Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Kariéru Martina Vodehnala ukončila tragédie

Před časem u nás vznikly nejrůznější amatérské rallye, závody do vrchu nebo tzv. hobby rallycross určené pro všechny příznivce automobilového sportu, kteří si chtějí zazávodit za podstatně nižší peníze, než je tomu u podniků pořádaných Federací automobilového sportu.

 

Proto jsou tyto závody FASu také trnem v oku a nejraději by je zakázal anebo pořádal pod svoji hlavičkou. Důvodem jsou finance, které z těchto podniků neplynou do jeho kasy. Amatérské závody, kterých se může prakticky zúčastnit každý, si získávají svoji oblibu právě nízkým startovným, dobrou organizací, možností startovat také s vozy s prošlou homologací a také přátelská atmosféra, která tam panuje. Určitě je lepší nechat mladé lidi závodit na uzavřených tratích pod dohledem záchranářů a hasičů než, aby si vybíjeli svůj adrenalin na veřejných komunikacích. Navíc musí být automobily vybaveny mj. ochranným rámem a dalšími bezpečnostními prvky.

Jedním z nadšenců, který propadl vůni benzinu a spáleného oleje byl také Martin Vodehnal z osady Peklo nedaleko Rychnova nad Kněžnou, sídla týmu Jana Kopeckého. Ač je jméno Kopecký určitě známější, tak v podorlickém kraji má i Vodehnal svoji váhu. Pamětníci si jistě velice dobře pamatují na Josefa Vodehnala a jeho Moskvič pomalovaný čerty. Tehdy vznikl populární Peklo team. Sice žádných převratných výsledků nedosáhl, vlastně ani s Moskvičem nemohl, přesto se stal pro své „kaskadérské" kousky a dravou jízdu miláčkem diváků.

Poté vstoupil do sportu jeho syn Jan, který absolvoval i několik soutěží v roli spolujezdce Jana Kopeckého.

Netrvalo dlouho a v amatérských soutěžích se začal objevovat Martin Vodehnal s Audi Coupe Quattro S2 postaveným z vozu zakoupeným v bazaru za 160 tisíc korun. Hned po prvních startech se o studentu vysoké školy začalo mluvit jako o velkém talentu s neuvěřitelným citem pro auto. Není divu, když začínal na motokárách společně s Janem Kopeckým. Se skromným rodinným rozpočtem a z výdělku na brigádách si mohl pak dovolit absolvovat některé amatérské rallye tzv. Volného poháru, v nichž patřil mezi nejrychlejší.

Letos si bohužel moc nezajezdil, v obou dvou startech odpadl vždy z vynikajícího druhého místa. Dřív než však mohl na sebe upoutat pozornost, jeho slibnou kariéru ukončila tragická nehoda při Rallye Střela na Plzeňsku. Po nárazu do zdi byli se spolujezdcem převezeni do nemocnice, kde bohužel třiadvacetiletý Martin Vodehnal na následky těžkých zranění zemřel. Spolujezdec Aleš Vašátko nehodu přežil a leží v nemocnici. Předčasně tak vyhasl život jedné z velkých nadějí českého automobilového sportu.

 

JL, 1.11.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar