Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

KM Racing završil Dakarem sezonu a vstupuje do nové

Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek, mechanik Michal Mrkva a jejich žlutý kamion Liaz dojel do 19. ze 41 kamionů, které závod dokončily a z 55 kamionů, které 2. ledna stály na startu.

„Rallye Dakar nás důkladně prověřila a myslím, že jsme obstáli se ctí. Potvrdili jsme si, že jsme skvěle sehraný tým. Každý z nás ví, jaký je jeho úkol, všichni věříme v dobrý výsledek a jsme ochotni udělat pro něj maximum. Technika také fungovala obstojně. Získali jsme další podněty, jak auto vylepšit, aby za rok dokázalo jet ještě rychleji a spolehlivěji. Letos nás zabrzdila smolná kardanová hřídel. Zároveň jsem, jako pilot, načerpal množství cenných zkušeností, které mi dodaly jistotu pro příště. Celý rok chceme pokračovat v intenzivním tréninku, abychom posílili fyzičku, která, jak se ukázalo, je rozhodující zejména v krizovějších situacích,“ hodnotí letošní Rallye Dakar Martin Macík.

V sedlčanské dílně týmu KM Racing už se staví další závodní kamion. Tým současně dokáže zajistit servis a podporu i dalším jezdcům, kteří se chystají dakarské dobrodružství podstoupit. Už teď je v plánu, že v příštím ročníku rozšíří řady týmu Lukáš Kvapil, člen Dukly Praha, který se chystá slavnou rallye zdolat na motocyklu.
Lukáš Kvapil je bojovník tělem i duší a motorky ho doprovázejí už mnoho let v soukromém i pracovním životě. Byl členem motocyklové jednotky Hradní stráže. Nyní už je patnáct let příslušníkem vojenská policie a v různých funkcích se účastnil zahraničních válečných misí v zemích, jako je Irák nebo Afghánistán. I v armádě Lukáš působí jako instruktor speciální přípravy zahrnující i výcviku motocyklových jednotek.


Testování v Tunisu

Pro letošní rok je v plánu také pravidelné jarní testování závodních strojů v tuniské poušti, která svým terénem dobře simuluje prostředí písečných etap na Rallye Dakar. Jak už je dobrým zvykem, do Tunisu tým doprovodí i fanoušci a nadšenci, kteří si chtějí na vlastní kůži zkusit, jak trénink na Rallye Dakar v reálu vypadá, případně si chtějí otestovat své schopnosti. „Pravidelný trénink v Tunisu je pro nás důležitý, protože přímo v poušti otestujeme nová technická vylepšení našich strojů,“ popisuje Martin Macík starší, majitel týmu KM Racing.


Mezinárodní závody


Ještě před Dakarem posádka týmu KM Racing bodovala v mezinárodních závodech. Vítězství získala v Baja Drawsko 2015 a také v Baja Poland, druhé místo vybojovala v Baja Hungaria a Baja Bohemia 2015 a třetí skončila v rallye Baja Aragon 2015. Také závodní kilometry najeté během roku jsou důležitou součástí dakarské přípravy a KM Racing plánuje, že se i v letošním roce bude evropských závodů zúčastňovat. „Určitě plánujeme start v závodech, kterých jsme se účastnili loni. A vážně zvažujeme také účast v Silk Way Rally, která by měla vést z Moskvy do Pekingu,“ říká Martin Macík mladší.


KM Racing 25.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar