Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jari Huttunen vítězí s Hyundaiem českého týmu

Finové Jari Huttunen a Mikko Lukka vyhráli kategorii WRC3 na Italské rally na Sardinii a zároveň byli nejrychlejší posádkou s vozem specifikace R5 na trati závodu Mistrovství světa. Ještě před tím získali titul polských šampion. A to vše s vozem Hyundai i20 R5 týmu Kowax Racing Martina Vlčka.

Jari Huttunen a Mikko Lukka si zapsali do statistik další vynikající výsledek. Jejich premiéra v Rally Italia Sardegna se proměnila ve vítězství v kategorii WRC3. Mají tedy (vedle úspěchu na Švédské rally) na svém kontě dvě letošní vítězství, což je nejvíce v konkurenci dalších účastníků světového seriálu WRC3.


Zároveň tak učinili důležitý krok k opětovnému převzetí pozice lídra, neboť jejich ztráta na tandem Bulacia Wilkinson / Der Ohannesian (Citroën C3 R5) je pouhé dva body.

Na šotolinových tratích Sardinie čelili nejlepší světoví jezdci extrémně obtížnému úkolu. Rychlostní zkoušky se ukázaly jako velmi náročné nejen pro posádky, ale hlavně pro závodní vozy. Před startem deklarovali, že chtějí jet rychle, ale zároveň bezpečně, bez nadměrného rizika. Jak ukázaly všechny tři etapy, důsledně dodrželi stanovený plán a zároveň dosahovali skvělých časů. V pátek vyhráli jednu rychlostní zkoušku, v sobotu, po devátém testu, se posunuli do čela výsledkové listiny. Během rally došlo k několika změnám ve vedení mezi Jarim Huttunenem a Oliverem Solbergem. Finové se vrátili v sobotu večer opět na první místo a toto umístění udrželi až do cíle.


Neděli pak charakterizoval duel dvou týmů, zajímavý zejména z pohledu polských fanoušků. Na posledních čtyřech zkouškách nabralo soupeření aktuálního (Huttunen) a bývalého mistra Polska (Kajetanowciz) velkou dynamiku. Čtyřnásobný mistr Polska a trojnásobný evropský šampión Kajetan Kajetanowicz se Škodou Fabia na svého rivala zatlačil, ale Huttunen kontroloval efektivní a bezchybnou jízdou. Posádka vozu Hyundai i20 R5, připravovaného týmem Kowax 2Brally, se v druhém průjezdu předposlední zkoušky zlepšila o 23 vteřin a byla krok o vítězství. Navíc Kajetanowicze a Szczepaniaka zpomalil defekt, takže krátká 6,89 km měřící Power Stage (z celkové délky 238,84 km) se zdála být pouhou formalitou. Zástupci týmu Hyundai Poland Racing však neponechali nic náhodě, nikterak nepolevili a mohli se radovat z triumfu.


Výsledný čas Finů zároveň stačil na skvělou osmou příčku v absolutní klasifikaci, hned za speciály kategorie WRC. Jako nejvýše postavená posádka s vozem R5 tak zároveň opanovala skupinu RC2. Osmá příčka je jejich nejlepším výsledkem v celkové klasifikaci na závodě mistrovství světa.


Hyundai Poland Racing tak přidal k oslavě polského titulu, prvního místo v klasifikaci značek a třetí příčky mezi sponzorskými týmy RSMP, další skvělý výsledek na těžkých šotolinových tratích Sardinie. Korejský výrobce měl i další důvod k radosti, když jeho posádky získaly v 17. Rally Italia Sardegna 2020 double. Vozy Hyundai i20 Coupe WRC (posádky Dani Sordo / Carlos del Barrio a Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul) obsadily první a druhé místo absolutně.



Jari Huttunen: Sardinie má nádherné výhledy a atmosféru, ale také jedinečné a obtížné rychlostní zkoušky. Spousty ostrých velkých kamenů, pomalé, velmi náročné pasáže se střídají s rychlými úseky, s množstvím horizontů a skoků. Pro někoho, kdo zde startoval poprvé, to byly opravdu náročné podmínky. S každým kilometrem a absolvovanou zkouškou jsme se cítili lépe a naše tempo rostlo. Ale nemohli jsme si dovolit ani na moment nějaké rozptýlení. V těchto fázích nám svými radami hodně pomohl Marcus Grönholm. Naším plánem bylo jet stabilně, vyrovnaně, ale bez zbytečného rizika a chyb. Většina startovního pole se potýkala s problémy, nějaké incidenty se nevyhnuly ani nám, ale dobře rozjetý závod jsme si nechtěli nechat promarnit. Je to obrovský úspěch pro mě i pro celý tým. Jsem rád i za Hyundai, že jsme získali pro značku další vítězství. Odvážím si neocenitelné zkušenosti a překrásné vzpomínky. Děkuji Mikkovi a všem, kdo se podíleli na našem triumfu na Sardinii, soupeřům pak za skvělé souboje!


17. Rally Italia Sardegna 2020 – klasifikace WRC 3:
1. Jari Huttunen / Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) 2:50:19.2
2. Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) + 1:21.2
3. Marco Bulacia Wilkinson / Marcelo Der Ohannesian (Citroën C3 R5) + 2:07.5
4. Umberto Scandola / Guido D'Amore (Hyundai i20 R5) + 5:45.3
5. Alberto Heller / Marc Marti (Ford Fiesta Rally2) + 9:36.3
6. Oliver Solberg / Aaron Johnston (Škoda Fabia Rally2 evo) + 10:15.0


Pozn.redakce: Pro lepší přehled uvádíme výsledky skupiny WRC2, kam spadají všechny automobily R5, bez ohledu, zda jsou tovární nebo soukromé a do jaké skupiny se přihlásili
1.Huttunen – LukkaHyundai i20 R52:5019,2
2.Kajetanowicz – SzcepaniakŠkoda Fabia+1:21,2
3.Tidemand – PontusŠkoda Fabia+1:39.2
4.Bulacia – der OhannesianCitroën C3 R5+2:07.5
5.Veiby – AnderssonHyundai i20 R5+2:08.0
6.Brynildsen – MinorŠkoda Fabia+2:28.9
7.Ostberg – EriksenCitro§en C3 R5+3:47,5
8. Scandola – DˇAmoreHyundai i20 R5+5:45.3




Průběžné pořadí seriálu WRC 3 (po Rally Italia Sardegna):


1. Marco Bulacia Wilkinson / Marcelo Der Ohannesian (Citroën C3 R5) 70 bodů
2. Jari Huttunen / Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) 68
3. Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) 55
4. Oliver Solberg / Aaron Johnston (VW Polo GTI R5) 47
5. Nicolas Ciamin / Yannick Roche (Citroën C3 R5) 28



Jari Huttunen a Mikko Lukka jsou Mistry Polska

Na cílové rampě 48. Rajdu Swidnického - Krause se oficiálně uzavřela letošní sezona polského šampionátu v rally. Skončila velkým úspěchem posádky Jari Huttunen - Mikko Lukka. Posádka stáje Hyundai Poland Racing se raduje ze zisku titulu polských šampionů. Doposud v historii polského mistrovství získali domácí titul pouze dva zahraniční jezdci (Lelio Lattari a Bryan Bouffier) a tři spolujezdci (Jean-Marc Fortin, Erwin Mombaerts a Xavier Panseri). Jari a Mikko se zapíší do těchto statistik jako první reprezentanti Finska.

Posádka speciálu Hyundai i20 R5, připravovaného týmem Kowax racing byla po dvou triumfech blízko i k vítězství ve třetím a posledním závodě sezóny, ale do výsledků promluvil defekt v závěrečné fázi soutěže. Průběh dne byl dramatický i v důsledku silné bouřky před druhou nedělní speciálkou. Bylo těžké najít alespoň jednu posádku, která se ubránila v takových podmínkách a potřebné rychlosti chybám. Finové také zažili děsivě vypadající incident, když kvůli výletu z trati ztratili více než 40 sekund a tím přišli o vedoucí postavení. To však nic neubralo ze šancí na polský titul a v dalším průběhu dali svým soupeřům jasný signál, že se s nimi musí dále počítat.

Dvě vítězství v následujících rychlostních zkouškách stačily k tomu, aby finský tandem opět získal náskok na Grzegorze Grzyba a Michała Poradzisze. Když do cíle ve Swidnici chybělo už jen 12,5 km, vedoucí dvojici dělilo 4,8 sekundy. S defektem pneumatiky však Finové nebyli schopni vedení ubránit. Přesto 21 bodů, získaných za druhé místo, stačilo k získání nejcennější polské trofeje. Na stupních vítězů RSMP 2020 je doplnili Grzyb - Poradzisz (Škoda Fabia Rally2 evo) a bratři Lukasz a Tomasz Kotarbové (Citroën C3 R5) – o bod před čtvrtými Lukaszem Byskiniewiczem a Zbigniewem Cieslarem (Hyundai i20 R5). Ambice, důslednost a efektivita, toto vše Jari Huttunen předvedl v premiérové sezóně fanouškům, kteří si letošní rok budou jistě dlouho pamatovat.

Jari Huttunen: Dnešek se pro nás stal stejně krásný jako dramatický. Včera jsme závodili v bezpečném tempu a snažili se zbytečně neriskovat. Také v neděli ráno jsme dobře odstartovali a rally se pro nás vyvíjela zdárně. Co pak nám všem způsobilo počasí, bylo extrémní, až šílené. Měli jsme v jeden moment velké štěstí, naštěstí ani auto moc neutrpělo, i když citelná ztráta situaci dramaticky změnila. Nebylo moc prostoru pro nějaké kalkulace, opět jsme se pokusili získat opětovný náskok. Tým rychle opravil poškozený vůz, takže jsme se vrátili do soutěže v plné síle. První místo na stupních vítězů bylo opravdu blízko. Toužil jsem získat v sezoně i třetí vítězství, bojovali jsme o něj až do samotného konce. Nejdůležitější je, že i tváří v tvář zmíněným problémům a dobrodružství jsme dosáhli na vyřčený cíl a sáháme po cenném titulu. Je to úžasný pocit, stali jsme se polskými šampióny. Beru to jako ocenění velké skupiny lidí, kteří nám důvěřovali a tvrdě pro nás pracovali. Jsem hrdý na to, že jsme pro Hyundai Poland Racing získali titul, stejně tak úspěch patří i značce Hyundai. V této sezoně pro nás bylo tolik nového, ale v této náročné výzvě, uspět na polských asfaltech jsme nejen obstáli, ale zároveň získali další cenné zkušenosti, což mě neustále jezdecky posouvá dál.



Výsledky 48. Rajd Swidnicki - Krause 2020:

1. Grzegorz Grzyb / Michał Poradzisz (Škoda Fabia Rally2 evo) 1:10:50.9
2. Jari Huttunen / Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) + 19.8
3. Sylwester Płachytka / Jacek Nowaczewski (Škoda Fabia Rally2 evo) + 21.9
4. Kacper Wróblewski / Jakub Wróbel (Škoda Fabia Rally2 evo) + 30.4
5. Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (Citroën C3 R5) + 1:08.0


Celkové pořadí

1. Jari Huttunen / Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) 93 bodů
2. Grzegorz Grzyb / Michał Poradzisz (Škoda Fabia Rally2 evo) 85
3. Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (Citroën C3 R5) 53
4. Łukasz Byśkiniewicz / Zbigniew Cieślar (Hyundai i20 R5) 52
5. Marcin Słobodzian / Robert Hundla (Hyundai i20 R5) 47



PR 13.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar