Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jänner rally - Kajto Kajetanowicz neměl soupeře

Už dlouho nebylo na rakouské Jänner rallye tolik sněhu, jako letos, ale bohužel jezdecké obsazení dost pokulhávalo za posledními dvěma ročníky. Opravdu špičkových jezdců bylo na stratu jako šafránu, vlastně jen dva – Polák Kajetanowicz a Ir Breen, černým koněm byl Francouz Lefebvre.

Ale hned po první zkoušce se Jänner rally přeměnila v „one man show“ Kajetana Kajetanowicze s Fordem Fiesta R5. Po několika kilometrech totiž opustil trať Breen s továrním Peugeotem 208 T16 a připsal si tak další nedokončenou rallye. Možná se budou muset Francouzi pomalu porozhlédnout po jiném jezdci. Do soutěže se sice vrátil druhý den, ale časy nikterak neoslnil (pohyboval se mezi 3. až 6. časem, ale s velkou časovou ztrátou).

Juniorský mistr světa Stephane Lefebvre s Citroënem DS3 R5 se také v úvodu vydal mimo trať, ale podařilo se mu vrátit na cestu, byť s více než tři a půl minutovou ztrátou. Tím klesl až na 17.místo, z kterého se probojoval na šesté, což bylo maximum. Před závěrečnou zkouškou byl pak ze soutěže vyloučen pro překročení časového limitu.
Kajto, jak Poláci přezdívají v současné době nejlepšímu svému jezdci, vyhrával jednu zkoušku za druhou a neuvěřitelným způsobem zvyšoval náskok, nikoliv však o sekundy, ale rovnou o minuty. Ani v nejmenším jeho tempu nikdo nestačil. Nejlepším důkazem je výsledková listina.

Druhé místo si od začátku držel Conzani s obstarožním Peugeotem 207 S2000 a ani on neměl moc práce s udržením této pozice, protože třetí Jaromír Tarabus se Škodou Fabia S2000 byl po polovině soutěže za ním o dvě a půl minuty.

Ztrátu z první zkoušky způsobené technickými problémy Fordu Fiesta R5 zlínského M-Sportu doháněl Ukrajinec Alexej Lukyanuk. Ze 23. pozice se posunul hned za Tarabuse.
Také v úterý pokračoval Kajetenowicz ve spanilé jízdě, když vyhrál sedm rychlostních zkoušek a po zásluze zvítězil s neuvěřitelným náskokem sedmi minut. V posledním úseku již neriskoval a v pohodě nechal nejrychlejší čas Lukyanukovi, který se tak posunul až na třetí místo před Jaromíra Tarabuse.

Pokud se podíváme na součet časů ze všech rychlostních zkoušek, tak by druhé místo obsadil nestárnoucí Raimund Baumchlager se Škodou Fabia S2000, ale startoval pouze v národním šampionátu. A jako pátý by byl klasifikován Simon Wagner s letitou Mazdou 323, která patří spíš už mezi historiky…To nepotřebuje komentář.

Úvodní soutěž evropského šampionátu naznačila, že si o kvalitním šampionátu můžeme nechat jen zdát. Jsme zvědavi, jak se s Evropou vypořádají koncem srpna ve Zlíně, kdy naše špička případně kvalitní zahraniční jezdci, vyrazí na trať až někdy čtyřicet minut po „Evropanech“.

1.Kajetanowicz – BaranFord Fiesta R502:50:52.6
2.Consani – VilmotPeugeot 207 S2000+7:07.4
3.Lukyanuk – ChervonenkoFord Fiesta R5+8:28.1
4.Tarabus – TrunkátŠkoda Fabia S2000+8:48.8
5. Fischerlehner – UnterwegerMitsubishi Lancer+22:38.6
6.Hirschi – LandaisPeugeot 208 T16+27:26.9
7.Tlusťák – KučeraŠkoda Fabia S2000+27:29.7
8.Štajf – RajnohaSubaru Impreza STI+28:18.6
9.Botka – MihalikMitsubishi Lancer Evo IX+30:38.5
10.Raoux – EscartefigueFord Fiesta R5+35:00.5




JL,7.1.2015

Foto Dalibor Benych
www.benych.cz

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar