Jak Srnský k titulu přišel
Podobně, jako se odehrál začátek kopcového mistrovství na okruhu v Mostě, tak i poslední závod sezóny se jel na okruhu, tentokrát na „novém“ hradeckém okruhu Czechring.
Pro náš tým to byl nejdůležitější závod sezóny, protože kromě vítězství ve třídě H-1300, které jsme měli jisté, tu byla reálná možnost vyhrát absolutní pořadí z celkových 280 vozů. Před závody jsme měli plné ruce práce, jelikož nám motor na Staré Živohošti řekl jasně stop. Kromě podpálených ventilů bylo nutné opravit kliku motoru a připravit úplně novou ojnici. Díky mému otci, který motor hravě složil dohromady, jsem ve středu poprvé nastartoval, ve čtvrtek zajížděl a v pátek jsme odjížděli směr Hradec Králové.
Po příjezdu na závodiště a vybudování vlastního zázemí jsme se šli seznámit s místní tratí. Trať vedla mezi vojenskými hangáry a na mnoha místech byla vytyčena pneumatikami. Jedna jízda znamenala odjet dvě kola na tomto okruhu a jelikož se nemusíme zdržovat žádnými svozy, tak jako na klasickém kopci, ředitelství rozhodlo odjet dva celé závody za jeden den. Tímto se bojovalo o dvojnásobné body a předem neměl nikdo nic jistého. Také počasí si přidalo své vrtochy a tím se adrenalin a nervozita silně stupňovaly.
První trénink se jel ještě za mokra, pak trať postupně osychala. To nic ale neměnilo na tom, že byla extrémně kluzká. Vše probíhalo rychle a než bych řekl švec, tak první závod byl u konce. Pro nás to bylo již čtrnácté letošní vítězství. Pro druhé místo si dojel J.Vosmek a jako třetí se umístnil J.Hanilec.
Byla to přesně polovina našeho úspěchu, protože náš největší soupeř v boji o absolutní pořadí Miroslav Černý zvítězil ve své třídě E1-1400 také, proto jsme na rozuzlení museli počkat do konce druhého závodu.
V průběhu tréninku na druhý závod začalo pršet a v první závodní jízdě už pršelo hustě. V těchto těžkých podmínkách jsem se nevyvaroval drobných chyb a třetí místo nebylo zrovna to, co bychom si přáli. Shodou okolností byl Miroslav Černý také na momentálním třetím místě a před poslední závodní jízdou atmosféra silně houstla. Nervozita stoupala a já stál na startu nejdůležitější jízdy mé kariéry. Těsně před startem jsem obdržel informaci, že M.Černý skončí definitivně třetí i po druhé jízdě. Málokdo si může představit, jak moc je svazující pocit, že jde o všechno, k tomu musím jet na hranici možností, na mokré trati a nesmím udělat sebemenší chybu.
Pamatuji si, že jsem projel cílem a rychle zaparkoval v depu. Věděl jsem, že jsem se žádné chyby nedopustil a rychle spěchal ke stánku s časomírou, protože tam netrpělivě čekali všichni moji blízcí.
„Je to doma“ zaznělo depem a momentální nával emocí nedokážu dost dobře popsat. Po celoroční dřině to byl výsledek z říše snů a jen to podtrhla skutečnost, že ze sedmnácti výsledků bylo pro nás patnáct vítězných, jedno druhé místo a jedno osmé.
V depu jsem ještě obdržel vítěznou koupel v šampaňském a pak už jen zbývalo si dojít pro kov nejcennější.
K naší radosti se ještě přidalo první vítězství nadějného mladého jezdce Lukáše Kubíčka a skvělé třetí místo mého otce J. Srnského st., který si zároveň upevnil třetí místo v memoriálu Václava Šlajchrta.
Konec dobrý, všechno dobré. Tak lze ve zkratce zhodnotit poslední závod sezóny 2011.
