Jak lze přijít o druhé místo?
O tom, jak přijít o druhé místě v rallye, dokazuje úsměvný příběh Vladimíra Barvíka, který na Agrotec Rallye Hustopeče obhajoval druhé místo s novým Mitsubishi Lancerem EVO IX. Nakonec mu chyběla jediná desetina sekundy.
„Tratě hustopečské rally se mi líbily již v předchozích ročnících, neboť jde o úzké, rychlé, technické úseky se záludnými místy. Přiznám se, že takový profil tratí mi vyhovuje a po slovenské Rallye Matador jsem si spravil chuť. Profil tratě zůstává stejný, povrch byl trochu více rozbitý a oproti loňskému blátíčku se jelo na suchu. Ale jinak celkově spokojenost, až na šrámy na autě, které vznikly úplně zbytečně.“
Těmi šrámy měl na mysli především jednu akci, při které ve značné rychlosti vylétl mimo trať a poničil plot. Auto naštěstí zůstalo pojízdné a posádka Barvík – Mynářová mohla pokračovat.
„Akce plot byl skutečně jediný problém, s nímž souvisí následující zpomalení a časovka v servisu v poslední vteřině. To místo bylo záludné. Přijíždělo se po louce dost rychle na dlouhý horizont a následovala krátká rovinka a plot. Předchozí dva průjezdy (z toho jeden v noci) jsem se soustředil a vcelku přesně trefil bod, kdy jít na brzdy. V třetím průjezdu naopak mou pozornost na okamžik upoutala rádiem řízená helikoptéra, vznášející se nad horizontem, a plot byl naráz nějak blíž“.
Rallye započítávanou do Mistrovství ČR vyhrál Flídr s Octávií WRC před Kopeckým s Fabií Kit Car a Barvíkem s Mitsubishi (více na www.ewrc.cz). Jan Kopecký si na Moravu odskočil mezi světovými starty a právě on porazil Barvíka o jednu desetinu sekundy.
V plánu Vladimíra Barvíka je kompletní série velkých závodů MMČR, dále dvoudenních soutěží MČR, a také reprezentace v Evropském poháru. V nabitém programu se tedy po jeho boku střídají dva spolujezdci – Josef Bartončík a Petra Mynářová. Tím se naskýtá otázka, který z nich je vlastně lepší. „Ve váhové kategorii do 50 kg považuji Petru jednoznačně za nejlepší, na druhou stranu ve fotbale je pro náš tým větším přínosem zase Pepa. Nicméně oba dva mi po Hustopečích řekli, že příště mám čumět na cestu, ne na vrtulník, jinak budu bit. Je fakt, že tuto pohrůžku beru zejména od Pepy před Krumlovem smrtelně vážně (ostatně i mechanici, kteří po Matadoru rovnali předek EVO IX, se na mě dívali dost nevraživě). Jistě pochopíte, že tomuto cílenému tlaku se musím podřídit, takže se omlouvám všem divákům, že jim již nebudu na rychlostních zkouškách z auta mávat, ale já v zájmu zachování vlastní integrity skutečně nemohu….“
PJ, 24.4.2007
Foto:F.Červenka
Těmi šrámy měl na mysli především jednu akci, při které ve značné rychlosti vylétl mimo trať a poničil plot. Auto naštěstí zůstalo pojízdné a posádka Barvík – Mynářová mohla pokračovat.
„Akce plot byl skutečně jediný problém, s nímž souvisí následující zpomalení a časovka v servisu v poslední vteřině. To místo bylo záludné. Přijíždělo se po louce dost rychle na dlouhý horizont a následovala krátká rovinka a plot. Předchozí dva průjezdy (z toho jeden v noci) jsem se soustředil a vcelku přesně trefil bod, kdy jít na brzdy. V třetím průjezdu naopak mou pozornost na okamžik upoutala rádiem řízená helikoptéra, vznášející se nad horizontem, a plot byl naráz nějak blíž“.
Rallye započítávanou do Mistrovství ČR vyhrál Flídr s Octávií WRC před Kopeckým s Fabií Kit Car a Barvíkem s Mitsubishi (více na www.ewrc.cz). Jan Kopecký si na Moravu odskočil mezi světovými starty a právě on porazil Barvíka o jednu desetinu sekundy.
V plánu Vladimíra Barvíka je kompletní série velkých závodů MMČR, dále dvoudenních soutěží MČR, a také reprezentace v Evropském poháru. V nabitém programu se tedy po jeho boku střídají dva spolujezdci – Josef Bartončík a Petra Mynářová. Tím se naskýtá otázka, který z nich je vlastně lepší. „Ve váhové kategorii do 50 kg považuji Petru jednoznačně za nejlepší, na druhou stranu ve fotbale je pro náš tým větším přínosem zase Pepa. Nicméně oba dva mi po Hustopečích řekli, že příště mám čumět na cestu, ne na vrtulník, jinak budu bit. Je fakt, že tuto pohrůžku beru zejména od Pepy před Krumlovem smrtelně vážně (ostatně i mechanici, kteří po Matadoru rovnali předek EVO IX, se na mě dívali dost nevraživě). Jistě pochopíte, že tomuto cílenému tlaku se musím podřídit, takže se omlouvám všem divákům, že jim již nebudu na rychlostních zkouškách z auta mávat, ale já v zájmu zachování vlastní integrity skutečně nemohu….“
PJ, 24.4.2007
Foto:F.Červenka
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout