Kariéru Martina Vodehnala ukončila tragédie
Před časem u nás vznikly nejrůznější amatérské rallye, závody do vrchu nebo tzv. hobby rallycross určené pro všechny příznivce automobilového sportu, kteří si chtějí zazávodit za podstatně nižší peníze, než je tomu u podniků pořádaných Federací automobilového sportu.
Jedním z nadšenců, který propadl vůni benzinu a spáleného oleje byl také Martin Vodehnal z osady Peklo nedaleko Rychnova nad Kněžnou, sídla týmu Jana Kopeckého. Ač je jméno Kopecký určitě známější, tak v podorlickém kraji má i Vodehnal svoji váhu. Pamětníci si jistě velice dobře pamatují na Josefa Vodehnala a jeho Moskvič pomalovaný čerty. Tehdy vznikl populární Peklo team. Sice žádných převratných výsledků nedosáhl, vlastně ani s Moskvičem nemohl, přesto se stal pro své „kaskadérské" kousky a dravou jízdu miláčkem diváků.
Poté vstoupil do sportu jeho syn Jan, který absolvoval i několik soutěží v roli spolujezdce Jana Kopeckého.
Netrvalo dlouho a v amatérských soutěžích se začal objevovat Martin Vodehnal s Audi Coupe Quattro S2 postaveným z vozu zakoupeným v bazaru za 160 tisíc korun. Hned po prvních startech se o studentu vysoké školy začalo mluvit jako o velkém talentu s neuvěřitelným citem pro auto. Není divu, když začínal na motokárách společně s Janem Kopeckým. Se skromným rodinným rozpočtem a z výdělku na brigádách si mohl pak dovolit absolvovat některé amatérské rallye tzv. Volného poháru, v nichž patřil mezi nejrychlejší.
Letos si bohužel moc nezajezdil, v obou dvou startech odpadl vždy z vynikajícího druhého místa. Dřív než však mohl na sebe upoutat pozornost, jeho slibnou kariéru ukončila tragická nehoda při Rallye Střela na Plzeňsku. Po nárazu do zdi byli se spolujezdcem převezeni do nemocnice, kde bohužel třiadvacetiletý Martin Vodehnal na následky těžkých zranění zemřel. Spolujezdec Aleš Vašátko nehodu přežil a leží v nemocnici. Předčasně tak vyhasl život jedné z velkých nadějí českého automobilového sportu.
JL, 1.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










