Kdo vyhraje v Brně - SEAT nebo BMW?
Po 19 letech se do Brna vrací opět mistrovství světa cestovních automobilů WTCC. Naposledy zde vyhráli Klaus Ludwig a Klaus Niedzwiedz s Fordem Sierra RS500 před dvojicí Steve Soper a Pierre Dieudonne s BMW M3.
V letech 2001 až 2004 se na Masarykově okruhu uskutečnily čtyři závody mistrovství Evropy, v nichž zvítězili Giovanardi (2002 - Alfa Romeo), Dirk Muller (2003 - BMW) a Andy Priaulx (2004 - BMW), který také zajel nejrychlejší kolo v závodě za 2:11.903. Nejlepší čas z kvalifikace drží Ryckard Rydell, který jedno kolo projel s vozem Seat Toledo Cupra za 2:09.913 min.
Do Brna je přihlášeno 28 jezdců včetně několika nováčků, kteří se v letošním šampionátu představí poprvé. Mezi ně patří švýcarský tým Mauer, jehož vozy Chevrolet Lacetti budou řídit Belgičan Radermecker a Němec Bastuck. S Toyotou Corolla pojede Němec Phillip Geipel a Ital Ceresolo usedne do nového vozu SEAT Leon.
Vzhledem k tomu, že pro SEAT je brněnská trať zatím velkou neznámou, tak je třeba favority hledat spíš mezi jezdci s BMW 320, s nimž pojedou mj. Dirk Müller, Jörg Müller, Andy Priaulx nebo Alex Zanardi. Zkušeností s brněnskou tratí má také Larini, ovšem vozy Chevrolet Lacetti zatím toho letos moc nepředvedly, kromě vítězství Švýcara Menu. Umístění v první desítce by se dalo spočítat na prstech jedné ruky, a Larini je zatím na posledním 19. bodovaném místě.
Vozy Alfa Romeo mají sice svůj vrchol za sebou, ale v rukou Brazilce Farfuse nebo Itala Morbidelliho patří i v polosoukromých týmech k velice nebezpečným soupeřům a je třeba s nimi počítat.
Po šesti závodech je v čele tým SEAT Sport a v klasifikaci jezdců vede James Thompson, tovární jezdec týmu SEAT, přestože zatím nevyhrál ani jedinou z dvanácti jízd. O něco lépe jsou na tom jeho kolegové Yvan Muller a Jordi Gene, kteří vyhráli po jedné jízdě. Ostatní jezdci na vozech SEAT - Peter Terting, Rickard Rydell a Gabriele Tarquini na úspěch teprve čekají. Zatím největší počet vítězství (4) si připsal Andy Priaulx, po dvou Augusto Farfus a po jednom Dirk Müller, Jörg Müller, Alain Menu a Salvatore Tavano.
O titul mistra světa se bojuje od začátku dubna do konce listopadu na deseti okruzích Evropy, Ameriky a Asie. Na autodromech svádějí tvrdé boje vozy značek SEAT, BMW, Alfa Romeo, Chevrolet, případně sporadicky i Peugeot nebo Honda. Tyto modely, jakkoli jsou upraveny a jejich výkony výrazně převyšují sériové sourozence, se v zásadě příliš neliší od nabídky prodejců. A právě to láká veřejnost, která se s takovými vozy mnohem lépe identifikuje, i sponzory, kteří cítí komerční příležitosti.
Váhový handicap pro závod v Brně
Thompson | 70 kg |
Terting | 35 |
Rydell | 30 |
Tarquini | 25 |
Muller | 15 |
Gené | 10 |
Průběžné pořadí
1. Thompson James | SEAT Leon | 49 |
2. Priaulx Andy | BMW 320i | 46 |
3. Farfus Augusto | Alfa Romeo | 46 |
4. Rydell Rickard | SEAT Leon | 41 |
5. Tarquini Gabriele | SEAT Leon | 41 |
6. Müller Dirk | BMW 320i | 40 |
7. Muller Yvan | SEAT Leon | 33 |
8. Terting Peter | SEAT Leon | 32 |
9. Müller Jorg | BMW 320 | 30 |
10. Gené Jordi | SEAT Leon | 24 |
Jindřich Lasík, 31.8.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout