Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jordánská rallye - taktika Fordu slavila úspěch

Finové Hirvonen a Lehtinen s Focusem RS WRC vyhráli v Jordánsku svou první letošní soutěž MS. Posádka týmu BP Ford Abu Dhabi se tak vrátila na první místo průběžné tabulky, zatímco největší soupeř Loeb vypadl po havárii s Rautenbachem.

Úvod první etapy vyšel nejlépe Sordovi s Citroënem ,který vyhrál tři první zkoušky, dvakrát před Solbergem se Subaru, jednou před Lobem, jenž si připsal nejlepší čas ve čtvrté,m úseku. Ve zbývajících čtyřech zkouškách se dvakrát prosadil Loeb a jezdci s Fordy – Latvala a Hirvonen. Sordo si stabilním výkonem udržoval první příčku před svým týmovým kolegou Loebem, ale ne dlouho. V první zkoušce druhého dne Loeb zaútočil, vyhrál tři zkoušky za sebou a vedl s náskokem přes půl minuty před Sordem, Latvalou (+38,4), Hirvonenem (+38,4), Atkinsonem (2.14,8). Pak však přišlo něco, co by nevymyslel ani autor detektivek. Start a cíl další zkoušky byly od sebe vzdáleny pouhých 800 metrů, a zatímco Rautenbach (Citroën) jel na start, tak Loeb ji dokončil. Oba jezdci se v nepřehledné zatáčce střetli tak nešťastně, že oba museli z rallye odstoupit. Tomu se říká smůla.
V závěru druhé etapy sehrála nejdůležitější roli taktika. Ještě před poslední zkouškou byl první Latvala, 4,6 s před Hirvonenem, na kterého dalších 6,5 s ztrácel třetí Sordo s Citroënem.
Tým pečlivě sledoval Sordovy mezičasy a hlásil je oběma finským jezdcům, kteří před cílem zpomalili a „pustili“ Španěla před sebe. Tím si zajistili výhodnější pozici při startu do poslední etapy, kde jim Sordo naopak čistil trať.
Jezdci v sobotu absolvovali v krajině, ležící 400 metrů pod úrovní moře, 109,48 km při teplotě nad 35 °C, ale občas zamračená obloha chránila vozy i diváky alespoň částečně před výhní přímého slunce.
Latvala odstartoval do druhé etapy ze třetí pozice a na prvních čtyřech zkouškách zajel třikrát druhý čas, posunul se na druhou pozici a přiblížil se v tu chvíli opět vedoucímu Sordovi. Po první zkoušce druhé sekce se dostal do vedení, kde setrval do taktického manévru. „Už před soutěží jsme měli s týmem taktiku, že nebudeme v poslední etapě vyjíždět na trať jako první. Proto jsem před cílem zpomalil. I když jsem měl divný pocit, když jsem auto přibrzďoval, věřím, že to byla dobrá taktika. Až do té chvíle jsem jel naplno. Dopoledne jsem udělal pár chyb a nemohl jsem se dostat do pohody. Prostě jsem nestačil na Loeba. Za jedním horizontem vyjel do pole, naštěstí jsem nepoškodil auto.“

Na jordánském úspěchu týmu BP Ford Abu Dhabi sehrála velkou roli zmíněná taktika, Latvala a Hirvonen vpomalili a pustli před sebe Sorda. Tím ho odsoudili do pozice „čističe trati“, protože pak vyrážel v neděli na trať jako první. Oba jezdci Fordu měli výhodu hladší a méně zašpiněné stopy.
Jejich strategie se ukázala jako správná a již během první zkoušky se oba dostali před Španěla na své původní pozice. Latvalovi zkomplikovaly další boje problémy s podvozkem. Hirvonen však neměl důvod zpomalovat a na start poslední zkoušky, odjížděl s náskokem 23,7 sekundy před druhým Sordem.
„Strategie se nám vyplatila, ale do poslední erzety jsem jel s mírnou nervozitou. Neměl jsem Sordovy mezičasy a nevěděl jsem, jak rychle jede. Deset bodů jsem potřeboval a z hlediska vývoje šampionátu jde o skvělý výsledek. Musím zůstat nohama na zemi a snažit se být stále rychlejší a vítězit častěji,“ dodává finský jezdec.
Latvalovy naděje na vítězství skončily v druhé zkoušce poslední etapy, když při jízdě s poškozeným zavěšením levého zadního kola ztratil téměř minutu. Posádka se snažila závadu opravit, protože před sebou měla 41 kilometrový úsek. Velkým úspěchem bylo už to, že dojela až do jeho cíle, i když s desetiminutovou ztrátou na osmé pozici. Po návratu do servisu předvedli podobný kousek mechanici, kterým se v časovém limitu podařilo vyměnit převodovku, zadní diferenciál a celé zadní zavěšení.
„V první ranní erzetě jsem najel na kámen, ale nic jsem necítil.Teprve asi v polovině následujícího úseku praskl závěs zadního kola. V cíli jsme se pokoušeli stáhnout všechno k sobě řemenem, ale nedrželo to. Musel jsem jet ještě spoustu kilometrů s vyhnutým zadním kolem a měli jsme štěstí, že jsme dojeli do servisu. První dva dny jsem měl perfektní, ale dnešek už byl pro mě dlouhý. Jsem zklamaný, že jsem nepřivezl více bodů,“ přiznal v cíli Latvala

1.Hirvonen – LehtinenFord Focus RS4:02.47.9
2.Sordo – MartiCitroën C4 WRC+1.15,7
3.Atkinson – PrévotSubaru Impreza+5.00,4
4.Solberg – MenkerudFord Focus RS+7.35,8
5.Wilson – MartinFord Focus RS+10.41,7
6.Villagra – Perez CompancFord Focus RS+11.22,2
7.Latvala – AnttilaFord Focus RS+12.15,6
8.Galli – BernacchiniFord Focus RS+12.24,4
9.Al Qassimi – OrrFord Focus RS+19.05,7
10.Loeb – ElenaCitroen C4+23.38,1



Průběžné pořadí

JezdcibodyZnačkybody
1.Hirvonen35BP Ford57
2.Loeb30Citroën50
3.Atkinson28Subaru50
4.Latvala18Stobart Ford29
5.Sordo17Munchi Ford14



JL, 29.4.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar