Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Kdo vyhraje v Brně - SEAT nebo BMW?

Po 19 letech se do Brna vrací opět mistrovství světa cestovních automobilů WTCC. Naposledy zde vyhráli Klaus Ludwig a Klaus Niedzwiedz s Fordem Sierra RS500 před dvojicí Steve Soper a Pierre Dieudonne s BMW M3.

 

Tři z tehdejších aktérů se o tomto víkendu objeví také na Masarykově okruhu. V roli jezdců se představí Nicola Larini a Gabriele Tarquini, kteří tehdy startovali s Alfou Romeo 75 Turbo, v roli manažéru týmu BMW Italy/Espaňa přijede mistr světa Roberto Ravaglia.

V letech 2001 až 2004 se na Masarykově okruhu uskutečnily čtyři závody mistrovství Evropy, v nichž zvítězili Giovanardi (2002 - Alfa Romeo), Dirk Muller (2003 - BMW) a Andy Priaulx (2004 - BMW), který také zajel nejrychlejší kolo v závodě za 2:11.903. Nejlepší čas z kvalifikace drží Ryckard Rydell, který jedno kolo projel s vozem Seat Toledo Cupra za 2:09.913 min.

Do Brna je přihlášeno 28 jezdců včetně několika nováčků, kteří se v letošním šampionátu představí poprvé. Mezi ně patří švýcarský tým Mauer, jehož vozy Chevrolet Lacetti budou řídit Belgičan Radermecker a Němec Bastuck. S Toyotou Corolla pojede Němec Phillip Geipel a Ital Ceresolo usedne do nového vozu SEAT Leon.

Vzhledem k tomu, že pro SEAT je brněnská trať zatím velkou neznámou, tak je třeba favority hledat spíš mezi jezdci s BMW 320, s nimž pojedou mj. Dirk Müller, Jörg Müller, Andy Priaulx nebo Alex Zanardi. Zkušeností s brněnskou tratí má také Larini, ovšem vozy Chevrolet Lacetti zatím toho letos moc nepředvedly, kromě vítězství Švýcara Menu. Umístění v první desítce by se dalo spočítat na prstech jedné ruky, a Larini je zatím na posledním 19. bodovaném místě.

Vozy Alfa Romeo mají sice svůj vrchol za sebou, ale v rukou Brazilce Farfuse nebo Itala Morbidelliho patří i v polosoukromých týmech k velice nebezpečným soupeřům a je třeba s nimi počítat.

Po šesti závodech je v čele tým SEAT Sport a v klasifikaci jezdců vede  James Thompson, tovární jezdec týmu SEAT, přestože zatím nevyhrál ani jedinou z dvanácti jízd. O něco lépe jsou na tom jeho kolegové Yvan Muller a Jordi Gene, kteří vyhráli po jedné jízdě. Ostatní jezdci na vozech SEAT - Peter Terting, Rickard Rydell a Gabriele Tarquini na úspěch teprve čekají. Zatím největší počet vítězství (4) si připsal Andy Priaulx, po dvou Augusto Farfus a po jednom Dirk Müller, Jörg Müller, Alain Menu a Salvatore Tavano.

O titul mistra světa se bojuje od začátku dubna do konce listopadu na deseti okruzích Evropy, Ameriky a Asie. Na autodromech svádějí tvrdé boje vozy značek SEAT, BMW, Alfa Romeo, Chevrolet, případně sporadicky i Peugeot nebo Honda. Tyto modely, jakkoli jsou upraveny a jejich výkony výrazně převyšují sériové sourozence, se v zásadě příliš neliší od nabídky prodejců. A právě to láká veřejnost, která se s takovými vozy mnohem lépe identifikuje, i sponzory, kteří cítí komerční příležitosti.

 

Váhový handicap pro závod v Brně

Thompson

70 kg

Terting

35

Rydell

30

Tarquini

25

Muller

15

Gené

10

 

Průběžné pořadí

1. Thompson James

SEAT Leon

49

2. Priaulx Andy

BMW 320i

46

3. Farfus Augusto

Alfa Romeo

46

4. Rydell Rickard

SEAT Leon

41

5. Tarquini Gabriele

SEAT Leon

41

6. Müller Dirk

BMW 320i

40

7. Muller Yvan

SEAT Leon

33

8. Terting Peter

SEAT Leon

32

9. Müller Jorg

BMW 320

30

10. Gené Jordi

SEAT Leon

24

 

Jindřich Lasík, 31.8.2006

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar