Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Karel Berger hodnotí závody v Ústí a Itálii

V závodech automobilů do vrchu není Karel Berger žádným nováčkem. Za svoji kariéru vystřídal mnoho automobilů. V letošním roce vyjel se speciálem Osella PA21 JrB. Podívejme se, jak si vedl v Ústí nad Orlicí a na italském kopci Coppa Paolino Teodori.

„Ústí je můj domácí závod, bydlím za kopcem v Litomyšli, takže to mám fakt kousek. O to víc mě těší, že se nám podařilo dostat na bednu a udržet za sebou Davida Dědka. Ústecká trať našemu litrovému autu celkem vyhovuje, dokážeme s ním porážet i výkonnější speciály. Víkend jsem si užil a už se těším na další závody. Nejdůležitější bylo nepoškodit auto před závodem v Itálii a dál se učit s novou technikou. Předsevzetí zajet pod dvě minuty se dařilo každou závodní jízdu a z toho jsem měl velkou radost. V sobotu páté místo v MČR a první ve třídě. Neděle ale byla úplně jiný level. Po první závodní jízdě jsem v rámci MČR byl na čtvrtém místě se ztrátou na třetího jedna vteřina.


Po poradě s Tomášem Bergerem a se skutečností, že každou jízdu zrychlujeme, padlo rozhodnuti, jdeme do toho na 100 procent a zkusíme zajet 1.56min. Situace se změnila při nájezdu na start, kdy můj soupeř Hlavinka Josef měl poruchu na startu. V ten moment se změnila strategie na pohlídání si pozice a hlavně dojetí do cíle. I to někdy rozhoduje o výsledu a musíme se pochválit, že auto si na závody připravujeme precizně. Takže nakonec z toho bylo neskutečné třetí místo absolutně MČR. Můžeme slavit. Za týden odjíždíme do Ascoli v Itálii, do rodné země našeho auta.


Závody do vrchu Coppa Paolino Teodori 2022 je pro nás minulostí. A budeme dlouho na tento víkend vzpomínat. Konečně jsem viděl krásnou Glorii Andrea Vellei, perfektní JRB Giancarlo Maroni, vymazlenou Osellu Giuseppe Vacca a mnoho dalších vozů a jezdců, které jsem znal jen z videa. Sešlo se cca 200 účastníků závodů a po poslední jízdě jsme dojeli ve FIA Cupu na dobrém pátém místě E2-SC, devátém absolutně a25. mezi všemi auty. Spousta dobrých soupeřů skončila za námi a od těch před námi si vezmeme inspiraci.


Trať byla úplně něco jiného než v ČR. Uklouzaný povrch, velmi technická spodni část se změní ve velmi rychlou pasáž před cílem. A to vše s převýšením 400 metrů.



KB 28.6.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar