Juniorský mistr světa míří do Zlína
Martin Prokop prožívá šťastný srpen. Nejprve si při Finské rally zajistil světový juniorský titul, následně byl českými novináři vybrán do pozice jezdce, který na Barum Czech rally Zlín bude pilotovat speciál Peugeot 207 Super 2000 v rámci projektu BFGoodrich Drivers Team.
„Když jsem s rallysportem začínal, nedokázal jsem si to představit. Vyhrál jsem v minulosti několik juniorských i produkčních závodů, ale titul jsem získal poprvé. Vše se seběhlo rychle. Ale postupně nám všem v týmu dochází, co jsme vlastně dokázali. Je to odměna za těch pět let našeho snažení,“ vrací se k zisku titulu Martin Prokop.
Pro jihlavského jezdce bude start na „barumce“ premiérovým startem v seriálu Intercontinental Rally Challenge. „IRC samozřejmě sleduji i díky vstupu škodovky. Ale přestupu se zatím bráním, nechci jít tímto směrem. Nemám zkušenost s těmito soutěžemi. Mistrovství světa má pro mě stále svůj punc,“ přiznává člen týmu Jipocar Racing.
Kromě premiéry v IRC byl pro Martina Prokopa s Janem Tománkem test vozu Peugeot 207 Super 2000 prvním poznáním vozu specifikace Super 2000. „V minulosti jsem absolvoval jen pár kilometrů v roli spolujezdce na testu Jaromíra Tarabuse. Test s Peugeotem byl skutečným poznáváním vozu. A speciál belgického týmu Kronos určitě nezklamal. Peugeot je skutečný závoďák, výtečně funguje, lehce se ovládá, přesně jak jsem si představoval. Každým kilometrem jsem se s autem sžíval, fantastické jsou na dvoutisícovce hlavně brzdy,“ popsal Prokop, jenž naposledy startoval na barumce v roce 2006, kdy obsadil s Citroënem C2 S1600 páté místo.
„Myslel jsem si, že přechod do kokpitu Peugeotu bude jednodušší. Cítím, že mi budou chybět zkušenosti nejen s vozem, ale také s českými tratěmi. Ve velkých rychlostech si nebudu tak jistý, což u dvoutisícovky znamená nutnost ubrat a tím se ztrácí sekundy. Přesto půjdu do barumky s čistou hlavou, se snahou předvést co možná nejlepší výkon. Čím dřív auto lépe poznám a začnu mu věřit, tím pro celkový výsledek lépe. Ale neočekávám, že budu od začátku stíhat absolutní špičce,“ uzavřel úvahy Martin Prokop.
RO, 20.8.2009
Foto Zlin Press Petr Sagner
Pro jihlavského jezdce bude start na „barumce“ premiérovým startem v seriálu Intercontinental Rally Challenge. „IRC samozřejmě sleduji i díky vstupu škodovky. Ale přestupu se zatím bráním, nechci jít tímto směrem. Nemám zkušenost s těmito soutěžemi. Mistrovství světa má pro mě stále svůj punc,“ přiznává člen týmu Jipocar Racing.
Kromě premiéry v IRC byl pro Martina Prokopa s Janem Tománkem test vozu Peugeot 207 Super 2000 prvním poznáním vozu specifikace Super 2000. „V minulosti jsem absolvoval jen pár kilometrů v roli spolujezdce na testu Jaromíra Tarabuse. Test s Peugeotem byl skutečným poznáváním vozu. A speciál belgického týmu Kronos určitě nezklamal. Peugeot je skutečný závoďák, výtečně funguje, lehce se ovládá, přesně jak jsem si představoval. Každým kilometrem jsem se s autem sžíval, fantastické jsou na dvoutisícovce hlavně brzdy,“ popsal Prokop, jenž naposledy startoval na barumce v roce 2006, kdy obsadil s Citroënem C2 S1600 páté místo.
„Myslel jsem si, že přechod do kokpitu Peugeotu bude jednodušší. Cítím, že mi budou chybět zkušenosti nejen s vozem, ale také s českými tratěmi. Ve velkých rychlostech si nebudu tak jistý, což u dvoutisícovky znamená nutnost ubrat a tím se ztrácí sekundy. Přesto půjdu do barumky s čistou hlavou, se snahou předvést co možná nejlepší výkon. Čím dřív auto lépe poznám a začnu mu věřit, tím pro celkový výsledek lépe. Ale neočekávám, že budu od začátku stíhat absolutní špičce,“ uzavřel úvahy Martin Prokop.
RO, 20.8.2009
Foto Zlin Press Petr Sagner
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