Za můj úspěch vděčím a poděkování patří: všem sponzorům, mému otci, mé rodině, všem mechanikům, hlavně Jirkovi, který se mnou strávil prakticky celou sezónu a Mejlovi, který pečlivě udržoval naše webové stránečky a pokud to šlo, tak fotil na trati. Také děkuji všem, kteří nám drželi pěsti ať přímo na trati, prostřednictvím webových stránek nebo FB.
JS, 20.10.2011
Po příjezdu na závodiště a vybudování vlastního zázemí jsme se šli seznámit s místní tratí. Trať vedla mezi vojenskými hangáry a na mnoha místech byla vytyčena pneumatikami. Jedna jízda znamenala odjet dvě kola na tomto okruhu a jelikož se nemusíme zdržovat žádnými svozy, tak jako na klasickém kopci, ředitelství rozhodlo odjet dva celé závody za jeden den. Tímto se bojovalo o dvojnásobné body a předem neměl nikdo nic jistého. Také počasí si přidalo své vrtochy a tím se adrenalin a nervozita silně stupňovaly.
První trénink se jel ještě za mokra, pak trať postupně osychala. To nic ale neměnilo na tom, že byla extrémně kluzká. Vše probíhalo rychle a než bych řekl švec, tak první závod byl u konce. Pro nás to bylo již čtrnácté letošní vítězství. Pro druhé místo si dojel J.Vosmek a jako třetí se umístnil J.Hanilec.
Byla to přesně polovina našeho úspěchu, protože náš největší soupeř v boji o absolutní pořadí Miroslav Černý zvítězil ve své třídě E1-1400 také, proto jsme na rozuzlení museli počkat do konce druhého závodu.
V průběhu tréninku na druhý závod začalo pršet a v první závodní jízdě už pršelo hustě. V těchto těžkých podmínkách jsem se nevyvaroval drobných chyb a třetí místo nebylo zrovna to, co bychom si přáli. Shodou okolností byl Miroslav Černý také na momentálním třetím místě a před poslední závodní jízdou atmosféra silně houstla. Nervozita stoupala a já stál na startu nejdůležitější jízdy mé kariéry. Těsně před startem jsem obdržel informaci, že M.Černý skončí definitivně třetí i po druhé jízdě. Málokdo si může představit, jak moc je svazující pocit, že jde o všechno, k tomu musím jet na hranici možností, na mokré trati a nesmím udělat sebemenší chybu.
Pamatuji si, že jsem projel cílem a rychle zaparkoval v depu. Věděl jsem, že jsem se žádné chyby nedopustil a rychle spěchal ke stánku s časomírou, protože tam netrpělivě čekali všichni moji blízcí.
„Je to doma“ zaznělo depem a momentální nával emocí nedokážu dost dobře popsat. Po celoroční dřině to byl výsledek z říše snů a jen to podtrhla skutečnost, že ze sedmnácti výsledků bylo pro nás patnáct vítězných, jedno druhé místo a jedno osmé.
V depu jsem ještě obdržel vítěznou koupel v šampaňském a pak už jen zbývalo si dojít pro kov nejcennější.
K naší radosti se ještě přidalo první vítězství nadějného mladého jezdce Lukáše Kubíčka a skvělé třetí místo mého otce J. Srnského st., který si zároveň upevnil třetí místo v memoriálu Václava Šlajchrta.
Konec dobrý, všechno dobré. Tak lze ve zkratce zhodnotit poslední závod sezóny 2011.
Za můj úspěch vděčím a poděkování patří: všem sponzorům, mému otci, mé rodině, všem mechanikům, hlavně Jirkovi, který se mnou strávil prakticky celou sezónu a Mejlovi, který pečlivě udržoval naše webové stránečky a pokud to šlo, tak fotil na trati. Také děkuji všem, kteří nám drželi pěsti ať přímo na trati, prostřednictvím webových stránek nebo FB.
JS, 20.10.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout