Kopec v Prachaticích ovládli Nevěřil a Komárek
Víkendové závody automobilů do vrchu byly velkým svátkem motoristického sportu, při kterém jejich účastníci prokázali svou odvahu, ale i kvalitní jezdecké umění. Závody se obešly bez zranění, po oba dny kralovali jezdci s prototypy Norma M20FC, Dušan Nevěřil a David Komárek.
Přes sto třicet jezdců se představilo při víkendovém Závodu automobilů do vrchu Prachatice – Libínské Sedlo 2017. Byly to vlastně závody dva, neboť sobotní i nedělní klání se hodnotilo zvlášť, a tak šlo o každou setinku vteřiny. Na tradiční rychlé trati opět ti nejrychlejší jezdci z mistrovství republiky dosahovali rychlostí přes 200 km/h, šanci ale dostali i amatérští jezdci, kteří měli v rámci vložených pohárových závodů možnost vyzkoušet si závodění také se svými slabšími vozy.
Zejména sobotní program byl hodně dlouhý, široké startovní pole při něm absolvovalo dvě tréninkové jízdy a pak i dvě jízdy závodní. Závodníci se snažili ze svých vozů vymačkat skutečné maximum, což mělo za následek také několik technických závad i karambolů, které několikrát klání pozdržely. Vůbec nejrychlejším jezdcem sobotního závodu se stal Dušan Nevěřil se svým prototypem Norma M20FC, který zaznamenal součet časů obou závodních jízd 3:16,69, druhou příčku obsadil Jiří Špalek a třetí dojel Libor Neckář.
Nedělní závod poznamenalo především počasí, když již při tréninku byla trať po nočním dešti mokrá. Taktéž před druhou závodní jízdou zapršelo a trať se znovu zpomalila. Vítězný David Komárek si tak (i přes rekordní první jízdu s časem 1:34,65) se svým vozem Norma M20FC Komvet Evo zapsal výsledný čas „pouze“ 3:26,21. Přesto ale druhého Nevěřila udolal o tři vteřiny, třetí Špalek byl ještě pomalejší. Komárek si spravil chuť po sobotním závodě, kdy jej zklamala technika, vítězstvím navíc v předstihu obhájil titul Mistra České republiky v závodech automobilů do vrchu.
Pořadatele z PAMK Klatovy však zejména potěšilo, že jejich bezpečnostní opatření byla účinná a veškeré nehody se obešly bez zranění jezdců i diváků, kterých se sešlo u trati požehnané množství.
V obou závodech Edda Cupu byl nejrychlejší Tomáš Košek s Mitsubishi Lancer, v sobotu před Tomášek Kučerou a Lukášem Kubíčkem (oba Mitsubishi Lancer), v neděli před Kubíčkem a Černým se Škodou 130 L.
Karel Špaček 10.8.2017
Zejména sobotní program byl hodně dlouhý, široké startovní pole při něm absolvovalo dvě tréninkové jízdy a pak i dvě jízdy závodní. Závodníci se snažili ze svých vozů vymačkat skutečné maximum, což mělo za následek také několik technických závad i karambolů, které několikrát klání pozdržely. Vůbec nejrychlejším jezdcem sobotního závodu se stal Dušan Nevěřil se svým prototypem Norma M20FC, který zaznamenal součet časů obou závodních jízd 3:16,69, druhou příčku obsadil Jiří Špalek a třetí dojel Libor Neckář.
Nedělní závod poznamenalo především počasí, když již při tréninku byla trať po nočním dešti mokrá. Taktéž před druhou závodní jízdou zapršelo a trať se znovu zpomalila. Vítězný David Komárek si tak (i přes rekordní první jízdu s časem 1:34,65) se svým vozem Norma M20FC Komvet Evo zapsal výsledný čas „pouze“ 3:26,21. Přesto ale druhého Nevěřila udolal o tři vteřiny, třetí Špalek byl ještě pomalejší. Komárek si spravil chuť po sobotním závodě, kdy jej zklamala technika, vítězstvím navíc v předstihu obhájil titul Mistra České republiky v závodech automobilů do vrchu.
Pořadatele z PAMK Klatovy však zejména potěšilo, že jejich bezpečnostní opatření byla účinná a veškeré nehody se obešly bez zranění jezdců i diváků, kterých se sešlo u trati požehnané množství.
V obou závodech Edda Cupu byl nejrychlejší Tomáš Košek s Mitsubishi Lancer, v sobotu před Tomášek Kučerou a Lukášem Kubíčkem (oba Mitsubishi Lancer), v neděli před Kubíčkem a Černým se Škodou 130 L.
Karel Špaček 10.8.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout