Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Kopáčkova téměř bezchybná jízda k šesté příčce

Domácí šampionát rallysportu otevřela Valašská rally. Na její start se postavil rekordní počet šestadvaceti vozů R5, včetně Škody Fabia R5 spojeného týmu Duck Kicker Racing. V silné konkurenci českých, slovenských a polských závodníků obsadila posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová skvělou šestou příčku.

Cíle týmu nebyly tentokrát přehnané, spíše se jen doufalo v umístění v první desítce absolutního pořadí. Soutěž totiž byla zařazena kromě českého i do slovenského národního šampionátu, na počet 26 vozů R5 (ke kterým nutno přičíst i jeden vůz WRC a jeden S2000) doplnili startovní pole této oblíbené kategorie i tři závodníci z Polska.

„Už ve středu před soutěží jsme absolvovali krátký třicetikilometrový test, který hodně pomohl,“ říká jedenatřicetiletý pilot a pokračuje: „Jednak jsme si zase auto osahali a vyzkoušeli – přece jen od slušovické prosincové soutěže už uplynula spousta času. Co se ale hlavně ve spolupráci s naším servisním týmem povedlo, bylo nastavení podvozku a diferenciálu tak, aby vyhovovalo mému jezdeckému stylu. Teď už mám pocit, že auto správně cítím a ovládám, dá se říct, že jsem ho začal mít rád. Test byl opravdu vydařený, navíc se na jeho trati střídaly suché a klouzavé povrchy, takže se dalo vyzkoušet leccos.

Ve středu jsme tedy testovali a tím si trochu pokrátili čas na seznamovací jízdy, takže jsme například ani nestihli napsat rozpis k shakedownu. Ale to nevadilo, hlavně jsme se těšili na vlastní soutěž a její svižné erzety – takové mám rád. Hned od úvodu jsme se snažili neriskovat a jet na jistotu a bez chyb. Takovou jsme si stanovili strategii a jsem moc rád, že jsme ji dokázali dodržet. Důležité bylo najet co nejvíce kilometrů a poznávat auto, proto nás překvapilo, že jsme se i tak dokázali dostat do první desítky. Na předposlední rychlostní zkoušce první etapy se ale začaly ozývat ´divnozvuky´ z převodovky, a tak jsme před závěrečnou sobotní erzetou dost zvažovali, zda neodstoupit. Nakonec jsme se rozhodli zkusit etapu dokončit, nezahřáté gumy a opatrnější jízda ale znamenaly až čtrnáctý čas.

Večer nás pak zachránil pan Pospíšilík starší, když nám (i přes spoustu vlastních starostí) jeho tým zapůjčil převodovku a protože naši mechanici předvedli při její výměně koncert, mohli jsme v neděli vyrazit do dalšího boje bez handicapu. V poslední etapě se mi moc líbila dlouhá rychlostní zkouška Bystříčka, paradoxně nám ale nejlépe vycházela jednodušší Juřinka, kde je jen pár zatáček a my tam zajeli třetí a druhý čas. Nevyvarovali jsme se ale i jedné chyby, když na polygonu Tatra jsem před jedním retardérem šel později na brzdy a pak se do něj vraceli. Navíc mi chcípl motor a, i když si nejsme vědomi, že bychom jej posunuli, inkasovali jsme tam i malou penalizaci. Ani ta náš výsledek ale neovlivnila, naopak za pomoci smůly a technických potíží soupeřů jsme se posunuli až na pátou příčku. S výsledkem a docela i s výkonem jsem tedy byl tentokrát spokojen, čeká nás ale ještě hodně práce na dalším zrychlování,“ zamýšlí se Václav Kopáček.

Potěšen byl i vedoucí spojeného týmu Duck Kicker Racing, Petr Kačírek: „Vypadá to, že jsme do sezóny vstoupili pravou nohou a že asi i závodění v Emirátech dodalo Vendovi ten správný závodní rytmus. Důležitý byl úspěšný středeční test, pak navíc Venda přistoupil k vlastní soutěži velmi rozvážně. Přesto patřil hned od úvodu do první desítky a v neděli pak dokázal ještě zrychlit a udržet za zády polského šampióna Grzyba či Černého a Orsáka. Šestá příčka (a pátá v rámci MČR) je skvělá, zvlášť když z 26 vozů kategorie R5 chyběl v cíli jen jediný. Moc nás ale mrzí, že tento výpadek postihl právě tým Tomáše Pospíšilíka, kterému musíme ještě jednou moc poděkovat za velkorysost při poskytnutí převodovky – zachránilo nám to závod. Při opravě se vyznamenali také mechanici z týmu Racing 21 pod vedením Pavla Janouška, hodně pomohl i Honza Kubíček. Teď si Škodu Fabia R5 vyzkouší na Kopné také David Tomek, my se ale už teď nemůžeme dočkat startu Rallye Šumava Klatovy!“

Karel Špaček, media team

karevic.media@centrum.cz

5.4.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar