Jarek Orsák - naděje z Valašska
Velmi krátce se Jaroslav Orsák pohybuje v kolotoči domácího rallysportu. Loňská sezona byla jeho třetí, a na konci roku byl důvod k oslavám. Vedle vítězství na závěrečném podniku ve Vsetíně, vybojoval také titul mezi juniory.
Do loňské sezony vstupoval Jaroslav Orsák vstupoval s Romanem Peškem a Mitsubishi Lancer EVO VII. V průběhu roku došlo ke dvěma zásadním změnám, nejdříve došlo k výměně spolujezdce za Karla Vajíka a v závěru roku vyměnil dosavadní vůz za novější Lancer Evo IX.
Třiadvacetiletý jezdec se s novým vozem rychle sžil. Při prvním startu jej o vítězství připravil defekt. Podruhé už zamotal hlavu soupeřům a na posledním podniku malého mistrovství ve Vsetíně zvítězil. „S myšlenkou startovat s devítkou jsem si pohrával delší dobu, ale vysoká pořizovací cena byla nepřekonatelným mezníkem. Proto pro mne koupě vozu byla ohromnou radostí, byť k ní došlo až v závěru sezony. V rallye stále sbírám zkušenosti, a tak je možná i dobře, že jsem do devítky usedl až na poslední tři podniky,“ popsal sled událostí valašský jezdec.
A jak hodnotí Jarek právě skončenou sezonu? „Z pohledu celkového výsledku by se dalo hovořit o úspěšném roce. Pokud se podívám na sezonu podrobněji, tak to zdaleka nebylo až tak jednoduché. Neúspěchy, které nás provázely půl sezóny se promítly i na psychice celého týmu. Měl jsem období, kdy bych se vším nejradši praštil. V této chvíli mě podržela hlavně rodina. V mezinárodním mistrovství jsem obsadil absolutně 26.příčku, ve skupině N pak 22.příčku a stejné umístění mi patří i ve třídě N4. V malém mistráku jsem startoval třikrát a dosáhl na absolutně 7.místo. Ve skupině N a třídě N4 to pak páté. Velmi mne těší juniorský mistrovský titul. Do nové sezony vstupuji s národní prioritou, navíc jsem se také stal reprezentantem ČR,“ zhodnotil rok Jaroslav Orsák.
Během roku startoval ve všech třech domácích mistrovstvích. V mezinárodním šampionátu startoval mimo Rally Šumava ve všech soutěžích. V rakouském Freistadtu, stejně jako v Českém Krumlově havaroval, startu v Klatovech zabránily zdravotní potíže a technické problémy byly i za nulovým ziskem v Mladé Boleslavi a Příbrami. Body si připsal za 12. celkové místo ve třídě N4 na Horácké rally v Třebíči. Životní výsledek zajeli Orsák a Vajík při Barum rally. „Do Zlína se sjela skvělá konkurence a jako obvykle byla připravena velmi těžká trať. To vše nás všechny hodně motivovalo. Před startem jsem si říkal, že bych mohl závod dokončit do dvacátého místa celkově. Že to bude ale až tak vysoko, o tom jsem nesnil. Během závodu jsme dojížděli starší gumy, protože nových sad moc nebylo. Díky problémům s přehříváním motoru se na poslední zkoušce, deset kilometrů před cílem, rozpadlo turbo a v té chvíli se před nás dostali Odložilík i Barvík. Nebýt smůly, tak jsem mohl být čtvrtým mezi Čechy a desátý celkově. Přesto si výsledku hodně cením, neboť to bylo v období, kdy jsem jel ještě se sedmičkou," říká Jaroslav Orsák.
Zároveň startoval ve třech podnicích mistrovství ČR.V Pelhřimově bojoval ještě se starou sedmičkou a v cíli skončil šestý. Stejný vůz měl k dispozici i ve Vyškově, ale zdravotní problémy mu nedovolily rallye dokončit, přesto bodoval díky pravidlům super rally. Pak přišel závod snů. Při druhém startu s devítkou zaznamenal první vítězství v absolutním pořadí ve Vsetíně, poznamenané rozmary počasí a pneumatikovou loterií. Dvě zkoušky před koncem posbíral informace od špiona na trati a rozhodl se pro riskantní volbu pneumatik. Zatímco všichni obuli intermédia, Orsák zvolil lehce nařezané slicky. Další důležitá volba padla z úst Karla Vajíka, který zavelel zatáhnout. „Předposlední erzetu jsem zajel hodně rychle a v cíli z toho byl nejrychlejší čas. Před závěrečnou zkouškou jsem volal otci, který byl u internetu a sledoval časy. Tam ovšem naskočily špatné časy a otec mi sdělil, že jsem osm sekund od třetího místa. Proto jsem se rozhodl jít po tomto fleku. O správných časech jsem se dozvěděl až později, ale to už bylo rozhodnuto. Poslední zkoušku s cílem ve Vesníku jsme jeli velmi rychle. Při sjezdu do cíle jsem jel doslova přes mrtvoly a cestou jsem kácel dřevěné kolíky vytyčující trať. Že budeme v cíli první, jsme netušili. Je to nádherný pocit. Všichni vepředu měli během dvou dnů drobné potíže a čelo závodu bylo pořád vyrovnané“.
„V sezoně 2008 plánujeme starty s Mitsubishi Lancer EVO IX na podnicích v českém a slovenském mistráku. V plánu jsou podniky Evropského rally poháru, od kterých si slibujeme další sbírání zkušeností,“shodují se Orsák a Vajík.
MV, 10.1.2008
Třiadvacetiletý jezdec se s novým vozem rychle sžil. Při prvním startu jej o vítězství připravil defekt. Podruhé už zamotal hlavu soupeřům a na posledním podniku malého mistrovství ve Vsetíně zvítězil. „S myšlenkou startovat s devítkou jsem si pohrával delší dobu, ale vysoká pořizovací cena byla nepřekonatelným mezníkem. Proto pro mne koupě vozu byla ohromnou radostí, byť k ní došlo až v závěru sezony. V rallye stále sbírám zkušenosti, a tak je možná i dobře, že jsem do devítky usedl až na poslední tři podniky,“ popsal sled událostí valašský jezdec.
A jak hodnotí Jarek právě skončenou sezonu? „Z pohledu celkového výsledku by se dalo hovořit o úspěšném roce. Pokud se podívám na sezonu podrobněji, tak to zdaleka nebylo až tak jednoduché. Neúspěchy, které nás provázely půl sezóny se promítly i na psychice celého týmu. Měl jsem období, kdy bych se vším nejradši praštil. V této chvíli mě podržela hlavně rodina. V mezinárodním mistrovství jsem obsadil absolutně 26.příčku, ve skupině N pak 22.příčku a stejné umístění mi patří i ve třídě N4. V malém mistráku jsem startoval třikrát a dosáhl na absolutně 7.místo. Ve skupině N a třídě N4 to pak páté. Velmi mne těší juniorský mistrovský titul. Do nové sezony vstupuji s národní prioritou, navíc jsem se také stal reprezentantem ČR,“ zhodnotil rok Jaroslav Orsák.
Během roku startoval ve všech třech domácích mistrovstvích. V mezinárodním šampionátu startoval mimo Rally Šumava ve všech soutěžích. V rakouském Freistadtu, stejně jako v Českém Krumlově havaroval, startu v Klatovech zabránily zdravotní potíže a technické problémy byly i za nulovým ziskem v Mladé Boleslavi a Příbrami. Body si připsal za 12. celkové místo ve třídě N4 na Horácké rally v Třebíči. Životní výsledek zajeli Orsák a Vajík při Barum rally. „Do Zlína se sjela skvělá konkurence a jako obvykle byla připravena velmi těžká trať. To vše nás všechny hodně motivovalo. Před startem jsem si říkal, že bych mohl závod dokončit do dvacátého místa celkově. Že to bude ale až tak vysoko, o tom jsem nesnil. Během závodu jsme dojížděli starší gumy, protože nových sad moc nebylo. Díky problémům s přehříváním motoru se na poslední zkoušce, deset kilometrů před cílem, rozpadlo turbo a v té chvíli se před nás dostali Odložilík i Barvík. Nebýt smůly, tak jsem mohl být čtvrtým mezi Čechy a desátý celkově. Přesto si výsledku hodně cením, neboť to bylo v období, kdy jsem jel ještě se sedmičkou," říká Jaroslav Orsák.
Zároveň startoval ve třech podnicích mistrovství ČR.V Pelhřimově bojoval ještě se starou sedmičkou a v cíli skončil šestý. Stejný vůz měl k dispozici i ve Vyškově, ale zdravotní problémy mu nedovolily rallye dokončit, přesto bodoval díky pravidlům super rally. Pak přišel závod snů. Při druhém startu s devítkou zaznamenal první vítězství v absolutním pořadí ve Vsetíně, poznamenané rozmary počasí a pneumatikovou loterií. Dvě zkoušky před koncem posbíral informace od špiona na trati a rozhodl se pro riskantní volbu pneumatik. Zatímco všichni obuli intermédia, Orsák zvolil lehce nařezané slicky. Další důležitá volba padla z úst Karla Vajíka, který zavelel zatáhnout. „Předposlední erzetu jsem zajel hodně rychle a v cíli z toho byl nejrychlejší čas. Před závěrečnou zkouškou jsem volal otci, který byl u internetu a sledoval časy. Tam ovšem naskočily špatné časy a otec mi sdělil, že jsem osm sekund od třetího místa. Proto jsem se rozhodl jít po tomto fleku. O správných časech jsem se dozvěděl až později, ale to už bylo rozhodnuto. Poslední zkoušku s cílem ve Vesníku jsme jeli velmi rychle. Při sjezdu do cíle jsem jel doslova přes mrtvoly a cestou jsem kácel dřevěné kolíky vytyčující trať. Že budeme v cíli první, jsme netušili. Je to nádherný pocit. Všichni vepředu měli během dvou dnů drobné potíže a čelo závodu bylo pořád vyrovnané“.
„V sezoně 2008 plánujeme starty s Mitsubishi Lancer EVO IX na podnicích v českém a slovenském mistráku. V plánu jsou podniky Evropského rally poháru, od kterých si slibujeme další sbírání zkušeností,“shodují se Orsák a Vajík.
MV, 10.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











