
| 9.Magalhães – Grave | Peugeot 207 S2000 | +00:03:51.7 |
| 10.Harrach – Schindlbacher | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +00:04:14.0 |
Průběžné pořadí IRC
| 1.Kopecký | 120 |
| 2.Loix | 103 |
| 3.Hänninen | 98 |
| 4.Neuville | 78 |
| 5.Bouffier | 73 |
JL, 12.9.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












