Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Karel Berger o vrchařské sezoně 2024

Jen pár dní zbývá z roku 2024 a je nejvyšší čas na konečné zhodnocení letošního účinkování na závodech do vrchu. Hned na začátku nám FIA změnila pár měsíců před sezonou pravidla a změna řádů - Performance Factor se přesunul na další rok

To znamenalo nový velký motor vymontovat a vrátit původní. Na prvním závodě Mistrovství Evropy v rakouském Rechbergu, v první tréninku došlo k poruše spojky. Tento závod mám hodně v oblibě, ale tentokrát jsem byl rád, že jsem ho mohl vůbec absolvovat do cíle.
Následovaly závody Ecce Homo Šternberk a Glasbachrennen v Německu. Oba poznamenalo počasí a mě se naprosto nedařilo. Bylo to na ručník.

Musel jsem zabrat a na další závod v Itálii - Trofeo Vallecaminica se připravil více než poctivě. Zadařilo se, byl jsem zpět ve hře........ abych se dostal na naprosté dno v Polsku.


V Limanowa mě to v závodních jízdách fakt nešlo a byl to boj o holý život. Do Švýcarska jsme na poslední chvilku ani neodjeli, prostě při nemožnosti zakoupení nových mokrých pneu to nemělo smysl. Nakonec tam bylo docela sucho, ale i tak jsem závod sledoval v televizi a fandil Davidu Dědkovi.
Do Slovinska na závod v Ilirské Bistrici jsem se těšil a udělal jsem tam hodně dobrý výsledek. Asi nejlepší v Mistrovství Evropy. Ten výsledek jsem potřeboval nejen pro body v tabulce, ale hlavně pro sebe. Poslední dílek seriálu Evropského šampionátu v Chorvatském Buzetu byl do výsledku takový průměrný, ale pro mě naprosto uspokojující. Měl jsem ze svého výkonu dobrý pocit a lépe to snad ani nešlo.


V konečném hodnocení Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu jsem ve třídě Sports Car SC dosáhl na konečné 7. místo a v kategorii 2. to jest formule a prototypy dohromady, na 10 místo. Bylo to asi maximum možného, protože přede mnou byla v SC jen třílitrová auta.


Rok 2025 bude Mistrovství Evropy hodnoceno podle Performance Factoru. Až na prvním závodě uvidíme, jaké máme šance v nové sezoně. Ale tohle vše by nešlo bez pomoci Pavel Vejmola, Oto Kaplánek, Romana Krejčího s manželkou Monika Krejčí, Uličný Josef, mých synů Tomáš Berger a Lukáš Berger, a hlavně toho nejlepšího mechanika a manažera Petra Bergeová. Skvělé fotky mám od kluků Honza Stránský Photography a Radovan Stránký. Speciální poděkování Autoklub České republiky a Jan Koudelka za podporu.


Karel Berger 24.12.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar