Jänner rallye zcela jasně pro Pecha
Jestliže někdo čekal zajímavý souboj Václava Pecha s Raimundem Baumschlagerem na Jänner rallye, úvodní soutěži českého šampionátu byl možná zklamán. Náš jezdec neměl tentokrát konkurenci, zatímco rakouský mistr soutěž nedokončil.
Ještě před startem odřekli účast mj. Polák Kuchar, Fin Paasonen, náš Cais a místo 150 posádek se jich dostavilo do Freistadtu 108. A na rozdíl od loňska se letos závodilo na suchém či mokrém asfaltu, případně pokrytým „vytahanou“ šotolinou a blátem.
První čtyři zkoušky vyhrál Pech a hned se ujal vedení s náskokem dobrých 20 sekund před Baumschlagerem. Poté jako by trochu zvolnil a do konce první páteční etapy přidal už jen dva nejrychlejší časy, což mu stačilo na minutový náskok před rakouským jezdcem a Gassnerem, všichni na Mitsubishi Lancer Evo 9. Také další příčky patřily po první etapě vozům Mitsubishi v pořadí Wittmann (+2.43,1), Arazim (+3.23,9), Semerád (+3.26,8), Štajf (+3.37,1), Trojan (+4.23,9).
Zbývající zkoušky si mezi sebou rozdělili výborný Pavel Valoušek (4) a Baumschlager (1). Během prvního dne se na dalších místech postupně střídali jako na houpačce Gassner, Wittmann, Mörtl, Hideg, Blomqvist (všichni Mitsubishi) a Mörtl, který však pro poruchu Subaru Impreza nedokončil úvodní prolog, a tak bojoval nejen s tratí ale hlavně s časovou ztrátou až musel nakonec vzdát ze 17. příčky, na kterou se dostal ze 104. pozice. S přibývajícími kilometry se z výsledkové listiny postupně vytráceli Švéd Blomqvist (6.), Maďar Hideg (5.) a v poslední zkoušce ještě havarovali druhý Valoušek a Němec Burkaart, do té doby nejrychlejší muž dvoukolek.
Vzhledem k systému SuperRallye mohli však oba nastoupit také v sobotu, ale zatíženi pětiminutovou penalizací. Tento systém je tak trochu nespravedlivý vůči jezdcům, kteří absolvují celou soutěž a výsledky se stávají zkreslené. Kde jsou ty časy, kdy byli klasifikováni pouze jezdci, kteří absolvovali celou trať.
Zvláště Valoušek začal stahovat svoji ztrátu, vyhrál pět zkoušek a výborným výkonem v posledním úseku předstihl ještě čtvrtého Arazima a skončil hned za trojicí Pech, Gassner a Wittmann jun. Po odstoupení Baumschlagera hned v první sobotní zkoušce kvůli převodovce vyhráli zbývající sobotní zkoušky Pech a Gassner. Václav Pech s Petrem Uhlem si během soboty už jen hlídali druhého Gassnera, neboť další jezdci měli více než tříminutovou ztrátu. Třetí příčku nakonec vybojoval Franz Wittmann junior, k čemuž mu tak trochu pomohla havárie čtvrtého v pořadí Josefa Semeráda, tři zkoušky před cílem.
V kategorii dvoukolek byl nejrychlejší Tarabus se Suzuki Ignis (13.) před Petákem s Renaultem Clio (15.), Tlusťákem s Citroënem Saxo (17.) a Burkaartem s Citroënem C2. Nejlepším jezdcem s historickým vozidlem byl Klausner s Audi Coupe quattro na 21.místě. Více o rallye na www.ewrc.cz
Výsledky
AH, 14.1.2007
První čtyři zkoušky vyhrál Pech a hned se ujal vedení s náskokem dobrých 20 sekund před Baumschlagerem. Poté jako by trochu zvolnil a do konce první páteční etapy přidal už jen dva nejrychlejší časy, což mu stačilo na minutový náskok před rakouským jezdcem a Gassnerem, všichni na Mitsubishi Lancer Evo 9. Také další příčky patřily po první etapě vozům Mitsubishi v pořadí Wittmann (+2.43,1), Arazim (+3.23,9), Semerád (+3.26,8), Štajf (+3.37,1), Trojan (+4.23,9).
Zbývající zkoušky si mezi sebou rozdělili výborný Pavel Valoušek (4) a Baumschlager (1). Během prvního dne se na dalších místech postupně střídali jako na houpačce Gassner, Wittmann, Mörtl, Hideg, Blomqvist (všichni Mitsubishi) a Mörtl, který však pro poruchu Subaru Impreza nedokončil úvodní prolog, a tak bojoval nejen s tratí ale hlavně s časovou ztrátou až musel nakonec vzdát ze 17. příčky, na kterou se dostal ze 104. pozice. S přibývajícími kilometry se z výsledkové listiny postupně vytráceli Švéd Blomqvist (6.), Maďar Hideg (5.) a v poslední zkoušce ještě havarovali druhý Valoušek a Němec Burkaart, do té doby nejrychlejší muž dvoukolek.
Vzhledem k systému SuperRallye mohli však oba nastoupit také v sobotu, ale zatíženi pětiminutovou penalizací. Tento systém je tak trochu nespravedlivý vůči jezdcům, kteří absolvují celou soutěž a výsledky se stávají zkreslené. Kde jsou ty časy, kdy byli klasifikováni pouze jezdci, kteří absolvovali celou trať.
Zvláště Valoušek začal stahovat svoji ztrátu, vyhrál pět zkoušek a výborným výkonem v posledním úseku předstihl ještě čtvrtého Arazima a skončil hned za trojicí Pech, Gassner a Wittmann jun. Po odstoupení Baumschlagera hned v první sobotní zkoušce kvůli převodovce vyhráli zbývající sobotní zkoušky Pech a Gassner. Václav Pech s Petrem Uhlem si během soboty už jen hlídali druhého Gassnera, neboť další jezdci měli více než tříminutovou ztrátu. Třetí příčku nakonec vybojoval Franz Wittmann junior, k čemuž mu tak trochu pomohla havárie čtvrtého v pořadí Josefa Semeráda, tři zkoušky před cílem.
V kategorii dvoukolek byl nejrychlejší Tarabus se Suzuki Ignis (13.) před Petákem s Renaultem Clio (15.), Tlusťákem s Citroënem Saxo (17.) a Burkaartem s Citroënem C2. Nejlepším jezdcem s historickým vozidlem byl Klausner s Audi Coupe quattro na 21.místě. Více o rallye na www.ewrc.cz
Výsledky
1. Pech – Uhel | Mitsubishi Lancer Evo9 | 02:49.12,6 |
2. Gassner – Thannhäuser | Mitsubishi Lancer Evo9 | +1.47,7 |
3. Wittmann – Ettel | Mitsubishi Lancer Evo8 | +3.18,4 |
4. Valoušek – Hrůza | Mitsubishi Lancer Evo8 | +5.03,2 |
5. Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer Evo9 | +5.42,1 |
6. Trojan – Řihák | Mitsubishi Lancer Evo9 | +6.28,4 |
7. Keferböck – Purz | Mitsubishi Lancer Evo6 | +7.40,2 |
8. Tahko – Weissengruber | Mitsubishi Lancer Evo9 | +8.29,4 |
9. Štěpánek – Omelka | Subaru Impreza | +8.42,0 |
10. Štajf – Černoch | Subaru Impreza | +10.11,6 |
AH, 14.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout