Jakeš - doufám, že budu mít štěstí
Výborný finiš v první polovině Rallye Dakar, kdy Ivan Jakeš skončil ve čtvrtek dvanáctý a v pátek sedmý, posunul jezdce týmu KM Racing na nadějnou průběžnou čtrnáctou příčku.
Slovenský motocyklista jedoucí na stroji Yamaha WR 450 F má vysoké ambice a jeho přáním je, aby ho neopustilo štěstí jako před rokem, kdy ho v rozletu zastavila nehoda.
Jaká byla z vašeho pohledu první část Rallye Dakar?
Závěr první půlky mi konečně vyšel podle představ. Všechno jsem trefil, nedělal jsem zbytečné chyby. Výsledek byl na rozdíl od začátku, kdy to bylo všelijaké a zvykal jsem si na motorku, dost dobrý. Jsem celkem spokojený.
Loni jste soutěž kvůli havárii a zranění nedokončil. Můžete porovnat svá vystoupení a náročnost dvou ročníků?
Je to celkem podobné, i když některé tratě jsou nové. Jihoamerický Dakar je velice náročný, mnohem těžší než když se jezdilo v Africe. Projíždět zdejším terénem je daleko složitější. Pro mě je ovšem největším rozdíl v tom, že před rokem jsem musel v šesté etapě rallye opustit a teď jedu dál.
Myslíte, že pro jezdce vašeho formátu je přínosem zavedení jednotné kubatury do 450 ccm, mají teď „amatéři“ větší šanci poměřit se s absolutní elitou továrních týmů?
To si právě nemyslím. Podle mě sjednocení ještě víc vzdálilo fabrické týmy od nás obyčejných lidí. My totiž nedokážeme motory a motorky připravit a vyladit tak, abychom se jim v rychlosti a celkové kvalitě vyrovnali. Vidím v tom záměr značky KTM, aby se pak kupovaly její motocykly. Má na to možnosti, aby vyprodukovala špičkové závodní speciály.
Už jste na svém stroji měnil motor, plánujete ještě nějaké další zásahy?
Uvidíme, v jakém stavu bude motor za pár dní. Když to bude potřeba, můžeme udělat další výměnu, protože ještě jeden máme v rezervě. Také bude třeba si trochu pohrát se zadní nádrží, která trochu teče.
Máte vymyšleno, jakou taktiku zvolíte do závěrečných etap soutěže?
Chtěl bych udržet nasazený standard a pohybovat se kolem desátého místa. Letos bych rád udělal nějaký pořádný výsledek a doufám, že tentokrát budu mít štěstí já a ne moji soupeři.
Jak vám vyhovuje zázemí a atmosféra českého týmu?
Tak přesně tuhle otázku jsem čekal... Jsem v KM Racingu velice spokojený, jsme parta, která spolu jezdí už nějaký rok. Až malé výjimky si sedíme. Jednoducho sme v kope.
KM Racing, 11.1.2010
Jaká byla z vašeho pohledu první část Rallye Dakar?
Závěr první půlky mi konečně vyšel podle představ. Všechno jsem trefil, nedělal jsem zbytečné chyby. Výsledek byl na rozdíl od začátku, kdy to bylo všelijaké a zvykal jsem si na motorku, dost dobrý. Jsem celkem spokojený.
Loni jste soutěž kvůli havárii a zranění nedokončil. Můžete porovnat svá vystoupení a náročnost dvou ročníků?
Je to celkem podobné, i když některé tratě jsou nové. Jihoamerický Dakar je velice náročný, mnohem těžší než když se jezdilo v Africe. Projíždět zdejším terénem je daleko složitější. Pro mě je ovšem největším rozdíl v tom, že před rokem jsem musel v šesté etapě rallye opustit a teď jedu dál.
Myslíte, že pro jezdce vašeho formátu je přínosem zavedení jednotné kubatury do 450 ccm, mají teď „amatéři“ větší šanci poměřit se s absolutní elitou továrních týmů?
To si právě nemyslím. Podle mě sjednocení ještě víc vzdálilo fabrické týmy od nás obyčejných lidí. My totiž nedokážeme motory a motorky připravit a vyladit tak, abychom se jim v rychlosti a celkové kvalitě vyrovnali. Vidím v tom záměr značky KTM, aby se pak kupovaly její motocykly. Má na to možnosti, aby vyprodukovala špičkové závodní speciály.
Už jste na svém stroji měnil motor, plánujete ještě nějaké další zásahy?
Uvidíme, v jakém stavu bude motor za pár dní. Když to bude potřeba, můžeme udělat další výměnu, protože ještě jeden máme v rezervě. Také bude třeba si trochu pohrát se zadní nádrží, která trochu teče.
Máte vymyšleno, jakou taktiku zvolíte do závěrečných etap soutěže?
Chtěl bych udržet nasazený standard a pohybovat se kolem desátého místa. Letos bych rád udělal nějaký pořádný výsledek a doufám, že tentokrát budu mít štěstí já a ne moji soupeři.
Jak vám vyhovuje zázemí a atmosféra českého týmu?
Tak přesně tuhle otázku jsem čekal... Jsem v KM Racingu velice spokojený, jsme parta, která spolu jezdí už nějaký rok. Až malé výjimky si sedíme. Jednoducho sme v kope.
KM Racing, 11.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










