Jean Joseph mistrem Evropy v rallye
U zeleného stolu se letos rozhodovala nejen o mistru světa ve formuli 1, ale také v mistrovství Evropy jezdců v automobilových soutěžích, neboť se čekalo na potvrzení výsledků z předposledního podniku Rallye Elpa.
Tam byl z prvního místa diskvalifikován Ital Travaglia pro nepovolený diferenciál svého Mitsubishi, čímž přišel prakticky o titul ME, který tak získal, po roce 2004, opět Simon Jean-Joseph s Citroënem C2 S1600.
„Jsem samozřejmě potěšen, je škoda, že jsme nemohli slavit hned po Rallye Antibes s Jackem Boyèrem, týmem PH Sport a Citroën Sport, kteří udělali všechno pro zisk titulu. Jsem hrdý na to, že jsem titul získal. Vždyť jsme na něm všichni tvrdě pracovali. Na začátku roku nebylo jisté, zda budeme závodit po celou sezonu. Citroën a naši partneři nám však plně důvěřovali.“
Manažer klientského programu Citroën Sport Yves Matton byl samozřejmě také spokojený s konečným výsledkem. „Výsledky z úvodu sezony nás povzbudily a rozhodli jsme se pokračovat v soutěži za podpory našich partnerů – Total a BFGoodrich a také Simonových partnerů. Chtěli jsme dokázat spolehlivost C2 Super 1600, což se nám podařilo.“
Ještě si zrekapitulujme, co titulu ME předcházelo (v závorce umístění v absolutní klasifikaci). Je třeba dodat, že do ME se započítávali body pouze jezdcům, kteří se předem přihlásili do celého šampionátu.
Výsledky
A jak viděl letošní rok Simon Jean Joseph, který pochází původem z Karibiku?
Už podruhé jste získal evropský titul. Který byl těžší?
Letos to bylo podstatně těžší. Tehdy jsme na S 1600 měli proti sobě ještě dvoulitrové kit cary, navíc se jelo kompletně na asfaltu. Letos byla situace jiná. Tenkrát byl výkonový rozdíl mezi vozy S1600 a S2000 menší než nyní, teď se navíc několikrát jelo i na šotolině.
Do sezony jste moc dobře neodstartoval
Hned na Mille Miglia nás zastavily technické problémy. V Turecku jsme zajeli několik dobrých časů, ale nebyli jsme schopni čelit vozům bojujícím ve skupině IRC Super 2000, i když jsme na jednotlivých rychlostních zkouškách zaostávali za čtyřkolkami jen zhruba půl sekundy na kilometr. Rychlostní průměry šplhaly přes 100 km/h. Taková vzpomínka na Finsko, akorát bez skoků. Poté jsme se vrátili na asfalt v Chorvatsku, kde jsme dojeli na stupních vítězů, což naše bodové konto výrazně posílilo. V Polsku jsme poprvé startovali s Citroënem C2 R2, ale i přes hladký průběh jsme proti vozům S1600 a R3 nevybojovali ani bod. Hodně zklamaný jsem byl z Ypres Rally, kde mě vystrašil shakedown a pak už jsem se nemohl dostat do tempa. Z pohledu celého šampionátu to se mnou rozhodně nevypadalo ideálně, ale měli jsme před sebou ještě pět podniků a ještě se mohlo stát cokoli.
Zlom přišel v Bulharsku?
Pokud jsme chtěli živit naději na titul dál, museli jsme dojet na stupních vítězů. Nakonec jsme byli druzí, jen 18 sekund za vítězem, pro něhož to byla domácí soutěž. Konečně nám začaly věci vycházet, navíc jsem cítil, že naplno využívám potenciál Citroënu C2 Super 1600. Na Madeiře jsme chtěli získat co nejvíc bodů, podařilo se nám vybojovat bonusové body, když jsme se na poslední vložce první etapy rozdílem dvou sekund dostali na průběžné třetí místo.
Pak jste měl náročný víkend v České republice
Barum Rallye patří mezi jedny z nejlepších vzpomínek na letošní sezonu. Problémy s brzdami nás připravily o více než tři minuty, které jsme ztráceli na konci první etapy. Další den jsme jeli naplno a výsledkem bylo páté místo v rámci ME. Dalším skvělým momentem byla Elpa Rallye. Jelo se nám skvěle zejména první den na asfaltu. Druhá část byla na šotolině, což už nebylo tak ideální. Byli jsme neustále v kontaktu s vozy S2000 a nakonec získali další druhé místo. Do francouzského Antibes jsme odjížděli s vidinou zisku titulu, ke kterému jsme potřebovali dojet na stupních vítězů. Nakonec jsme vybojovali znovu druhé místo.
Vedle evropského šampionátu jste se zúčastnil také některých podniků IRC, které jste s týmem Citroënu absolvoval hlavně kvůli propagaci. Co to pro vás znamenalo?
Mým úkolem bylo ukázat potenciál C2 S1600 a C2 R2 zejména v zemích, kde se nejede seriál mistrovství světa. Mohl jsem poznat nové soutěže, ve vzpomínkách mi zůstalo zejména Rusko, které jsem do té doby znal pouze z médií. Bylo příjemné vidět, kolik lidí se o rallye zajímá. Fenomenální byl slavnostní start v centru Saint Petersburku.
Konečné pořadí
JL, 28.11.2007
„Jsem samozřejmě potěšen, je škoda, že jsme nemohli slavit hned po Rallye Antibes s Jackem Boyèrem, týmem PH Sport a Citroën Sport, kteří udělali všechno pro zisk titulu. Jsem hrdý na to, že jsem titul získal. Vždyť jsme na něm všichni tvrdě pracovali. Na začátku roku nebylo jisté, zda budeme závodit po celou sezonu. Citroën a naši partneři nám však plně důvěřovali.“
Manažer klientského programu Citroën Sport Yves Matton byl samozřejmě také spokojený s konečným výsledkem. „Výsledky z úvodu sezony nás povzbudily a rozhodli jsme se pokračovat v soutěži za podpory našich partnerů – Total a BFGoodrich a také Simonových partnerů. Chtěli jsme dokázat spolehlivost C2 Super 1600, což se nám podařilo.“
Ještě si zrekapitulujme, co titulu ME předcházelo (v závorce umístění v absolutní klasifikaci). Je třeba dodat, že do ME se započítávali body pouze jezdcům, kteří se předem přihlásili do celého šampionátu.
Výsledky
| Rallye | Pořad.v ME | Celk.pořadí | Celk.vítěz |
| Mille Miglia | - | - | Basso (Fiat) |
| Turecko | 8 | 8 | Vouilloz (Peugeot) |
| Ina Delta | 3 | 3 | Sebalj (Mitsubishi) |
| Polsko | - | - | Svedlund (Mitsubishi) |
| Ypres | 3 | 12 | Rosetti (Peugeot) |
| Bulharsko | 2 | 2 | Illiev (Mitsubishi) |
| Madeira | 4 | 7 | Basso (Mitsubishi) |
| Barum | 5 | 7 | Kresta (Mitsubishi) |
| Elpa | 2 | 2 | Issik (Fiat) |
| Antibes | 2 | 2 | Travaglia (Fiat) |
A jak viděl letošní rok Simon Jean Joseph, který pochází původem z Karibiku?
Už podruhé jste získal evropský titul. Který byl těžší?
Letos to bylo podstatně těžší. Tehdy jsme na S 1600 měli proti sobě ještě dvoulitrové kit cary, navíc se jelo kompletně na asfaltu. Letos byla situace jiná. Tenkrát byl výkonový rozdíl mezi vozy S1600 a S2000 menší než nyní, teď se navíc několikrát jelo i na šotolině.
Do sezony jste moc dobře neodstartoval
Hned na Mille Miglia nás zastavily technické problémy. V Turecku jsme zajeli několik dobrých časů, ale nebyli jsme schopni čelit vozům bojujícím ve skupině IRC Super 2000, i když jsme na jednotlivých rychlostních zkouškách zaostávali za čtyřkolkami jen zhruba půl sekundy na kilometr. Rychlostní průměry šplhaly přes 100 km/h. Taková vzpomínka na Finsko, akorát bez skoků. Poté jsme se vrátili na asfalt v Chorvatsku, kde jsme dojeli na stupních vítězů, což naše bodové konto výrazně posílilo. V Polsku jsme poprvé startovali s Citroënem C2 R2, ale i přes hladký průběh jsme proti vozům S1600 a R3 nevybojovali ani bod. Hodně zklamaný jsem byl z Ypres Rally, kde mě vystrašil shakedown a pak už jsem se nemohl dostat do tempa. Z pohledu celého šampionátu to se mnou rozhodně nevypadalo ideálně, ale měli jsme před sebou ještě pět podniků a ještě se mohlo stát cokoli.
Zlom přišel v Bulharsku?
Pokud jsme chtěli živit naději na titul dál, museli jsme dojet na stupních vítězů. Nakonec jsme byli druzí, jen 18 sekund za vítězem, pro něhož to byla domácí soutěž. Konečně nám začaly věci vycházet, navíc jsem cítil, že naplno využívám potenciál Citroënu C2 Super 1600. Na Madeiře jsme chtěli získat co nejvíc bodů, podařilo se nám vybojovat bonusové body, když jsme se na poslední vložce první etapy rozdílem dvou sekund dostali na průběžné třetí místo.
Pak jste měl náročný víkend v České republice
Barum Rallye patří mezi jedny z nejlepších vzpomínek na letošní sezonu. Problémy s brzdami nás připravily o více než tři minuty, které jsme ztráceli na konci první etapy. Další den jsme jeli naplno a výsledkem bylo páté místo v rámci ME. Dalším skvělým momentem byla Elpa Rallye. Jelo se nám skvěle zejména první den na asfaltu. Druhá část byla na šotolině, což už nebylo tak ideální. Byli jsme neustále v kontaktu s vozy S2000 a nakonec získali další druhé místo. Do francouzského Antibes jsme odjížděli s vidinou zisku titulu, ke kterému jsme potřebovali dojet na stupních vítězů. Nakonec jsme vybojovali znovu druhé místo.
Vedle evropského šampionátu jste se zúčastnil také některých podniků IRC, které jste s týmem Citroënu absolvoval hlavně kvůli propagaci. Co to pro vás znamenalo?
Mým úkolem bylo ukázat potenciál C2 S1600 a C2 R2 zejména v zemích, kde se nejede seriál mistrovství světa. Mohl jsem poznat nové soutěže, ve vzpomínkách mi zůstalo zejména Rusko, které jsem do té doby znal pouze z médií. Bylo příjemné vidět, kolik lidí se o rallye zajímá. Fenomenální byl slavnostní start v centru Saint Petersburku.
Konečné pořadí
| 1.Simon Jean Joseph | Citroën C2 | 64 |
| 2.Volkan Issik | Fiat Grande Punto | 57 |
| 3.Roberto Travaglia | Mitsubishi Lancer/Fiat | 54 |
| 4.E.Garcia Ojeda | Preugeot 207 S2000 | 51 |
| 5.Michael Solowow | Mitsubishi Lancer | 46 |
JL, 28.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











